koenvools Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Op 14-2-2016om12:31, maartenv zei: Dag Koen, Levering in september? Pfoe, dat wil allicht zeggen dat ze héél veel orders voor de TGI-versie hebben. Wij hebben 3 weken geleden besteld en levering is voorzien 14 april.. Wij zijn ook nog op zoek naar een omnium ondertussen. Momenteel overweeg ik de verzekering van Actel (via VW). Vnl. omwille van 1% franchise als je erkende vw-garage gebruikt, en 18 maand waardebehoud. En de prijs zag er niet slecht uit (zolang je niet vergelijkt met Corona oid). Amai, dan heb jij meer geluk dan ik. Voor die drie weken tijdsverschil tussen jouw order en de mijne, is er wel heel veel verschil tussen levertermijn!?! Ik zie wel, hopelijk krijg ik goed nieuws dat hij er wat vroeger zal zijn.
Aardgasrijder Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Kan met het aantal bestellingen te maken hebben,maar ook eventuele opties die de levertermijn bepalen. Bv. een panoramisch open dak bij de skoda octavia zorgt voor een levertermijn die 5 maanden later kan zijn Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
jelledp Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 De lange levertermijn bij Caddy hangt ook af van de dakrails. Als je deze in het chroom wilt is de levertijd ook véél langer. Daarom heb ik er geen . Ga het toch niet gebruiken. Onze besteld drie weken geleden en voorzien op eind mei.
koenvools Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 3 uren geleden, jelledp zei: De lange levertermijn bij Caddy hangt ook af van de dakrails. Als je deze in het chroom wilt is de levertijd ook véél langer. Daarom heb ik er geen . Ga het toch niet gebruiken. Onze besteld drie weken geleden en voorzien op eind mei. Kunnen ze de wagen dan niet vroeger leveren, en als de dakrails gearriveerd zijn een belletje geven om ze te laten monteren? Of werkt dit zo niet?
maartenv Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 10 uren geleden, jelledp zei: De lange levertermijn bij Caddy hangt ook af van de dakrails. Als je deze in het chroom wilt is de levertijd ook véél langer. Daarom heb ik er geen . Ga het toch niet gebruiken. Onze besteld drie weken geleden en voorzien op eind mei. Volgens onze verkoper waren er in het najaar problemen bij een leverancier, waardoor er 20 weken extra levertermijn was voor bepaalde dakrails. Maar dat probleem zou ondertussen van de baan zijn (al is dat nog wel steeds zo aangegeven in de online configuratietool, maar daar zitten nog wel fouten in..).
Davy Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Op 28-1-2016om18:34, maartenv zei: Ik heb er ook net een besteld :-). Levering midden april. Benieuwd naar het verbruik! Wat een verschil. Ik bestel 1 maand later en de levering is al 4,5 maanden later.
Aardgasrijder Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 @Davy toevallig een panoramisch open dak of zilveren dakrails erbij besteld? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Davy Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Zojuist, Aardgasrijder zei: @Davy toevallig een panoramisch open dak of zilveren dakrails erbij besteld? Nee, gewoon de Dark & Cool. Vorige week zaterdag gaan informeren; levertermijn eind juni. Tot vandaag gewacht om te bestellen en er zijn al 2 maanden bijgekomen.
Aardgasrijder Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Of ze hebben je niet correct geïnformeerd bij VW. Dat is ook altijd mogelijk. De Caddy is wel een populair model de laatste tijd, ook op het autosalon leek het een wespennest rond die wagen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Davy Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 1 minuut geleden, Aardgasrijder zei: Of ze hebben je niet correct geïnformeerd bij VW. Dat is ook altijd mogelijk. De Caddy is wel een populair model de laatste tijd, ook op het autosalon leek het een wespennest rond die wagen. Ik heb de levertermijn bij drie VW dealers nagevraagd. Ze kwamen allemaal op dezelfde datum uit. En het euvel met de dakrails is blijkbaar inderdaad van de baan. Daar zit geen verschil in levertermijn meer in.
paulDS Geplaatst: 6 maart 2016 Geplaatst: 6 maart 2016 Het verbruik van een Caddy Maxi valt te vergelijken met dat van zijn neef, de Touran. Beide modellen zijn zeer sterk verwant aan elkaar, en qua inrichting, grootte, afmetingen en gewicht nagenoeg gelijk. Als VW voor de Caddy Max een normverbruik opgeeft van 4.5 kg/100 km dan moet je er rekening mee houden dat er van uitgegaan wordt dat je H-gas 'tankt'. Het aardgas in Duitsland is immers afkomstig uit Rusland en heeft een hogere verbrandingswaarde dan het L-gas dat in prov. Antwerpen, Brabant en Henegouwen uit de pijp komt. (Het Nederlandse Slochteren gas). De verhouding in verbrandingswaarde H-gas versus L-gas is ongeveer 1.15, zodat een normverbruik van 4.5 kg/100km (H-gas) overeenkomt met 5.17 kg/100km (L-gas). Persoonlijk haal ik met de TOURAN 1.4 TSI Ecoflex gemakkelijk een verbruik van 5.4 kg/100km. (met L-gas). Het normverbruik van de Touran (editie 2012) ligt trouwens op 4.7 kg/100km. (Dus mijn reëel verbruik komt 100% overeen met het door de fabriek opgegeven normverbruik !!! Dit is dus een realistisch en haalbaar verbruikscijfer !!) Het lijkt er dus wel op dat de motor van 2016 nog iets zuiniger is geworden dan. (Verschil van 0.2 kg/100km). 1
dave_k Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Wat ik niet verwacht had is het naar mijn inziens zeer hoge verbruik op benzine. Ik heb vorige week voor het eerst de gastank helemaal leeggereden. Bij omschakeling naar benzine geeft de boordcomputer een verbruik aan van 8.7L/km! Dit wil zeggen dat ik slechts 150km kan rijden met 13L benzine, waar ik eerder op minimum van 200km had gerekend. Ik heb dit uitgetest op de snelweg, met een maximumsnelheid van 120km/u. Na ongeveer 100km heb ik getankt en het verbruik komt inderdaad overeen met wat de boordcomputer aangeeft. De benzine meter stond toen al flink in het rood en ook de boordcomputer maande me aan dringend aardgas en benzine te gaan tanken. Vermoedelijk komt dit doordat de motor is afgesteld om op CNG te rijden, maar zoals reeds gezegd, een dergelijk verschil had ik niet verwacht. Ik zal me hierover toch eens informeren bij mijn VW garage.
Aardgasrijder Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Ik kan niet spreken uit eigen ervaring over de Caddy, maar wel over mijn Octavia. Het benzineverbruik bij de Octavia ligt op 5.5 liter benzine in mijn geval, zit tegen 4 kg CNG aan. Wanneer ik spritmonitor bekijk voor een Caddy op benzine zit dit toch ook bijna op 8 liter/100 km. Je hebt wel nog maar 1 keer gereden op benzine, zat je tank volledig vol?http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/460-Caddy.html?fueltype=2&constyear_s=2014&constyear_e=2016&minkm=5000&powerunit=2 Wellicht hebben andere bezoekers wel ervaringen met de Caddy op benzine? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
dave_k Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 2 uren geleden, Aardgasrijder zei: Ik kan niet spreken uit eigen ervaring over de Caddy, maar wel over mijn Octavia. Het benzineverbruik bij de Octavia ligt op 5.5 liter benzine in mijn geval, zit tegen 4 kg CNG aan. Wanneer ik spritmonitor bekijk voor een Caddy op benzine zit dit toch ook bijna op 8 liter/100 km. Je hebt wel nog maar 1 keer gereden op benzine, zat je tank volledig vol? De benzinetank was idd helemaal volgetankt. Voor de Caddy Maxi TGI geeft VW niet echt cijfers qua verbruik op benzine, als je echter kijkt naar de Caddy Maxi 1.4 TSI, dan wordt ook een gemiddeld verbruik van 5,5L aangegeven. Maakt het eigenlijk uit in verbruik of je 95oct of 98 oct tankt? Ik vermoed van niet maar ik ben jarenlang dieselrijder geweest en ik heb eigenlijk geen idee.
cngtom Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Op 9-2-2016om12:23, Aardgasrijder zei: Toen ik afgelopen jaar ging informeren bij een skoda dealer, zou de octavia combi ook niet met trekhaak geleverd kunnen worden... Echter stond die trekhaak niet op de optielijst omdat hij standaard in de wagen zat. Soms weten de verkopers het zelf niet goed uit mijn ervaringen is er wel degelijk een verschil in 95 en 98. Ik kan geen percentages geven, enkel een gevoel. Meestal tank ik 95, maar als ik af en toe toch eens 98 tank merk ik dat mijn motor stiller draait, minder verbruikt, en een likje meer koppel heeft. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik zelfs niet zeker weet of het echt het geval is, of gewoon tussen mijn oren zit... (zoals ik al zei: een gevoel)
paulDS Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 11 uren geleden, dave_k zei: Wat ik niet verwacht had is het naar mijn inziens zeer hoge verbruik op benzine. Ik heb vorige week voor het eerst de gastank helemaal leeggereden. Bij omschakeling naar benzine geeft de boordcomputer een verbruik aan van 8.7L/km! Dit wil zeggen dat ik slechts 150km kan rijden met 13L benzine, waar ik eerder op minimum van 200km had gerekend. Ik heb dit uitgetest op de snelweg, met een maximumsnelheid van 120km/u. Na ongeveer 100km heb ik getankt en het verbruik komt inderdaad overeen met wat de boordcomputer aangeeft. De benzine meter stond toen al flink in het rood en ook de boordcomputer maande me aan dringend aardgas en benzine te gaan tanken. Vermoedelijk komt dit doordat de motor is afgesteld om op CNG te rijden, maar zoals reeds gezegd, een dergelijk verschil had ik niet verwacht. Ik zal me hierover toch eens informeren bij mijn VW garage. Dave, Het "hogere" verbruik bij benzine komt ook omdat de energie-inhoud van 1 liter benzine lager ligt dan de energie-inhoud van 1 kg aardgas (zelfs als het L-gas is). Voor hetzelfde energieverbruik (per 100km) van de motor te kunnen leveren zijn er dus méér liters benzine dan Kg's aardgas nodig.
Lange_666 Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 (aangepast) Op 7-2-2016om00:15, Bob zei: Ik denk dat in de toekomst als de metalen gashouders gaan vervangen worden door composiet,we op 300bar gaan kunnen vullen,wat de actieradius met een derde zal vergroten zonder dat het ons een cent kost.Ik heb reeds composiet-tanks. Moeten dan niet alle wagens uitgerust zijn met composiet tanks? En moet je er dan niet zeker van zijn dat er geen wagens meer rondrijden met metalen tanks? Want ik vermoed dat de druk aan de pomp dan nu afgesteld is op metalen tanks. Wat als men deze druk verhoogd denkende dat alle wagens uitgerust zijn met composiet tanks en er zich toch nog een wagen met metalen tanks aanbiedt? Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat ze je aan de pomp een keuze laten maken tenzij er twee verschillende vuldoppen zouden komen (waarbij ik eigenlijk antwoord op mijn eigen vraag, 't is duidelijk nog vroeg...) 15 maart 2016 aangepast door Lange_666 Antwoord op mijn eigen vraag
dave_k Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Op 7 maart 2016om21:37, paulDS zei: Dave, Het "hogere" verbruik bij benzine komt ook omdat de energie-inhoud van 1 liter benzine lager ligt dan de energie-inhoud van 1 kg aardgas (zelfs als het L-gas is). Voor hetzelfde energieverbruik (per 100km) van de motor te kunnen leveren zijn er dus méér liters benzine dan Kg's aardgas nodig. Daar kan ik je volledig in volgen. Echter als je kijkt naar het gemiddeld verbruik van 1.4 TSI motor, dan zou dit 5,5L zijn volgens VW. Voor de TGI versie geeft VW geen cijfers op voor benzine verbruik, enkel het verbruik op gas is vermeld. Om het realistisch te houden zal het verbruik van de TSI eerder op 6,5L liggen. Dan verbruik ik nog steeds 2L meer. Is dit dan zo door een optimale motor afstelling voor CNG? Een bijkomende vraag is, past de software van de motor de afstelling aan aan de brandstof, of gebeurt dit niet en is de afstelling zoals gezegd enkel optimaal voor CNG.
Bob Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Mijn Zafira 150pk is een echte cng motor met bij horende "sjoemel"-software , ik denk dat hier ook het antwoord op je vraag is : hij zal dan ook beter rendereren op cng dan op benzine , Als ik niet mis ben is de TSI ook 150pk en dan is die 5.5kgr/100km goed te behalen maar dan niet met een F1-voet op het pedaal , realistisch zal dat dan 6kgr zijn maar ook niet meer .Op de snelweg,op cruse c haal ik 4,5kgr/100km met een aanhanger achter tegen 130(op de teller). Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Bob Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Op 14-3-2016 om 05:50, Lange_666 zei: Moeten dan niet alle wagens uitgerust zijn met composiet tanks? En moet je er dan niet zeker van zijn dat er geen wagens meer rondrijden met metalen tanks? Want ik vermoed dat de druk aan de pomp dan nu afgesteld is op metalen tanks. Wat als men deze druk verhoogd denkende dat alle wagens uitgerust zijn met composiet tanks en er zich toch nog een wagen met metalen tanks aanbiedt? Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat ze je aan de pomp een keuze laten maken tenzij er twee verschillende vuldoppen zouden komen (waarbij ik eigenlijk antwoord op mijn eigen vraag, 't is duidelijk nog vroeg...) Jawel,de huidige druk is voorzien voor"metalen"flessen van 200barr waardoor de composiettanks"nog"niet hun volle rendement geven en Ja,er zal wel een verschil zitten in de vulnippels.Ik heb voor mijn hobby metalen duikflessen van 230barr en carbon flessen voor 300barr,beide fllessen hebben dezelfde schroefdraad om te vullen,alleen zit er bij 230barr een nippel ingedraaid zodat een 300barr koppeling hier niet op past en elke fles zijn eigen vulpistool heeft. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen