Jump to content

Recommended Posts

• Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Helaas was ons geluk van korte duur. Er is opnieuw een storing. Sorry. We melden ons terug als er een oplossing is.    Philippe

Allen, rond 8u gaan we terug in dienst!

Station terug in dienst. We vertrouwen er op dat het nu iets langer goed gaat!   Fijn weekend verder....

Posted Images

• 1 month later...

51688dfa46a56_logo_total.png

HOBOKEN

E. VLOORSTRAAT 2 

2660 HOBOKEN 

NB000530 

Tel : 03-2570814 

Openingstijden : 
Ma-Vrij : 06:00 - 19:00
Zaterdag : 07:30 - 15:00
Zondag : Gesloten
Vakantie : Gesloten

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Dus gedaan met te tanken aan een promoprijsje.

Het spijt me maar ik denk dat ze nu een trouwe klant kwijt zijn. Als eerste mogen tanken, maar nu als eerste weg. Ik zal wel terug in onze buurt blijven tanken ... dat kan ik op elk tijdstip ....  .

Ik lig overal reclame te maken, collega's kopen nu ook cng auto's en nu overal beginnen ze met het tegenwerken .....pffffff

:(

Hey,

of het tijdelijk is voor lange duur, dat zal het later uitwijzen. Maar goed nieuws is dat niet ....   .

De oorzaak is geweten: in Duitsland is een volkswagen 'cngtank' ontploft tijdens het tanken en daarop heeft Total beslist om de gassen enkel aan te bieden als er personeel aanwezig is in het tankstation ( regel lpg tanken ) 

( er zijn volop onderhandelingen bezig om dit euvel op te lossen qua tijdsduur van het tanken .... ) ... .

http://www.torquenews.com/3769/if-diesegate-wasn-t-enough-now-some-vw-s-are-exploding

http://www.carscoops.com/2016/09/volkswagen-recalls-30000-cng-powered.html

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/aral-shell-total-jet-und-esso-empfehlen-erdgas-verkaufsstopp-a-1112318.html

( hieruit kan je eigenlijk opmaken dat het niet snel opgelost zou worden ... pfffff de 'schuldige' cng auto is te zien in het laatste bericht ..  )

In België rijden er naar het schijnt een 100 tal, zelfde mogelijke probleem, rond en vandaar de beslissing. De volkswagens worden evenwel teruggeroepen om het probleem op te lossen ....  tja .....  . Welk merk alweer in de media ???

gr,

Ive

Edited by Ivivke

Bestaat er dan minder risico op een gescheurde tank tijdens de openingsuren ?

Lijkt me maar een rare maatregel als het effectief daarvoor is.

Ze zouden dan beter omgekeerd redeneren, verplicht tanken buiten de openingsuren. Er zal minder volk aanwezig zijn en daardoor een kleiner risico op gewonden als er toch iets misloopt.

• Vind ik leuk 1

Ik word het ook stilaan beu. Ik tank ook meestal buiten de openingsuren en ben , ik hoop voorlopig , ook maar terug overgestapt naar L gas. Afgelopen zondag , op de terugweg vanuit Noord Italie , de laatste 500 km maar afgelegd op benzine. Ik had , mede door het zeer drukke verkeer , geen zin om meer om telkens de autobaan te verlaten om dan (in Duitsland) misschien voor een gesloten pomp te staan. Hoog tijd dat ook de tankstations aan de snelweg voorzien worden van een CNG pomp.

Edited by Brembos
  • Vind ik leuk 1
  • 3 weeks later...

Beste,
Ik ben vanmorgen voor de 3de maal gaan tanken omdat ik H gas eens wil vergelijken qua verbruik tov L gas maar steeds krijg ik mijn tank van 12 kg niet volgetankt en dit gaat oh zo supertraag tov Dats24 !! Dit is gewoonweg een klucht ! Er zit hier no
oit druk op, stopt tijdens het tanken 4-5 keer en kreeg vanmorgen maar max 8 kg !! Vorige keren telkens maar 10-11 kg. En nogmaals, dit gaat zéér traag, sputterend, terwijl bij Dats dit zéér snel, met 1 of max 2 stops voltankt, nieuw station Boom gaat vlot in 1 keer zonder een stop ! Enkel op het einde gaat de teller wat trager.

Lancia Ypsilon Ecochic. 

Met L-Gas rij ik +/- 245 km. (volle tank +/-12kg). 

Met H-Gas Total kwam ik uit op +/- 280 km (tank 11,15 kg). 

Maar zoals gezegd, het duurt superlang om te vullen plus krijg deze nooit vol. Rond de 11 kg is op zich nog ça va maar 8 kg niet, dan kan ik beter gewoon bij Dats24 blijven gaan. 

Beste Svennie, 

Excuses voor het ongemak. We hebben gemerkt dat de installatie door een stroomonderbreking gisteren niet in 'automatische modus'meer stond, en daardoor was de buffer niet op volle druk deze ochtend. Na 10u vanmorgen was dit opgelost. 

We kijken ook uw verdere opmerkingen na en koppelen terug.

Groet, Philippe

• Vind ik leuk 1

Bedankt voor de snelle reactie. 
Ik zal het nog eens een poging geven de volgende keer. 
Maar nog, nooit (3x dat ik ben geweest) kreeg ik de tank vol, terwijl ik steeds volledig leeg rijdt tot het punt dat deze overschakeld op benzine. 

Dats24 daarentegen gaat het snel, soepel en dit bij meerdere stations dat ik ben geweest (Lier, Boom, Kontich, Antwerpen etc). 

De installatie / technologie lijkt me toch van een andere kwaliteit.