Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
47 minuten geleden, Koen C zei:

Enkel in "uitzonderlijke nood" tank ik bij Greenpoint in Brasschaat.

Tot hiertoe 2x of 3x maal getankt en telkens niet tevreden (maar geen geld terug) :

- "duur" 

- nooit volledig volgetankt door het systeem

- te weinig kilometers mee kunnen doen (zal mogelijk liggen aan het feit dat de tanks niet vol waren)

Maar als het station achter de hoek ligt, is het wel gemakkelijk en handig.

Ondanks dat het duurder is.

Het zou wel eens kunnen gebeuren dat al die Greenpoint-tankstations in de toekomst verkocht zouden worden aan een andere speler op de markt. Want ze hadden nog nieuwe CNG-stations gepland maar daar komt niks van in huis door het feit dat ze dit financieel niet aankunnen. Dat is toch wat ik besluit uit de email die ik van de verantwoordelijke van Greenpoint Supplies een tijd geleden ontvangen heb.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
Op 13/11/2018 om 23:12, Koen C zei:

Enkel in "uitzonderlijke nood" tank ik bij Greenpoint in Brasschaat.

Tot hiertoe 2x of 3x maal getankt en telkens niet tevreden (maar geen geld terug) :

- "duur" 

- nooit volledig volgetankt door het systeem

- te weinig kilometers mee kunnen doen (zal mogelijk liggen aan het feit dat de tanks niet vol waren)

Maar als het station achter de hoek ligt, is het wel gemakkelijk en handig.

Ondanks dat het duurder is.

Het probleem dat de tanks nooit volledig vol waren heb ik nooit gehad hier bij Greenpoint. Zelf bij warme temperaturen was de tank altijd redelijk goed vol.

Desalniettemin tank ik tegenwoordig sowieso bij DATS of Q8 Schoten.. 1,09 is echt te duur voor L-gas.

Geplaatst:
4 uren geleden, nonzerosumgame zei:

dat de tanks nooit volledig vol waren heb ik nooit gehad hier bij Greenpoint.

De tankbeurten bij Greenpoint dateren voor mij al van een tijd geleden (augustus 2015, november 2015, augustus 2017, september 2017, oktober 2017).

Telkens niet volledig vol (bij lege CNG tanks).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

• 1 maand later...
Geplaatst:

Net een brief gekregen dat Eandis vanaf 1 oktober 2019 H-gas gaat leveren in onze buurt. Ik neem dus aan dat Greenpoint Brasschaat vanaf dan dus ook H-gas zal leveren, aangezien ze maar 500m van ons huis verwijderd zijn.

Eens benieuwd naar de prijs dan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 20/12/2018 om 21:09, nonzerosumgame zei:

Net een brief gekregen dat Eandis vanaf 1 oktober 2019 H-gas gaat leveren in onze buurt. Ik neem dus aan dat Greenpoint Brasschaat vanaf dan dus ook H-gas zal leveren, aangezien ze maar 500m van ons huis verwijderd zijn.

Eens benieuwd naar de prijs dan.

1 oktober is echter een eigenaardige datum voor de verandering van gas. Normaal gezien gebeurt de omvorming elk jaar op 1 juni.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Vandaag daar nog eens gaan tanken omdat er vanaf 1/6 H gas geleverd zou worden. Spijtig genoeg slechts 1.7 kg duur 80% flutgas kunnen tanken aan 1.03 euro/kg.

• Bedankt 1
  • Hahaha 1
  • Triest 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Nogmaals een poging gedaan om daar te tanken. Wederom slechts 1.7 kg in lege tanks gekregen. Blijkbaar wordt dit station niet meer onderhouden. L of H gas ? Staat nergens vermeld op de pomp. Aan een woekerprijs van 1.03 euro/kg zou je toch H gas mogen verwachten anders zijn ze een schandalige 20% duurder dan de nabije concurrentie. Het station maakte overigens een verwaarloosde indruk , een enorm veschil met Q8/Dats 24. Dit station valt dus absoluut  te vermijden.

Geplaatst:
1 uur terug, Brembos zei:

Nogmaals een poging gedaan om daar te tanken. Wederom slechts 1.7 kg in lege tanks gekregen. Blijkbaar wordt dit station niet meer onderhouden. L of H gas ? Staat nergens vermeld op de pomp. Aan een woekerprijs van 1.03 euro/kg zou je toch H gas mogen verwachten anders zijn ze een schandalige 20% duurder dan de nabije concurrentie. Het station maakte overigens een verwaarloosde indruk , een enorm veschil met Q8/Dats 24. Dit station valt dus absoluut  te vermijden.

Dat ze hunne boel dan tenminste verkopen, bijvoorbeeld aan Q8 !

Geplaatst:
Op 7/9/2019 om 19:02, Brembos zei:

ze een schandalige 20% duurder dan de nabije concurrentie

Welke nabije concurrentie? Helemaal naar Brecht rijden is toch ook een eind, of naar Vossenschijn. 

Het is trouwens L-gas.

Geplaatst: (aangepast)

Mail gestuurd naar Greenpoint Supplies om te vragen wanneer ze de boel daar denken te repareren en terug te openen en ineens de prijs aanpassen naar het niveau van de concurrentie. Ze doen niet eens de moeite om te antwoorden. Dat zegt genoeg over het respect voor de klant van deze firma denk ik......

aangepast door Brembos
Geplaatst:
1 uur terug, Brembos zei:

Mail gestuurd naar Greenpoint Supplies om te vragen wanneer ze de boel daar denken te repareren en terug te openen en ineens de prijs aanpassen naar het niveau van de concurrentie. Ze doen niet eens de moeite om te antwoorden. Dat zegt genoeg over het respect voor de klant van deze firma denk ik......

Je kan hen evt. ook telefoneren: 0473 94 96 80 (nummer gevonden op hun FB-pagina).

Geplaatst:

Vreselijk jammer, aangezien dit tankstation quasi 500m van mij vandaan is.

De laatste keer dat ik er passeerde hing er een pamflet, en ik denk dat er stond dat er werken zouden gebeuren. Ik zal het de volgende keer nog eens deftig bekijken. 

Ik hoop dat ze met de omschakeling van de buurt naar H-gas in oktober alles terug een beetje in orde zetten.

Geplaatst:
1 uur geleden, Brembos zei:

De vorige keer duurde het ook meer dan een week eer ik antwoord kreeg. Absoluut onaanvaardbaar. 

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Zeer positieve ervaring bij dit Greenpoint Supplies station  vandaag : prijsverlaging van 1,03 euro/kg L gas naar 0.89 euro/kg H gas ! De overschakeling is een feit. Bovendien een zeer goede vuldruk : ik kreeg 19,94 kg in mijn tanks bij 18gr buitentemperatuur. Bij Total Hoboken gewoonlijk slechts +/- 17,50 kg ,  het maximum tot hiertoe was 19.04 kg bij Total Kallo. Dit wordt mijn nieuwe vaste tankplaats. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Goed om te lezen dat dit nu ook Hgas is en aan ne goede prijs.

Ik was van plan vooral bij Dats in Schoten te tanken aangezien ik daar bijna elke dag voorbij rijd op weg van en naar mijn werk, maar deze Greenpoint ligt bijna achter mijnen hoek.

Bedankt voor de info.

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Mijn eerste CNGtankbeurt ben ik daar enkele dagen geleden gaan doen. Heb 2 pogingen moeten doen, maar da lag waarschijnlijk aan mij omdat het den eerste keer wa zoeken is en het te lang duurde voor ik op de groene knop drukte denk ik 9_9

Op het ticketje stond wel AdBlue ipv CNG, er staken nog ticketjes in het vakje, enkele met CNG en enkele met AdBlue op denk ik, maar er kan enkel CNG getankt worden hier.

Voor mij had er juist een zilvergrijze VW Golf Variant getankt.

Ik heb in mijn VW Caddy Maxi 30,21kg gekregen, is dit zowat het normale (mijn tanks waren zo goed als leeg)? Daar zou ik dan een 600km mee kunnen rijden volgens de boordcomputer (100% gaskwaliteit).

De prijs voor vol te tanken valt goed mee na al die volle dieseltanks in het verleden :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...