Lucky Geplaatst: 24 december 2019 Geplaatst: 24 december 2019 9 uren geleden, y-noT zei: de auto zal dus toch binnen moeten voor een nieuwe starter!! Ik heb een wecare contract op de wagen genomen. Ben benieuwd of de garage bij mijn wagen de starter ook gaat vervangen. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km
y-noT Geplaatst: 25 december 2019 Auteur Geplaatst: 25 december 2019 14 uren geleden, Lucky zei: Ik heb een wecare contract op de wagen genomen. Ben benieuwd of de garage bij mijn wagen de starter ook gaat vervangen. tegenwoordig is het blijkbaar nodig om een filmpje te kunnen laten zien, zodat ze een bewijs hebben van het mankement en het naar Dieteren kan doorgestuurd worden. 1
Aardgasrijder Geplaatst: 25 december 2019 Geplaatst: 25 december 2019 10 uren geleden, y-noT zei: tegenwoordig is het blijkbaar nodig om een filmpje te kunnen laten zien, zodat ze een bewijs hebben van het mankement en het naar Dieteren kan doorgestuurd worden. Het vreemde is dat mijn Skoda Octavia dit 4 jaar gedaan heeft... en andere leden hebben hetzelfde, dus ik vind ik het vreemd dat een nieuwe starter de oplossing is, het lijkt me eerder een programmatie van die starter dat hij langer blijft doordraaien dan normaal. Laat ons weten als dit het euvel verhelpt. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
y-noT Geplaatst: 25 december 2019 Auteur Geplaatst: 25 december 2019 3 uren geleden, Aardgasrijder zei: Het vreemde is dat mijn Skoda Octavia dit 4 jaar gedaan heeft... en andere leden hebben hetzelfde, dus ik vind ik het vreemd dat een nieuwe starter de oplossing is, het lijkt me eerder een programmatie van die starter dat hij langer blijft doordraaien dan normaal. Laat ons weten als dit het euvel verhelpt. de auto gaat op 8 januari binnen, ik hou jullie op de hoogte. nog een vraagje: is het normaal dat de wagen na het tanken eerst 2 km op benzine rijdt(ook al was de tank niet leeg) en dan pas overschakelt op cng? ik dacht dat hij dit in het begin niet deed?
Aardgasrijder Geplaatst: 26 december 2019 Geplaatst: 26 december 2019 @y-noT dat is perfect normaal. Als je voor je tankbeurt op benzine hebt gereden dan is het mogelijk dat je wel direct op CNG rijdt na het tanken. Maar doorgaans rij je na het tanken eerst even op benzine. Geen paniek dus Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
y-noT Geplaatst: 25 januari 2020 Auteur Geplaatst: 25 januari 2020 zoals beloofd een update over de starter. deze werd dus 2 weken geleden vervangen, maar het geluid is dus nog steeds niet weg. ik heb zelfs de indruk dat hij het nu nog meer doet dan voordien. toch nog maar eens teruggaan dan
y-noT Geplaatst: 6 mei 2020 Auteur Geplaatst: 6 mei 2020 Update!!! Nieuwe starter werd in januari gestoken, doch zonder resultaat. van de week nog eens binnen gedaan, en nu zou het dan toch weer om een soort pomp gaan die ervoor zorgt dat de gasdruk in orde is (gasdrukregelaar dus vermoed ik). Ik blijf het toch vreemd vinden dat ze in dezelfde garage dan toch een nieuwe starter steken, om dan daarna te zeggen dat het de starter niet is. ineens nog wat vragen gesteld aan de technieker die mee kwam luisteren, en volgens hem zou een auto op gas dus 1. wel altijd op benzine starten 2. bij koude temperaturen mogelijk op benzine rijdt en nadien op gas (heeft ook iets maken met de druk) 3. na het tanken eerst op benzine rijden tot de wagen gemeten heeft dat de druk vh gas gelijk is 4. het niet uitmaakt of je super 95 of 98 tankt, maar de wagen is afgesteld op 95 5. je best niet gaat tanken bij benzine pompen die weinig klanten hebben, gezien er dan meer residu in de pompen blijft, en dus ook in uw benzinetank Nu maar hopen dat we met een gerust gemooed kunnen blijven rijden
Lange_666 Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Mijn ervaring: 1: starten is op gas (VAG wagens toch), tenzij héél koude temperaturen. 2: bij héél koude temperaturen. -5 is niet koud genoeg. 3: Mmm, uitleg is nog vis noch vlees en klopt maar gedeeltelijk. Na tanken: - had je nog gas: eerst op benzine, +/- 2km, dan overschakelen op gas (als je daarna te korte afstand op gas rijdt en de motor aflegt, herhaalt deze procedure zich). - reed je reeds op benzine, dan na enkele meters reeds overschakelen naar gas. Vraag aan de technieker: hoe komt het dan dat na reeds gereden te hebben op benzine (voor het tanken dus) de motorsturing direct overschakeld op gas en indien men nog op gas reed toen men ging tanken dit langer duurt? Dat het over druk zou gaan lijkt mij sterk... waarom dan de verschillen?
Koen C Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 (aangepast) 19 uren geleden, y-noT zei: 4. het niet uitmaakt of je super 95 of 98 tankt, maar de wagen is afgesteld op 95 Voor de werking van de motor maakt dit inderdaad niet uit. Moderne motoren regelen dit zelf. Maar het maakt wel uit voor : - houdbaarheid van de benzine : RON 95 E10 = +/- 6 maanden, RON 98 E5 = +/- 12 maanden. Nadien begint de "bio" component te "vervlokken" (noemt het een soort van algenvorming) Vooral van belang als je lang doet met je benzine (en dus veel op CNG rijdt). - schadelijkheid voor benzinepomp / verstuivers / etc : hoe meer "bio" , hoe schadelijker - milieu : de "bio" component wordt o.a. gemaakt van palmolie. Daarvoor worden o.a. (biodiverse) oerbossen gekapt en vervangen door (monocultuur) plantages in o.a. Indonesië. Goodbye Orang Oetan... - klimaat : minder oerbossen = minder CO2 opname, minder regenval ter plaatste, wijziging heersende winden, sterkere winden / orkanen (= klimaatverandering) - de "bio" component in de brandstoffen in Europa, is voor 2 % (twee procent) afkomstig van Europese landbouw.... Dus 0,2 % in de totale hoeveelheid benzine RON 95 is uit Europa. Al de rest uit import van buiten de EU. Hoezo "energie-onafhankelijk" ? - de ene test wijst uit dat er een meerverbruik is (met RON 95 E10) van 5 à 10 % t.o.v. RON 98 E5. Andere (latere) testen beweren ineens van niet. Gedaan door dezelfde organisatie (ADAC). Geloofwaardig ? Prijsvoordeel ? Het woord "bio" wordt ten onrechte gebruikt voor deze opgedrongen leugen 7 mei 2020 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 @Koen C Sinds vandaag is de maximumprijs van de Euro 95 E10 gestegen met 6,6 eurocent per liter (van € 1,187 naar € 1,253). De maximumprijs van Super 98 daarentegen is slechts met 2,3 eurocent per liter gestegen: van € 1,271 naar € 1,294 per liter. Om dat probleem van die zogezegde "bio" E10 op te lossen zal je lobbyist moeten worden of Greenpeace om uitleg vragen evenals de Europarlementariër van Groen. Nu is er in België op 1 plaats Super 98 goedkoper dan Euro 95 E10 omwille van het feit dat Dats24 op die plek € 0,151/L korting geeft op Super 98 (€ 1,143/L) en slechts € 0,103 op E10 (€ 1,150/L) en dat is in Gent, Wiedauwkaai 104. Dat is overigens geen fout want tevoren was dezelfde korting hier ook al. De Lukoil, Nieuwe Vaart 152 ligt daar kortbij, heb ik de indruk maar die vragen voor Super 98 sinds vandaag € 1,153/L. Op andere plaatsen geeft Dats24 nog meer korting op Super 98. Zie hieronder. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Op 8/5/2020 om 11:18, muscles zei: Om dat probleem van die zogezegde "bio" E10 op te lossen zal je lobbyist moeten worden of Greenpeace om uitleg vragen evenals de Europarlementariër van Groen. Ik dacht dat het standpunt van Groen niet pro "bio"brandstoffen is. Greenpeace is tegen dit soort "bio" brandstoffen. Het verplicht bijvoegen van "bio" aan brandstof is inderdaad een Europese richtlijn. De lobby heeft daar zijn werk goed gedaan en de Europarlementariërs (diegenen die voor gestemd hebben) hebben zich in slaap laten wiegen / kijken niet verder dan hun neus lang is. Gewild of onwetend ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 @Koen C Het staat in het volgende Engelstalige artikel nog es in het lang en breed uitgelegd wat jij hier ook verkondigd hebt: https://www.cfact.org/2020/05/09/michael-moore-and-driessen-agree-wind-solar-and-biofuel-energy-are-devastating-planet-earth/ Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Gast Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Op 7/5/2020 om 12:01, Koen C zei: Voor de werking van de motor maakt dit inderdaad niet uit. Moderne motoren regelen dit zelf. Maar het maakt wel uit voor : - houdbaarheid van de benzine : RON 95 E10 = +/- 6 maanden, RON 98 E5 = +/- 12 maanden. Nadien begint de "bio" component te "vervlokken" (noemt het een soort van algenvorming) Vooral van belang als je lang doet met je benzine (en dus veel op CNG rijdt). - schadelijkheid voor benzinepomp / verstuivers / etc : hoe meer "bio" , hoe schadelijker - milieu : de "bio" component wordt o.a. gemaakt van palmolie. Daarvoor worden o.a. (biodiverse) oerbossen gekapt en vervangen door (monocultuur) plantages in o.a. Indonesië. Goodbye Orang Oetan... - klimaat : minder oerbossen = minder CO2 opname, minder regenval ter plaatste, wijziging heersende winden, sterkere winden / orkanen (= klimaatverandering) - de "bio" component in de brandstoffen in Europa, is voor 2 % (twee procent) afkomstig van Europese landbouw.... Dus 0,2 % in de totale hoeveelheid benzine RON 95 is uit Europa. Al de rest uit import van buiten de EU. Hoezo "energie-onafhankelijk" ? - de ene test wijst uit dat er een meerverbruik is (met RON 95 E10) van 5 à 10 % t.o.v. RON 98 E5. Andere (latere) testen beweren ineens van niet. Gedaan door dezelfde organisatie (ADAC). Geloofwaardig ? Prijsvoordeel ? Het woord "bio" wordt ten onrechte gebruikt voor deze opgedrongen leugen Niet alle benzine bevat bio ethanol Bio-ethanol heeft een lagere energie waarde dan benzine, kan corrosie van aluminium veroorzaken en kunststoffen aantasten. Komt niet (of heel beperkt) in mijn moto's of auto (onlangs iets anders aangeschaft) als ik het kan voorkomen.
Koen C Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 (aangepast) 19 uren geleden, muscles zei: @Koen C Het staat in het volgende Engelstalige artikel nog es in het lang en breed uitgelegd wat jij hier ook verkondigd hebt: https://www.cfact.org/2020/05/09/michael-moore-and-driessen-agree-wind-solar-and-biofuel-energy-are-devastating-planet-earth/ Oh nee, die "film". Ik heb hem nog niet bekeken, wel vorige week een beoordeling gehoord op de radio. De tekst (van je link) heb ik heel diagonaal gelezen. O.a. : windmolens worden niet met windenergie gebouwd... Jaja, dat is zo'n "kul" motief van o.a. de kernenergie lobby. Alsof het beton van een kerncentrale met kernenergie wordt gemaakt ? Natuurlijk heb je nog een (hele ?) tijd fossiele brandstoffen nodig voor verschillende activiteiten. Maar België kan echt wel veel meer dan hun schamele (minder dan) 10 % aan elektriciteit opwekken op basis van water-, wind- en zonne-energie (op jaarbasis). Het vergt investeringen en keuzes. En een herziening van de huidige privatisering. 11 mei 2020 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen