Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Op 7/07 gaan tanken in Saint Martin de Crau (F 13310) Avenue Marcellin Brerthelot, niet zo ver van de stad Arles. Dit is een zeer modern station, goede druk en  goed kwaliteitsgas. Ik tankte iets meer dan 25 kg met een VW-Caddy met tankinhoud van 25 kg. De prijs €0,76/kg. Alle bankkaarten werden er aanvaard. Ik tankte er met de Romac-kaart.  Vanuit de Provence een uitstap naar Arles gedaan en onderweg gaan tanken.

• Bedankt 1

Kan iemand me een goed werkend tankstation aanbevelen in de buurt van Lyon? Nog getankt afgelopen dagen?

De prijzen lijken inderdaad goed gezakt. Op 1 juli betaalde ik nog overal met dab 1,2 euro per Kg. (Behalve in het heerlijke Luxemburg). Morgen eerst in Montpellier langs gaan en kijken of dit overal zo is. Hebben jullie de prijzen aangepast op gibgas? 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Posted (edited)

Van vorig jaar meen ik me te herinneren dat er ook pompen waren in Macon en Chalon-sur-Saone. Ik vind deze niet meer terug op gibgas. Bestaan deze niet meer? 

Edited by JJR

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Bij pomp van Engie in Montpellier alleszins niets gemerkt van prijsdaling. Nog steeds 1,260 euro/kg.

• Triest 1

Net getankt in Simandres. H+gas aan 1,124 euro per Kg. Pomp 3 is voor personenwagens.

• Vind ik leuk 1

Van vorig jaar meen ik me te herinneren dat er ook pompen waren in Macon en Chalon-sur-Saone. Ik vind deze niet meer terug op gibgas. Bestaan deze niet meer? 

Pomp in Macon (in december nog wel getankt) is nu weg

Vandaag vertrokken richting zuiden. Getankt bij Enora Neufchâteau aan €0,898 en bij Air Liquide Nancy (romac kaart) aan €0,979. Morgen staan Dijon en Simandres op het programma. 

• Vind ik leuk 2

Prijs in Merl (Lux) is gestegen tot vorige week. Nu 0,679 euro/kg

1 uur terug, JJR zei:

Prijs in Merl (Lux) is gestegen tot vorige week. Nu 0,679 euro/kg

Ik vind dat helemaal geen hoge prijs voor CNG. Want in Duitsland betaal je op veel plaatsen immers 0,699 euro/L voor LPG.

Uiteraard is de prijs van de LPG in het G-H Luxemburg nog lager, nl. 0,436 euro/L.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Ik zei niet dat ik het een hoge prijs vind. Na verhalen over prijsdaling in Frankrijk merkte ik alleen maar dat waar ik tankte de prijzen hetzelfde bleven en in Luxemburg zelfs wat gestegen. Als ik het duur had gevonden had ik er niet getankt en tot thuis gewacht. Neen, het blijft een aangename ervaring om in Merl te passeren. 

Op onze reis zaterdag 11juli naar de cevennen (regio Nimes - Montpellier) getankt aan volgende stations:

- Merl Luxemburg à 0,667€/kg

- Fauverney à 0,99€/kg met Romac fuel kaart

- Corbas à 1,26€/kg met Visa

- Nimes (Garons) à 1€/kg met Visa

- Lunel-Viel à 1,26€/kg met Visa

• Vind ik leuk 2

Vandaag zoals gepland getankt in Dijon (air liquide romac kaart) aan €0,979 en bij primagaz avia in Simandres aan €1,191.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

14 uren geleden, Kris81 zei:

Vandaag zoals gepland getankt in Dijon (air liquide romac kaart) aan €0,979.

Ikzelf reis niet naar Frankrijk maar is het Engie-tankstation in Dijon, vermeld op de GibGas-site (Chemin des Lentillières 13), dan nog een ander? En klopt het dat je daar momenteel niet kan tanken?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

3 minuten geleden, Kris81 zei:

Of het station in Dijon centrum defect is heb ik geen weet van. 

Op 5 juli was het defect. Tanken of was er niet mogelijk

• Bedankt 2

Iemand nog info betreft Montélimar ondertussen ?

Ik zie ook nu op gibgas dat Valence defect zou zijn. Dit staat thans niet zo op GNV france.