Pitpoint_BE Geplaatst: 26 december 2018 Geplaatst: 26 december 2018 Interessant! "Wetenschappers van de universiteiten van Oxford en Bath hebben een prijskaartje gehangen aan de luchtvervuiling van het verkeer op de weg. Die zorgt voor duizenden vroegtijdige sterftes als gevolg van kanker, hart-en vaatziektes en chronische longaandoeningen." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/20/iedere-dieselwagen-kost-de-samenleving-14-700-euro/ 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
muscles Geplaatst: 26 december 2018 Geplaatst: 26 december 2018 40 minuten geleden, Pitpoint_BE zei: Interessant! "Wetenschappers van de universiteiten van Oxford en Bath hebben een prijskaartje gehangen aan de luchtvervuiling van het verkeer op de weg. Die zorgt voor duizenden vroegtijdige sterftes als gevolg van kanker, hart-en vaatziektes en chronische longaandoeningen." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/20/iedere-dieselwagen-kost-de-samenleving-14-700-euro/ Betreffende de vrachtwagens: Het is dan wel heel spijtig dat de Nederlandse Staatssecretaris van Financiën Menno Snel beslist heeft om de teruggaafregeling voor LNG, die eind dit jaar afloopt, in 2019 niet door te zetten: https://www.tankpro.nl/brandstof/2018/12/20/pitpoint-lng-stelt-bouw-van-drie-nieuwe-lng-stations-voorlopig-uit/ Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Mylan1999 Geplaatst: 26 december 2018 Geplaatst: 26 december 2018 Denk er gelijk ook maar eens bij na wat iedere dieselwagen de samenleving oplevert aan inkomsten, aan accijnzen en btw... Zou me niet verbazen als dat meer is dan de kosten. De vraag is natuurlijk ook op welke wagens en de bijhorende uitstootnorm ze zich gebaseerd hebben?
Ivivke Geplaatst: 26 december 2018 Geplaatst: 26 december 2018 Het punt dat men hier aanhaalt is eigenlijk al lang achterhaald ... met oude diesels klopt dit grotendeels ( maar evengoed met slecht afgestelde benzinewagens) .. maar wat onze buur in de lucht duwt met zijn houtkachel ( moderne iets minder maar toch nog ... ) en of zijn 2 reisjes naar Turkije met het vliegtuig en wat wij dus ook moeten ondergaan ( zonder dat zij er taksen op betalen ). En zij die er enkel het 'bedrag' op willen kleven... je moet maar eens slachtoffer zijn .. nooit gerookt, goed gesport en toch bv longkanker krijgen ed ... . Ik vind al die media-aandacht toch een beetje eenzijdig aan het worden. De toekomst is aan alle huidige brandstoffen en men moet alleen er voor zorgen dat die optimaal gebruikt worden in de juiste omstandigheden .. dan is al die vervuiling minimaal. Waarom bv niet verplichten om een autofabrikant bomen aan te planten ergens ter compensatie van die 'overbelaste' CO2. ( CO is op zich niet gevaarlijk of schadelijk .. en kan eigenlijk zo gecompenseerd worden ... die andere 'vervuilende' stoffen iets minder ... ) Einde taksverhaal CO2. Welkom rekeningrijden ... dat is belasten van gebruik weg ... . Allee het zijn maar gedachten natuurlijk ... 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 december 2018 Geplaatst: 26 december 2018 2 uren geleden, Ivivke zei: Het punt dat men hier aanhaalt is eigenlijk al lang achterhaald ... met oude diesels klopt dit grotendeels ( maar evengoed met slecht afgestelde benzinewagens) .. maar wat onze buur in de lucht duwt met zijn houtkachel ( moderne iets minder maar toch nog ... ) en of zijn 2 reisjes naar Turkije met het vliegtuig en wat wij dus ook moeten ondergaan ( zonder dat zij er taksen op betalen ). En zij die er enkel het 'bedrag' op willen kleven... je moet maar eens slachtoffer zijn .. nooit gerookt, goed gesport en toch bv longkanker krijgen ed ... . Ik vind al die media-aandacht toch een beetje eenzijdig aan het worden. De toekomst is aan alle huidige brandstoffen en men moet alleen er voor zorgen dat die optimaal gebruikt worden in de juiste omstandigheden .. dan is al die vervuiling minimaal. Waarom bv niet verplichten om een autofabrikant bomen aan te planten ergens ter compensatie van die 'overbelaste' CO2. ( CO is op zich niet gevaarlijk of schadelijk .. en kan eigenlijk zo gecompenseerd worden ... die andere 'vervuilende' stoffen iets minder ... ) Einde taksverhaal CO2. Welkom rekeningrijden ... dat is belasten van gebruik weg ... . Allee het zijn maar gedachten natuurlijk ... Rekening rijden bestaat reeds door die grote taksen die op brandstof worden betaald. De gemeenschap heeft ( belastingbetalers ) ooit de wegen betaald en nu moeten die zelfde belastingbetalers opdraaien om hun eigen wegen te gebruiken!? Zelfde verhaal met de kerncentrales: eerst verwezenlijkt door de belastingbetaler en daarna decennia op betaald. Daarna BTW van 6 naar 21%.. begrijpen wie begrijpen kan. Gadaffi was een beter leider voor zijn volk, o.a. de elektriciteit was in Libië onder zijn bewind GRATIS. Arm Vlaanderen ( dit dreigt het te worden ) met leiders die het Noorden kwijt zijn omdat ze het ingeruild hebben voor geld. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lange_666 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 19 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Rekeningrijden bestaat reeds door die grote taksen die op brandstof worden betaald. De gemeenschap heeft ( belastingbetalers ) ooit de wegen betaald en nu moeten die zelfde belastingbetalers opdraaien om hun eigen wegen te gebruiken!? Klopt: Wie betaalt de wegen: de belastingbetaler. Tevens betaalt die belastingbetaler (een gedeelte toch) BTW op zijn wagen (en BTW op werkuren en onderdelen om die wagen te onderhouden), inschrijvingstax, wegentax, BTW op zijn gebruikte brandstof en daarbovenop in de meeste gevallen nog eens accijns op die brandstof. Het gedeeltelijk afschaffen van de wegentax en / of inschrijvingstax is maar een doekje voor het bloeden. Genoeg is genoeg.
Dr Nick Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Wat ik niet snap is dat ze nog steeds focussen op diesel en zijn uitstoot. Alle olieproducten zijn vervuilend, alle verbrandingen zorgen voor CO2. Er zijn ondertussen manieren onderzocht om de CO2 die je verbrandt, terug uit de lucht te halen en daar brandstof mee te maken. Waarom zetten we hier niet op in? Gedaan met uitstoot omdat het een zuivere brandstof betreft, ze is hernieuwbaar dus ook geen CO2 effect meer. Plaatselijk op te wekken. En ga zo maar verder. Grootste voordeel? je kan het in elke huidige motor gebruiken. Dus economisch en ecologisch enorm verantwoord. 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Pitpoint_BE Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Geplaatst: 27 december 2018 17 uren geleden, Mylan1999 zei: Denk er gelijk ook maar eens bij na wat iedere dieselwagen de samenleving oplevert aan inkomsten, aan accijnzen en btw... Zou me niet verbazen als dat meer is dan de kosten. De vraag is natuurlijk ook op welke wagens en de bijhorende uitstootnorm ze zich gebaseerd hebben? De overheid is de samenleving niet he, ik heb nog nooit accijnzen en BTW geïnd 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
Pitpoint_BE Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Geplaatst: 27 december 2018 16 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Gadaffi was een beter leider voor zijn volk, o.a. de elektriciteit was in Libië onder zijn bewind GRATIS. Muammar 'Reign of Terror' Gaddafi? Boude stelling! --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
Dr Nick Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 6 uren geleden, Pitpoint_BE zei: De overheid is de samenleving niet he, ik heb nog nooit accijnzen en BTW geïnd correct, maar je hebt er onrechtstreeks wel al voordelen van gehad. Sociale zekerheid is nog maar een klein onderdeel hiervan 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Mylan1999 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 10 uren geleden, Pitpoint_BE zei: De overheid is de samenleving niet he, ik heb nog nooit accijnzen en BTW geïnd Maar vanuit de overheid wordt wel een (groot?) deel van de schade die de diesels veroorzaken betaald (ziekenhuiskosten als er kanker door veroorzaakt is, ...) vanuit het sociale vangnet (of hoe moet ik het noemen, je begrijpt wel wat ik bedoel). De overheid moet de accijnzen natuurlijk ook wel gebruiken om de negatieve externe effecten van de brandstoffen te bestrijden en te bekostigen, en niet om andere (bodemloze) putten te vullen ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen