Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Q8 Ranst - richting Antwerpen

Shortlease

Aanbevolen berichten

Gisteren voor de eerste keer gaan tanken Q8 - Ranst, in de richting van Antwerpen.

12.45kg ingekregen, geen tweede poging ondernomen om opnieuw te betalen en er meer in te tanken door lichte tijdsdruk voor het werk.

Wel staat de installatie letterlijk op de verhoogde grens tussen de vrachtwagens en auto's. (Aangeduid door de rode lijnen)

Als je dus aan de rechterzijde van het voertuig de vuldop hebt zou je op de parking moeten draaien, omdat het anders langs de verkeerde kant staat..

Of, het op voorhand weten en de route van de vrachtwagens volgen.. (Waar zij overigens ook hun diesel tanken)

0.92 euro/ Kg voor H+ gas

Thanks Google Maps!:D

(Q8 Ranst - richting Turnhout/Limburg nog niet bezocht, zal voor binnen enkele dagen zijn misschien!)

Schermafbeelding 2021-01-12 om 09.49.24.png

Schermafbeelding 2021-01-12 om 09.52.22.png

aangepast door Shortlease
Q8 Ranst - richting E34/E313 & prijsvermelding
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ShortleaseDa's hetzelfde als bij de twee Esso-stations langs de E40 in Leuven. Daar moet je ook in het vak rijden van AdBlue / vrachtwagens om CNG te kunnen tanken. Blijkbaar zo gedaan omdat (ook) vrachtwagens op CNG de reflex zouden hebben om dat vak te nemen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wannes zei:

Tankdop rechts (???): langs de vrachtwagens of voorbij de pompen en even achteruit

Tankdop rechts: Skoda Octavia Combi G-Tec, Skoda Scala G-Tec, Skoda Kamiq G-Tec, en waarschijnlijk ook de VW Golf (Variant) TGI, en alle personenwagens van VAG die op CNG rijden: https://www.gibgas.de/Fahrzeuge/Personenfahrzeuge

• Vind ik leuk 1

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, pluxy zei:

Wat ik aan ranst raar vind is dat er richting Antwerpen geen fles rechtop staat en richting Turnhout wel? Zou dit een ander gas zijn. Want richting Turnhout zou het H+ zijn.

Als ik dat zo lees, dan heb jij inderdaad nog nooit CNG getankt bij één van de twee E40-tankstations van Esso in Heverlee, Leuven.

Want er is immers een ondergrondse aardgasverbinding gemaakt tussen de twee Q8-tankstations in Ranst. Daarom is er slechts één "fles" nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo lees, dan heb jij inderdaad nog nooit CNG getankt bij één van de twee E40-tankstations van Esso in Heverlee, Leuven.
Want er is immers een ondergrondse aardgasverbinding gemaakt tussen de twee Q8-tankstations in Ranst. Daarom is er slechts één "fles" nodig.
@muscles:
Dat klopt als een bus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, pluxy zei:

Let eens op de meter als je wil.

39 minuten geleden, pluxy zei:

Dan ga ik volgende keer andere kant proberen , want vond de druk kant => Antwerpen niet vet.

De eerste keer dat ik ging, hierboven vermeld was het al niet om over naar huis te schrijven o.O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pluxy, het vullen gaat eigenlijk allesbehalve vlot.. 1.5kg, pauze om op te starten, daarna opnieuw 1kg,...

In totaal 12.45kg getankt (had nog 45km in de tank over), maar wou H+ gas tanken..

Wel mooie prijs, 0.92euro/kg voor H+gas, terwijl ik in Geel of Geel-Oost 0.91euro/Kg zou betalen voor L-gas...

@Philippekan jij dit vermelden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Shortlease zei:

@pluxy, het vullen gaat eigenlijk allesbehalve vlot.. 1.5kg, pauze om op te starten, daarna opnieuw 1kg,...

In totaal 12.45kg getankt (had nog 45km in de tank over), maar wou H+ gas tanken..

Wel mooie prijs, 0.92euro/kg voor H+gas, terwijl ik in Geel of Geel-Oost 0.91euro/Kg zou betalen voor L-gas...

@Philippekan jij dit vermelden?

Mercikes, hoop dat het betert, is voor mij beter als we eens die richting uitgaan . Goede prijs, H+, alleen de druk de druk de druk.

Allee zo te zien is kant Antwerpen dan nog beter.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu 2x gaan tanken er met onze Passat richting Limburg/Turnhout..

Laatste keer 24kg erin gekregen met lege tank , keer ervoor 17kg met nog iets minder dan kwart.

1x andere richting geprobeerd druk beduidend minder..heb ook geen Lng pomp gezien richting Antwerpen..

Is dit miss gekoppeld met andere kant en daarom minder druk?

Maar alles bijeen erg leuk rijden ruim minder dan 5kg/100km aan leuke prijs

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Shortlease zei:

Voor mij stond er 45kg op de teller, da's pas een luxe.. 😬

Dat was ik, met mijn vrachtwagen op CNG 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...