Golf Variant Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Vadertje staat vaart heel wel bij de verkoop van benzine en diesel. Op 1 liter benzine gaat zo'n 80 tot 85 eurocent naar vadertje staat, op 1 liter diesel is dat 75 tot 80 eurocent (afhankelijk van de korting betaal je meer of minder btw).
muscles Geplaatst: 9 mei 2018 Auteur Geplaatst: 9 mei 2018 2 uren geleden, Lange_666 zei: Op Tenerife staat de benzine tussen 0,89 en 0,95 € per liter op dit moment. ? Vadertje staat vaart er wel bij. Och kom, in Tunesië is het nog goedkoper: € 0,529 per liter (1570 TND) voor Euro 95 en € 0,395 per liter (1170 TND) voor diesel. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 11 mei 2018 Auteur Geplaatst: 11 mei 2018 Zoals ik al aangekondigd had op woensdag 9 mei jongstleden: de prijzen van diesel en LPG zullen wel volgen, en vanaf morgen, zaterdag 12 mei 2018, is het al zover. Bij de dieselprijs komt er zo maar effekes 2,9 eurocent per liter bij: PAATAAT ! (€1,502/L) Die wordt daardoor terug opnieuw duurder dan de Euro 95 E10 (€1,500/L). De LPG-prijs stijgt met 1,4 eurocent per liter tot een maximumprijs van €0,548/L. Bron: FOD Economie Bron tekening: Pixabay 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lage Emissie Zone Geplaatst: 12 mei 2018 Geplaatst: 12 mei 2018 (aangepast) Het zijn maximumprijzen en die verschillen sterk van regio tot regio. In Brussel gaat diesel dus fors duurder zijn dan in andere gebieden. Wie niet buitenkomt en het online wilt controleren ziet hier wat ik bedoel: https://carbu.com/belgie//index.php/bestPrice/Brussel/BE_bx/1 Brussel https://carbu.com/belgie//index.php/bestPrice/Antwerpen/BE_a/1 Antwerpen 12 mei 2018 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lange_666 Geplaatst: 12 mei 2018 Geplaatst: 12 mei 2018 43 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Het zijn maximumprijzen en die verschillen sterk van regio tot regio. In Brussel gaat diesel dus fors duurder zijn dan in andere gebieden. Euhm... maximumprijzen zijn wat ze zijn: maximumpijzen en deze zijn gelijk voor het ganse land (en dat is wat muscles ook heeft gepubliceerd). Wat jij laat zien zijn de prijzen minus de korting en deze verschillen van regio tot regio. De vraag is alleen wat je ervoor moet rondrijden om de goedkoopste te vinden. Ik neem even het voorbeeld van de diesel. Goedkoopst in regio Antwerpen = Heist-op-den-Berg (zeg maar provincie want zo dicht bij Antwerpen is Heist nu ook weer niet) voor 1.322 euro/L Goedkoopst in de regio Brussel is Anderlecht met 1.345 euro/L ofwel 0.023 euro/L goedkoper (2.3 cent). Als je 50 L tankt is het verschil 1.15 euro of nog niet de prijs van 1L diesel. Als je op 10km van die pomp woont (over en weer = 20km) dan is je winst al opgereden en kan je beter achter de hoek tanken aan de duurdere prijs. En win je een hoop tijd waar je iets anders in kunt doen... (het gras afrijden of zo...) 1
Koen C Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Quote Ondertussen is Teheran ook gewoon terroristische organisaties in Syrië, Libanon en Jemen blijven financieren. Wat een vooroordeel van de auteur van dat artikel of de hoofdredacteur van die krant ! Saoudi Arabië is dan de "goede" in Jemen ? En wie zou dan wel de "goede" in Syrië zijn ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 15 mei 2018 Auteur Geplaatst: 15 mei 2018 5 uren geleden, Koen C zei: Wat een vooroordeel van de auteur van dat artikel of de hoofdredacteur van die krant ! Saoudi Arabië is dan de "goede" in Jemen ? En wie zou dan wel de "goede" in Syrië zijn ? "De regering van Iran houdt het percentage moslims op 89% sjiieten en 9% procent soennieten, maar volgens mensenrechtenorganisaties zou het percentage soennieten op 16% staan.[1] De soennieten zijn vooral Koerden in het noordwesten, Beloetsji in het zuidoosten en Turkmenen in het noordoosten van het land." Bron: Wikipedia Israël en de USA steunen Saoedi-Arabië en de meeste Arabische landen, die vooral uit soennieten bestaan. Iran, Syrië, Libanon en Jemen bestaan vooral uit sjieten, en zijn daarmee dus zogezegd de slechten, volgens het westen. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 16 mei 2018 Auteur Geplaatst: 16 mei 2018 Vanaf morgen, donderdag 17 mei 2018, is er een nieuwe prijsstijging van de benzines. Ik verwijs hiervoor naar mijn antwoord in een ander bericht: Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 De olieprijzen zijn vandaag een ietsie pietsie gezakt. Veel effect zal dat voorlopig niet hebben.
muscles Geplaatst: 18 mei 2018 Auteur Geplaatst: 18 mei 2018 Op 16/5/2018 om 18:40, Lange_666 zei: De olieprijzen zijn vandaag een ietsie pietsie gezakt. Veel effect zal dat voorlopig niet hebben. Nochtans houdt dat een prijsstijging van diesel niet tegen want die gaat omhoog met 3,2 eurocent per liter vanaf morgen, zaterdag 19 mei 2018. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 24 mei 2018 Auteur Geplaatst: 24 mei 2018 Zoals elders op dit forum een paar dagen geleden aangekondigd en voorspeld door Carbu.com: vanaf morgen, vrijdag 25 mei 2018, stijgen de maximumprijzen van benzine en LPG. De prijs van Euro95 E10 stijgt met 1,4 eurocent per liter, Super 98 met 1,7 eurocent en LPG zelfs met 1,9 eurocent per liter. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Golf Variant Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 En daarmee wordt benzine 95 RON weer duurder dan diesel... zo kunnen ze nog een tijdje haasje over spelen. 1
muscles Geplaatst: 24 mei 2018 Auteur Geplaatst: 24 mei 2018 6 uren geleden, Golf Variant zei: En daarmee wordt benzine 95 RON weer duurder dan diesel... zo kunnen ze nog een tijdje haasje over spelen. Volgens Omer Coeckaers van Carbu.com zou het haasje over springen eindigen nu in de zomer, en zou diesel dan voor altijd duurder blijven dan benzine 95 RON E10. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Golf Variant Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 58 minuten geleden, muscles zei: Volgens Omer Coeckaers van Carbu.com zou het haasje over springen eindigen nu in de zomer, en zou diesel dan voor altijd duurder blijven dan benzine 95 RON E10. Dit is volgens mij inderdaad (voorlopig) het doel van onze beleidsmensen, want diesel is des duivels.... geen 10 jaar geleden moest iedereen nog dieselen want diesel had (heeft) een veel lagere CO2 uitstoot.
muscles Geplaatst: 24 mei 2018 Auteur Geplaatst: 24 mei 2018 1 minuut geleden, Golf Variant zei: Dit is volgens mij inderdaad (voorlopig) het doel van onze beleidsmensen, want diesel is des duivels.... geen 10 jaar geleden moest iedereen nog dieselen want diesel had (heeft) een veel lagere CO2 uitstoot. Ja inderdaad, als je de CO2-uitstoot van sommige benzinewagens bekijkt, die is tamelijk hoog. Maar, en vooral, de petroleummaatschappijen willen het liefste van al zoveel mogelijk gewone benzine (95 en 98) verkopen. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Golf Variant Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 1 minuut geleden, muscles zei: Ja inderdaad, als je de CO2-uitstoot van sommige benzinewagens bekijkt, die is tamelijk hoog. Maar, en vooral, de petroleummaatschappijen willen het liefste van al zoveel mogelijk gewone benzine (95 en 98) verkopen. Volgens mij willen petroleummaatschappijen vooral zoveel mogelijk verkopen (en het liefst van al dat ze alles kunnen verkopen zonder te blijven zitten met één of ander (rest)product. Ik heb nooit gedacht dat petroleummaatschappijen het beste met ons voor hebben, volgens mij is het enige wat hen interesseert hoe ze dit kwartaal meer winst kunnen maken dan het vorige kwartaal, en hoe ze het volgend kwartaal nog meer winst kunnen maken. 2
Bij Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 8 uren geleden, Golf Variant zei: Volgens mij willen petroleummaatschappijen vooral zoveel mogelijk verkopen (en het liefst van al dat ze alles kunnen verkopen zonder te blijven zitten met één of ander (rest)product. Ik heb nooit gedacht dat petroleummaatschappijen het beste met ons voor hebben, volgens mij is het enige wat hen interesseert hoe ze dit kwartaal meer winst kunnen maken dan het vorige kwartaal, en hoe ze het volgend kwartaal nog meer winst kunnen maken. Dat is niet alleen voor oliemaatschappijen.. Onze firma sluit zelfs een goed draaiende vestiging (om zo gezegd efficiënter te werken) om nog meer winst te maken met als resultaat dat ik niet weet hoe lang ik hier nog aan de slag kan blijven..... (dat ik dat na bijna 30 jaar loyaliteit nog moet mee maken☹️) Nu effe afwachten en dan op naar een nieuwe toekomst ? 1 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
Golf Variant Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 18 minuten geleden, Bij zei: Dat is niet alleen voor oliemaatschappijen.. Onze firma sluit zelfs een goed draaiende vestiging (om zo gezegd efficiënter te werken) om nog meer winst te maken met als resultaat dat ik niet weet hoe lang ik hier nog aan de slag kan blijven..... (dat ik dat na bijna 30 jaar loyaliteit nog moet mee maken☹️) Nu effe afwachten en dan op naar een nieuwe toekomst ? Laat mij eerst en vooral zeggen dat dit voor jou een ramp is (30 jaar waar moet je dan heen???). Maar ik ben er mij wel degelijk van bewust dat in de maatschappij waarin wij nu leven het inderdaad zo is dat iedereen (of dit nu firma's zijn of organisaties of...) meer wilt dan ze al hadden, maar ik hoop voor jou dat alles toch nog zal meevallen en goed komen.
Bij Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Ik heb er wel vertrouwen in ? Nu eerst de onderhandelingen afwachten en dan weten we hoe lang het hier nog gaat duren. Termijn uitdoen ontslag vergoedingen meepakken en dan op naar iets anders. Heb een technisch profiel. Ik denk ni dat ik lang ga thuis zitten.....? 1 1 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
Golf Variant Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Ik hoop voor jou dat alles inderdaad meevalt, maar na 30 jaar je terug moeten inwerken en weer wennen aan nieuwe omstandigheden en collega's is niks om jaloers op te zijn (alléé dat je al 30 jaar bij dezelfde werkgever zit is tegenwoordig al een hele prestatie).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen