muscles Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 Transporteurs (bedrijven met een vloot van vrachtwagens) die naar Spanje en Frankrijk rijden zouden verplicht moeten worden om Belgische CNG-auto's in de vrachtruimte mee te nemen als ze leeg terug rijden naar België. Ik heb het dan over die gesloten tientonners waarin soms ook dure sportauto's vervoerd worden. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Ivo Geplaatst: 8 augustus Populair bericht Geplaatst: 8 augustus Ik heb een golf 1,4 CNG van augustus 2017 , ben er heel tevreden van , heb intussen al 765000km gereden zonder grote kosten , eerste dsg koppelingen , eerste megatronic alles origineel , rij 3 a 4 maal per jaar naar mijn dochter haar buitenverblijf in Spanje bij Benidorm 1900 km , tanken enkel vol CNG in bastogne bij Q8 en benzine rij dan tot juist over de Spaanse grens in la genguira kan daar CNG tanken ongeveer 1200km en vind daarna steeds H.A.M. CNG stations , kan zelfs keuze maken , dus op volledige traject van 1900km moeten we maar 3 tankstops houden ! Kan zelfs met 1 x tanken als ik in België voldoe met CNG en benzine en eerste en 1 malige tankstop in Spanje la genquira CNG en benzine zo tot onze eindbestemming ! spijtig genoeg zie ik het CNG verhaal nu stilaan uitbollen en hier en daar sommige stations verdwijnen ! mijn volgende zal een Audi étron zijn of Id 7 ivo. 5
Koen C Geplaatst: 8 augustus Geplaatst: 8 augustus 4 uren geleden, Ivo zei: 765000km Is dat niet een "0" teveel ? 4 uren geleden, Ivo zei: CNG in bastogne bij Q8 en benzine CNG in G.H.Lixemburg is inderdaad gedaan. Maar benzine is toch wat goedkoper daar ? Martelange of op de snelweg in Q8 Capellen of Q8 Berchem in het G.H. Luxemburg. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Populair bericht Josy Geplaatst: 8 augustus Auteur Populair bericht Geplaatst: 8 augustus Ivo, wat een verhaal! Voor mij ben je de CNG-rijder van het jaar en misschien wel van het decennium. Ik heb een paar keer vol ongeloof opnieuw naar de foto moeten kijken om te zien dat je zoals Koen suggereerde geen '0' te veel had getypt. 765.000 kilometer op negen jaar wil zeggen dat je per jaar ongeveer 85.000 kilometer hebt gereden. Dat dat allemaal probleemloze kilometers zijn geweest geeft de burger moed. Dat is nog drie en een halve keer meer dan onze Golf 7.5 van 2018, die ondertussen al wat kosten achter de rug heeft en mankementjes begint te vertonen bij 215.000 kilometer. Als liefhebber van kilometervreters is het fantastisch om te lezen. Het zou een perfecte auto zijn om deel te nemen aan het programma Klokje Rond van het Nederlandse autotijdschrift AutoWeek. https://www.autoweek.nl/aanmelden/klokje-rond/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Op 'AutoScout24' en 'Mobile.de' staat er een exemplaar te koop met 450.000 kilometer. Die van jou is nog een kleine acht keer vaker rond de aarde gereden dan die met 450.000 kilometer op de teller. Jij hebt met die van jou gewoon een afstand afgelegd die overeenkomt met naar de maan rijden en terugkomen en moet dus, afhankelijk van je gemiddelde snelheid, meer dan 10.000 uren in de auto hebben doorgebracht. Dat zijn getallen die doen duizelen! Ben je toevallig een uitzonderlijk rustige chauffeur, of wat is anders je geheim om deze stand te halen? Als je het hebt bijgehouden en wilt delen ben ik heel benieuwd naar de cijfers achter deze auto. Weet je hoeveel de auto je in totaal heeft gekost per kilometer? Hoeveel heb je in totaal betaald aan onderhoud? Hoe vaak is je distributieriem gewisseld? Hoeveel bedraagt het totaal van de brandstofkosten? Hoe vaak heb je de olie laten vervangen en deed je dat zelf of ging je naar de garage (50 keer)? Alleszins bedankt om te delen op dit forum. Ik wens jullie nog veel succesvolle kilometers! 3
JEGO Geplaatst: 9 augustus Geplaatst: 9 augustus 10 uren geleden, Koen C zei: Is dat niet een "0" teveel ? Nee kijk maar op de foto! Geweldig! Wat een afstand met dat 1.4 blokje! Stemt me positief om nog even door te gaan met de Caddy 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Populair bericht JEGO Geplaatst: 9 augustus Populair bericht Geplaatst: 9 augustus 8 uren geleden, Josy zei: Als liefhebber van kilometervreters is het fantastisch om te lezen. Het zou een perfecte auto zijn om deel te nemen aan het programma Klokje Rond van het Nederlandse autotijdschrift AutoWeek. https://www.autoweek.nl/aanmelden/klokje-rond/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Ja! Dit zou ik ook geweldig vinden! Het voordeel is dat je echt een diepgaande inspectie van de auto krijgt ook. Dus heeft je een goede indicatie of je nog even door kan er mee of als er kosten aan zitten te komen. Maar als ik het zo lees zou je de 1 miljoen nog wel kunnen halen! Dan wilt Volkswagen er misschien zelf ook nog wel iets mee naar het museum of zo, CNG wel weer eens mooi in het positieve nieuws. 4 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen