Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
20 uren geleden, TomV zei:

Ik kreeg van dealer zelfde voorstel : gratis annuleren of jaar wachten op nieuwe versie.

Alsof "gratis annulatie" in zo'n geval een geste is. Men is voor niks meer beschaamd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ter info: Niet alleen wagens op CNG lopen achter.

Er zijn ook oa een groot aantal wagens met een 1.0 benzinemotor die blijven hangen omdat de nodige WLTP documenten er niet zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 2/7/2018 om 15:09, DiDIER zei:

Vertelden ook dat als je halfvol tankt (fiat) je meer kan tanken dan als je leeg tankt, omdat de overdruk het aanwezige gas ook samendrukt.

Dat begrijp ik niet echt ?

Bijvoorbeeld : inhoud van alle CNG tanks = 14 liter.

Halfvol = 7 liter of iets meer ?  8 of 9 liter.

Volle tank = 14 liter Of 13.5 of 14.5 (hangt wat van de temperatuur af.

Maar : 14 liter is toch nog altijd meer dan 8 liter ?!?

En je hoeft pas na 300 km opnieuw te tanken.  Niet na 175 km....

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
Op 3/7/2018 om 17:02, Lange_666 zei:

Alsof "gratis annulatie" in zo'n geval een geste is. Men is voor niks meer beschaamd.

Inderdaad.

Ik had het ook al gelezen bij @HVH : die zette er tenminste nog een smilie achter :) .

Ik vind het echt schandalig dat ze zoiets durven zeggen.

Schadevergoeding van hén aan jou als klant : dat moet het zijn.

Annuleer jij maar eens : verwijzing naar de kleine lettertjes en voorschot (of nog meer) kwijt.

?

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst: (aangepast)

Voila een goede oplossing is in zicht.

Kleine lettertjes : als jij het contract opzegt, betaal je 15% boete sowieso. Kan de invoerder de wagen niet produceren, is het contract van rechtswege stopgezet zonder verplichting van de invoerder (dat jij dus gratis mag annuleren als tegemoetkoming zoals iemand hier schreef, is er dus nogal ver over van die bepaalde dealer, heb een veel professionelere ervaring bij mijn Skoda-dealer).

Een goeie dealer en invoerder begrijpt dat je daar niet mee wegkomt. Mijn Skoda-dealer pakt dat probleem goed aan en doet een geste.

De wagen Skoda Octavia Combi 1.4 CNG TSI  is nu in bestelling maar wel als DSG. Verwachte levertermijn ergens december 2018. Zal deze info nog updaten.

aangepast door DiDIER
  • Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:
Op 3/7/2018 om 08:25, Lange_666 zei:
Op 2/7/2018 om 15:09, DiDIER zei:

Enige bedenking : waarom lees ik hier zoveel over het tunen en opdrijven van deze 1.4 motor naar meer pk: rijdt die 1.4 CNG dan als een trage slak ? Ben dat tunen niet van plan als ik de gevolgen lees inzake remmen, security ed. Dan vervalt ook direct de garantie.

Ik rijd nu met de 1.4 TGI Caddy Maxi, daarvoor had ik een Touran 1.6 TDI. Ik vind de Caddy wel een stuk slomer, alhoewel beide motoren evenveel PK's hebben. Uiteraard moest ik wennen aan het koppel in lage toeren, maar zelfs bij het vol optrekken bij het oprijden van een snelweg is de Caddy een stuk trager. Maar goed, hoe diezelfde motor zich gedraagt in een lichtere wagen, daarover kan ik niet meespreken.

Geplaatst:
Op 24/7/2018 om 10:46, HVH zei:

Didier, ik moet u bedanken voor de tip van de DSG.

ik heb via mijn dealer dezelfde deal kunnen krijgen. (heb het wel zelf moeten aanhalen, maar toch)

voor mij is de bestelling nu ook aangepast naar een 1.5 -130Pk (nieuwe motorisatie en 3 tanks ipv 2) met DSG.

verwachte levering December 2018.

de tankkaarten voor de DATS24 zijn blijkbaar op, maar de 365euro wordt gewoon in mindering gebracht bij de eindafrekening.

we moeten wel wat langer wachten, maar krijgen er wel wat voor in de plaats.

Zonder dank, alle lof en hoed af voor de beheerders van deze site die er een CNG community vol info aanbieden en beheren. Heel ondersteunend bij de CNG keuze als nieuweling, chapeau ! 

Ik was net als mijn dealer tot 2 weken terug voor mijn verlof in de  veronderstelling dat de in januari 2018 bestelde en in juni door Skoda geannuleerde 1.4 CNG was vervangen door dezelfde 1.4 TSI maar als DSG.

Heb gisteren voor de zekerheid mijn dealer gecontacteerd die terug uit verlof was en die dan zijn invoerder of zo en inderdaad, de 1.4TSI wordt niet meer gemaakt, ook niet als CNG, en de fabriek zelf heeft de bestelling veranderd van 1.4 tsi naar 1.5 TSI dus de 1.5 TSI CNG met drie tanks CNG en 15 l benzine incl DSG7 staat op de productieplanning. Ik ga nog even de technische gegevens checken, de 1.5 TSI zou 130 dus 20 PK meer zijn dan de 1.4 maar ook iets van cilinderuitschakeling bij bepaald toerental. Zien waar die derde CNG tank zit, of er een vlakke laadvloer is in de Combi, of er de meerarmige torsie-as achteraan van de 1.8 RS inzit,... Zit ondertussen door de lange wachttijd met een verouderd infoboekje van Skoda waarin deze motor nog niet is opgenomen...

Stel je voor dat ik in december de 1.4 TSI met DSG verwacht te krijgen en er bij levering een andere motorisatie inzit ... dus ook merci voor jouw info.

Geplaatst:
Op 29/7/2018 om 12:15, DiDIER zei:

Zonder dank, alle lof en hoed af voor de beheerders van deze site die er een CNG community vol info aanbieden en beheren. Heel ondersteunend bij de CNG keuze als nieuweling, chapeau ! 

Ik was net als mijn dealer tot 2 weken terug voor mijn verlof in de  veronderstelling dat de in januari 2018 bestelde en in juni door Skoda geannuleerde 1.4 CNG was vervangen door dezelfde 1.4 TSI maar als DSG.

Heb gisteren voor de zekerheid mijn dealer gecontacteerd die terug uit verlof was en die dan zijn invoerder of zo en inderdaad, de 1.4TSI wordt niet meer gemaakt, ook niet als CNG, en de fabriek zelf heeft de bestelling veranderd van 1.4 tsi naar 1.5 TSI dus de 1.5 TSI CNG met drie tanks CNG en 15 l benzine incl DSG7 staat op de productieplanning. Ik ga nog even de technische gegevens checken, de 1.5 TSI zou 130 dus 20 PK meer zijn dan de 1.4 maar ook iets van cilinderuitschakeling bij bepaald toerental. Zien waar die derde CNG tank zit, of er een vlakke laadvloer is in de Combi, of er de meerarmige torsie-as achteraan van de 1.8 RS inzit,... Zit ondertussen door de lange wachttijd met een verouderd infoboekje van Skoda waarin deze motor nog niet is opgenomen...

Stel je voor dat ik in december de 1.4 TSI met DSG verwacht te krijgen en er bij levering een andere motorisatie inzit ... dus ook merci voor jouw info.

Hoorde van de dealer dat de nieuwe infoboekjes SKODA CNG pas einde zomer er zouden zijn ... dus ik op zoek naar eigenschappen van 1.5 TSI CNG ... blijkbaar zit die al een tijdje in bvb de Golf en kan die motor op eigen software beslissen om 1 of 2 cilinders uit te schakelen naargelang de warmte of zo van de motor, en ... kan die motor gaan zeilen, maw bvb als je de gaspedaal loslaat omdat 400 meter verderop de afrit autostrade is, gaat de motor volledig uit ... zal die dan weer aanslaan op benzine, of op gas en loopt die synchronisatie vlotjes? En ander punt, als ik reviews lees op de DSG dan zijn die niet altijd positief, maar precies vooral op oudere (uit 2013) gerobotiseerde bakken. Enfin, een kennis net terug van Munchen met een 1.4 DSG benzine is er van in de wolken ...

De derde extra CNG -tank in de Octavia neemt een deel van de benzinetank in waardoor er een vlakke laadvloer blijft (wel maar 10 of 15? l benzine).

Geplaatst:

@DiDIER dat is ACT (http://dbtechnology.be/nl/term/act-active-cylinder-technology/ )

ACT (Active Cylinder Technology)

Alternatieven : COD (Cylinder On Demand) (Audi)

•  

De actieve cilindersturing ACT  kan bij geringe tot matige motorbelasting en toerentallen bepaalde cilinders1) uitschakelen (onderbreking van de brandstoftoevoer en ontsteking, in- en uitlaatkleppen worden gesloten2)), tot op het moment dat de bestuurder het gaspedaal opnieuw krachtiger indrukt. Het rendement van de actieve cilinders stijgt, omdat hun bedrijfspunt naar een hogere last verplaatst wordt. De omschakeling tussen de verschillende werkingsmodi duurt slechts enkele honderdsten van een seconde. Bovendien verloopt ze zo soepel en snel dat de bestuurder het nauwelijks gewaarwordt. De actieve-cilindertechnologie doet het verbruik met ca. 5% dalen, bij ritten aan gematigde snelheid zelfs met ca. 10%.

1) 2 in het geval van een viercilindermotor, 4 bij een achtcilindermotor
2) Het doel hiervan is om een bepaald volume lucht in de verbrandingskamers te houden, waardoor een soort veereffect ontstaat dat de vereiste energie om de drijfstangen en zuigers in de lege cilinders te bewegen compenseert.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...