Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

- Door de monster files op de Autoroute du soleil maar even gestopt in Valence,  Rue Arturo Toscanini. Maar zoals overal aangekondigd "La station GNV de VALENCE est signalée comme définitivement fermée..." met rode linten ;)

-Dan maar naar STATION GNLC PLAN D'ORGON, Avenue des Vergers 13750 PLAN D'ORGON
Super nieuw station, truck stop, vlak naast snelweg!

IMG_4096.thumb.JPG.8ebad7794cb3341b28b0fc8c50589a00.JPG

IMG_4095.thumb.JPG.55a5f0dfc82e6c4f0b98398626b01e45.JPG

• Bedankt 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Koen C zei:

Dit lijkt op einde vakantie.... :(

Klopt 😑 wegens omstandigheden wat korter als normaal maar dat maken we een andere keer goed 😊 

Geplaatst:

Route richting regio Landes met Caddy Maxi:
Vertrekken met volle tank, dat is normaal gezien > 600km zéker bij rustig rijden.

Geplande tankbeurten:
- na 370km Endessa Wissous
(Backup Engie Marcoussis, als zou het kunnen dat je daar tankkaart voor moet hebben)
- 380km verder: Naturgy Poitiers
- 250km verder: AirLiquide Cestas (Romac is ok)

Plan is om elke keer te tanken, ookal kan ik er gerust eentje overslaan. Wil het risico niet lopen dat de volgende niet werkt.

Opmerkingen ?

Geplaatst:

Endessa is perfect onderhouden (6 pompen, waarvan 4 voor personenauto´s)

Denk niet dat je problemen hoeft te verwachten! Het is vooral Engie dat steeds minder en minder betaalkaarten aanneemt of problemen heeft met vuldruk.

Geplaatst:

Het is zeker een goed plan om je aan die planning te houden, dan ben je zeker dat je niet zonder CNG zal vallen en als er dan toch eentje niet zou werken heb je nog steeds een mooie marge.

Geplaatst:
3 uren geleden, BramB zei:

Iemand uptodate info over Garons (Nimes)? Zou enkel voor professionelen zijn?

Hoi Bram , ik was er ter plaatse op zondag 08/08/21 , helaas lukte tanken niet want de betaalterminal gaf aan dat mijn mastercard niet toegelaten was. Een maand ervoor ofzo had ik thans contact opgenomen met Engie om zeker te zijn dat er daar kon getankt worden met een betaalkaart, ze bevestigde me toen dat het kom met een master of visa als de kaart voorzien was van een chip. Enkele dagen na die bewuste zondag heb ik opnieuw een mail gestuurd naar Engie en gisteren pas daarop een antwoord ontvangen. Lees :

Bonjour,

Il est fort probable que lors de votre passage, la ligne de la borne carte bancaire était déconnectée. Il s'agit de déconnexion aléatoire lié à l'opérateur Orange.

Nous vous prions de nous excuser pour la gêne occasionnée.

Met andere woorden zeggen ze dus dat er problemen zijn geweest met de connectiviteit van de terminal waarschijnlijk net op het moment dat ik er toen was. Leek mij thans niet veel aan de hand met die paal, scherm werkte enz.. Maar het kan wel uiteraard. Geen idee, heb in ieder geval geen vertrouwen meer in Engie. Wij zijn toen die dag doorgereden naar Saint Martin de Crau, VGAS. Dat station werkte top, met Romac kaart.

Moest je toch gaan proberen in Garons, laat dan even weten of het jou wel gelukt is. Er is zeker een lid van deze groep die er al getankt heeft, dat heeft hij bevestigd in een ander bericht.

Succes !

Geplaatst:
Op 19/8/2021 om 23:23, Kris81 zei:

in ieder geval geen vertrouwen meer in Engie

Heb ik nooit gehad..... 9_9

• Hahaha 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
4 uren geleden, Laurens zei:

Iemand ervaringen met deze? Ik plan hier een stop om CNG in Zwitserland te ontwijken.

Geen ervaring mee.

Maar kan je niet verder rijden op die A35 tot aan de kruising met de A36 (bij Mulhouse).

Die A36 neem je tot in Duitsland en daar rij je de 5 op richting "zuiden".

Of je gaat eerst CNG tanken in Auggen.

Niet tot in Basel rijden, maar je buigt af naar Lorrach (de 98).

Daar heb je ook een CNG. 

Om in Zwitserland te geraken rij je verder op de 98. 

En gaat Zwitserland in via Rheinfelden. 

Dan kom je op de 3 in Zwitserland en kan je alle kanten terug uit naar waar je wil.

De 98 is goed berijdbaar en rustig, misschien is er nog altijd een stukje niet klaar ?

Je mist de drukte in Basel en qua kilometers is het niet veel meer.

Maar misschien past bovenstaande helemaal niet in je reisplannen....^_^

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
Op 19/8/2021 om 23:23, Kris81 zei:

Hoi Bram , ik was er ter plaatse op zondag 08/08/21 , helaas lukte tanken niet want de betaalterminal gaf aan dat mijn mastercard niet toegelaten was. Een maand ervoor ofzo had ik thans contact opgenomen met Engie om zeker te zijn dat er daar kon getankt worden met een betaalkaart, ze bevestigde me toen dat het kom met een master of visa als de kaart voorzien was van een chip. Enkele dagen na die bewuste zondag heb ik opnieuw een mail gestuurd naar Engie en gisteren pas daarop een antwoord ontvangen. Lees :

Bonjour,

Il est fort probable que lors de votre passage, la ligne de la borne carte bancaire était déconnectée. Il s'agit de déconnexion aléatoire lié à l'opérateur Orange.

Nous vous prions de nous excuser pour la gêne occasionnée.

Met andere woorden zeggen ze dus dat er problemen zijn geweest met de connectiviteit van de terminal waarschijnlijk net op het moment dat ik er toen was. Leek mij thans niet veel aan de hand met die paal, scherm werkte enz.. Maar het kan wel uiteraard. Geen idee, heb in ieder geval geen vertrouwen meer in Engie. Wij zijn toen die dag doorgereden naar Saint Martin de Crau, VGAS. Dat station werkte top, met Romac kaart.

Moest je toch gaan proberen in Garons, laat dan even weten of het jou wel gelukt is. Er is zeker een lid van deze groep die er al getankt heeft, dat heeft hij bevestigd in een ander bericht.

Succes !

Geprobeerd op 12/8 ook met mastercard en inderdaad geen succes. Ook niet met romac kaart ... 

Zondag gaan we terug vanuit Uzès naar Leuven. Ben benieuwd waar we gaan kunnen tanken. Valence lijkt me 1ste optie maar daarna ... 

• Bedankt 1
Geplaatst: (aangepast)

Ik zou toch Montelimar proberen, was begin augustus volgen gibgas ook buiten dienst, maar werkte toch. Macon is ook interresant wegens slechts 1.1 euro en gelegen durect aan de afrit.

aangepast door tobo
taalfout
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Montelimar : blijkbaar vanaf 25/8 enkel vrachtwagens tanken mogelijk. Ik vertrek volgende zaterdag naar de Ardeche en dus veel kans dat ik weer voor een kapotte pomp sta.  Het is daar altijd wel iets met die Fransmannen ! Hopelijk kan er nog iemand bevestigen dat het station wel werkt.....

Deze review gevonden op google :

Station in zomer 2019 2x bezocht voor gnv. Nu in 2021opnieuw maar niet meer bruikbaar voor personenwagens. Kop van gnv slang voor privewagens verwijderd. Staat wel nog op gnv.fr als bruikbaar. Helaas niet. Ook veel gnv stations van engie niet meer toegankelijk voor privewagens in 2021. Of afgeknipt of enkel met speciale bedrijfsjaar voor gnl. Check gnv.fr en zeker details met betaalmethode van ieder tankstation of ze betaalbaar zijn met privé bankkaarten. Www. Aardgasrijder niet meer betrouwbaar.

Bezocht in juli

ONBEGRIJPELIJK !

Ik tank in Macon , vervolgens 100 km verder in Corbas (kan iemand bevestigen dat deze werkt ?) en dan probeer ik het 100 km verder nog eens in Montelimar.....
aangepast door Brembos
Geplaatst:

Net vol gesmeten in montelimar. Pomp2 is voor gewone voertuigen. Je kan wel zien dat het in elkaar geflanst was. De hendel om te draaien was vervangen door een vijs.

Geplaatst:
Op 17/8/2021 om 11:55, wannes zei:

Route richting regio Landes met Caddy Maxi:
Vertrekken met volle tank, dat is normaal gezien > 600km zéker bij rustig rijden.

Geplande tankbeurten:
- na 370km Endessa Wissous
(Backup Engie Marcoussis, als zou het kunnen dat je daar tankkaart voor moet hebben)
- 380km verder: Naturgy Poitiers
- 250km verder: AirLiquide Cestas (Romac is ok)

Plan is om elke keer te tanken, ookal kan ik er gerust eentje overslaan. Wil het risico niet lopen dat de volgende niet werkt.

Opmerkingen ?

Even terugkoppelen:

Heenrit: Endessa Wissous, maestro-kaart

Naturgy Poitiers: Romac

Airliququide Cestas: overgeslagen, het was al aan de late kant en er zat nog voldoende in

Terugrit:

Airliquide Cestas: met Romac aan 1,6 euro / kg, maar met koeiescheetjes, dus voor de goede zaak

Poitiers: er is een kieke dat vergeten is de slang los te maken, dus heel het spel staat scheef, en met linten rond. Op hoop van zege (en op een stukje benzin) naar Wissous (tussendoor alleen Engie en AS24, en dat is met aparte kaarten)

Wissous: maestro, ze plakken die dodemansknop wel graag af met tape in Frankrijk. De tankbeurt begint dan niet, je moet ze even uittrekken.

Al bij al ok dus. Volgend jaar verder tot in Spanje? :)

• Bedankt 1
Geplaatst:
Op 29/8/2021 om 13:19, Speedy g zei:

Net vol gesmeten in montelimar. Pomp2 is voor gewone voertuigen. Je kan wel zien dat het in elkaar geflanst was. De hendel om te draaien was vervangen door een vijs.

En de pomp is nu volledig hersteld. Terug een normale hendel.

• Bedankt 2

Probleemloos kunnen tanken in Merl (beide pompen werken terug) , Macon (lage druk + weerbarstige hendel) , Corbas en Montelimar.50 km op benzine gereden voor Macon. Al bij al 45 euro aan cng verbruikt + 5 euro luxemburgse benzine op 1.000 km. Gemiddeld verbruik van 4.4 kg/100 km met volbeladen wagen 18' ballonbanden (ik zie nog altijd niet wat er sportief is aan dergelijke overdreven brede wielen) viel goed mee. De dodemans knop in Macon was kapot waardoor je heel de tijd op een pijnlijk puntige vijs mest duwen.

aangepast door Brembos
  • Bedankt 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...