Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
jelledp

VW Caddy

Recommended Posts

Hallo,

We zijn maandag eindelijk onze Caddy maxi gaan afhalen! Na bijna 5 maand wachten is ons geduld beloond. De auto rijd zeer vlot en stil. Tot nu toe zit het gemiddelde verbruik op een 5,6kg. Maar hebben er nog niet zoveel mee gereden. Ik heb nog wel een vraagje voor de andere Caddy-rijders. Onder de motor zit er geen beschermkap, is dit zo of heeft die een bepaalde reden? 

Als ik meer tijd heb post ik nog wel enkele foto's.

Groetjes

• Vind ik leuk 1

Hallo,

De foto's zijn blijkbaar te groot voor op deze site en heb geen idee hoe ik deze moet verkleinen. Ik ben vandaag voor de eerste maal gaan tanken in Dats Wezemaal. Heb gereden tot dat de tank op benzine overschakelde. Dit verliep vlekkeloos. Ik heb een 480km gereden op cng tot dat het leeg was. De auto heeft wel in het begin veel staan draaien zonder ermee te rijden voor alles te bekijken. Heb er nu een dikke 35kg L gas kunnen tanken. 

1 uur geleden, jelledp zei:

De foto's zijn blijkbaar te groot voor op deze site en heb geen idee hoe ik deze moet verkleinen.

Windows?

Eén van de makkelijkste manieren is het programma Paint dat bij Windows geleverd wordt.

Foto openen met Paint en dan de resize functie gebruiken en uw foto na verkleinen opnieuw saven...

QT4PheO.png

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

6 uren geleden, David zei:

mooie wagen !! (en velgen)

En sticker :D

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Op 7/7/2016 om 19:27, jelledp zei:

Ik heb een 480km gereden op cng tot dat het leeg was. De auto heeft wel in het begin veel staan draaien zonder ermee te rijden voor alles te bekijken. Heb er nu een dikke 35kg L gas kunnen tanken. 

Toen je je Caddy afhaalde bij je garage bij aankoop, was die toen ook volledig volgetankt met CNG?

Wat moet dat wel niet geven als je H-gas zou kunnen tanken! Dan zou je volgens mij toch gemakkelijk 800 km ver kunnen rijden op aardgas alleen. Dan zou je verbruik ook lager liggen. Ik rij nu immers al zo'n 350 km ver met 15 kg H-gas van dats24.

De vervanging van L-gas door H-gas in België staat pas gepland tussen 2024 en 2030 volgens de site van Fluxys (soorten aardgas). Alhoewel al een klein deel van het net - de driehoek Olen Tessenderlo Lommel - reeds omgeschakeld is in september 2015.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Eigenlijk de vervanging van L naar H gas begint in 2018 en tegen 2029 moet overal H gas beschikbaar zijn. Ik heb dit gelezen in een persbericht van Synegrid. Er is ook een kaart-timeplanning, ivm hoe zal de vervanging verlopen jaar per jaar en gemeente per gemeente. Ik moet nog lang wachten, bij ons is het voor na 2026.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Heb je ergens een link naar die kaart-timeplanning want op de site van Synegrd vind ik voorlopig niks?

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

23 uren geleden, muscles zei:

Toen je je Caddy afhaalde bij je garage bij aankoop, was die toen ook volledig volgetankt met CNG?

Wat moet dat wel niet geven als je H-gas zou kunnen tanken! Dan zou je volgens mij toch gemakkelijk 800 km ver kunnen rijden op aardgas alleen. Dan zou je verbruik ook lager liggen. Ik rij nu immers al zo'n 350 km ver met 15 kg H-gas van dats24.

De vervanging van L-gas door H-gas in België staat pas gepland tussen 2024 en 2030 volgens de site van Fluxys (soorten aardgas). Alhoewel al een klein deel van het net - de driehoek Olen Tessenderlo Lommel - reeds omgeschakeld is in september 2015.

Ja die was ook volgetankt, denk dat het 100% was de percentage. Ben nu gaan tanken aan 90% en ga eens zien hoever ik met een volle tank kan rijden. 

Mooie wagen.

Alleen te zien of ik er in pas. Ik herinner mij dat ik daar moeite mee had, maar dat kan de gewone caddy geweest zijn.

Ik las dat ze nu ook met een trekhaak uitgerust kunnen worden, dan mogen ze bij fiat mijne doblo terug hebben.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Ik zie ook net op de foto de trekhaak staan! Super.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Mooie wagen, zelfde besteld maar in rood. Tegen eind van jaar mag ik hem ook gaan halen.
Zal ook tanken in Wezemaal.  Doch ik heb gehoord dat tanken aan de kust (oostende / middelkerke) de kwaliteit van het gas veel beter is.  Maar ook duurder (staat in middelkerke dats nu 0,940

• Vind ik leuk 1

Hey,

In verband met je trekhaak.

Ik veronderstel dat je caddy maxi  een 5-zit configuratie heeft, klopt dat?

Groetjes

56 minuten geleden, Mara21 zei:

Hey,

In verband met je trekhaak.

Ik veronderstel dat je caddy maxi  een 5-zit configuratie heeft, klopt dat?

Groetjes

Ja dat klopt inderdaad.

Op Monday, July 11, 2016 om 08:10, Lange_666 zei:

Heb je ergens een link naar die kaart-timeplanning want op de site van Synegrd vind ik voorlopig niks?

idd die kaart staat nog niet op de site van Synegrid. Ik heb die gekregen via interne communicatie op het werk. Ik zal proberen die uploaden een de link hier posten

• Vind ik leuk 1

3 uren geleden, niko zei:

idd die kaart staat nog niet op de site van Synegrid. Ik heb die gekregen via interne communicatie op het werk. Ik zal proberen die uploaden een de link hier posten

die link heb ik al gepost in een nieuwe topic onder Algemeen