JEGO Geplaatst: 15 maart 2022 Geplaatst: 15 maart 2022 1 uur geleden, Herbie zei: Niemand denkt aan het milieu, en zeker de politiekers niet. Als je betaald mag je toch met je oude rokende diesel emissie zone in. Weet je hoeveel bomen ze kappen per dag om pelletkachels voeding te geven om ons te kunnen verwarmen. Gaswinning is slecht voor het milieu, maar toch zouden ze gascentrales bouwen om elektriciteit te kunnen maken. Is gewoon de wereld op zijn kop. Onze stinkende auto's die in Europa niet meer mogen rijden, rijden over heel de wereld rond, rond de evenaar. Wij mensen zijn het probleem van de opwarming, niet die auto's. We zijn met veel te veel op onze mooie blauwe planeet. Daar denkt mijn Bio-CNG anders over Bio-CNG is de duurzame variant van CNG. De bron is rioolwaterzuivering, afvalverwerking en GFT. Gas dat anders alsnog de atmosfeer in gaat of afgefakkeld wordt (want methaan is slechter dan CO2). Voordeel is dat ik er nu oprijdt dan dat het nutteloos de lucht in gaat. En dus zelfs beter voor het milieu. We zijn inderdaad wel met te veel. Maar goed dat is een ander probleem. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Herbie Geplaatst: 15 maart 2022 Geplaatst: 15 maart 2022 27 minuten geleden, JEGO zei: Daar denkt mijn Bio-CNG anders over Bio-CNG is de duurzame variant van CNG. De bron is rioolwaterzuivering, afvalverwerking en GFT. Gas dat anders alsnog de atmosfeer in gaat of afgefakkeld wordt (want methaan is slechter dan CO2). Voordeel is dat ik er nu oprijdt dan dat het nutteloos de lucht in gaat. En dus zelfs beter voor het milieu. We zijn inderdaad wel met te veel. Maar goed dat is een ander probleem. In Nederland zijn er ongeveer 486 pompen met biogas, wel heel jammer niet in Zeeland. Dichtste pomp is rond Roosendaal en Tilburg. https://orangegas.nl/tanklocaties Hoeveel hebben we er in België stuk of 5 en dan nog in Wallonië, Brussel. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Bremel Geplaatst: 15 maart 2022 Geplaatst: 15 maart 2022 13 minuten geleden, Sejatlejoneffeir zei: Waar vind ik biogas in Brussel? Lokaal geproduceerd biogas vind je er niet, maar de Total aan de Werkhuizenkaai verkoopt z'n CNG wel als bio, wat erop neerkomt dat ze (net als veel stations in Nederland en Frankrijk) een overeenkomst hebben dat er ter compensatie evenveel biogas in het netwerk gepompt wordt elders. Helaas wel erg duur momenteel met een prijs tegen de 4 euro, er is veel goedkoper te vinden in de regio. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen