Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

maartenleemans

Leden
  • Items

    48
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

maartenleemans won de laatste dag op 21 december 2020

maartenleemans had de meest gelikete inhoud!

Over maartenleemans

  • Verjaardag 17 februari

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

maartenleemans's prestaties

Aardgas ontdekkingsreiziger

Aardgas ontdekkingsreiziger (3/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

20

Reputatie

  1. op het forum daar spreekt men van midden 2022 of zelfs Q3... Nog wat geduld dus...
  2. Weet iemand hoe het zit met het nieuwe model Caddy? Wanneer zou de TGI-versie beschikbaar zijn?
  3. Oei, ik heb blijkbaar al veel gratis koffie's gemist ? Hopelijk snelle herstelling!
  4. Ondertussen meldden de netbeheerders dat er overal in België een overschakeling komt van L naar H-gas. Dit gebeurt gespreid. De eersten worden nog dit jaar omgezet, de laatste pas tegen 2029. Het zou interessant zijn om te weten welke stations wanneer aan de beurt komen. 2030 (Vosseschijnstraat) staat er bijvoorbeeld twee keer in: 2017 en 2029... De Noorderkempen moeten sowieso nog wachten tot 2027 of 2029 :-(
  5. Volgens mij is het allemaal met een korrel zout te nemen. Met mijn vorige auto (Fiorino) tankte ik bijna altijd L-gas, bijna altijd in de haven in Antwerpen. Bereik varieerde tussen 180 en 250 kilometer op een volle tank (na ergens getankt te hebben in een groezelig station in het noorden van Italië haalde ik eens 286 km). Met mijn nieuwe Caddy ben ik van plan om zo veel mogelijk H+-gas te tanken (als het station in Hoboken het toelaat). Nu rijd ik op L-gas en tank ik in de haven of in Schoten. Met de Caddy krijg ik een (iets) beter zicht op verbruik en de vaststellingen zijn bijzonder: Ik tankte op 13/6 in de haven 3/4 vol (niet genoeg druk), de boordcomputer berekende dat ik een bereik had van 720 km, aardgaskwaliteit 90%. Het bereik daalde echter spectaculair (na 35 km was het bereik met 100 km afgenomen). Na 307 km en met nog 100 km bereik tankte ik vandaag in Schoten 28 kg (tank vol). Ik reed naar huis, 26 km en het bereik nam toe (!) van 720 km naar 760 km - kwaliteit ook 90%. Ofwel doet die boordcomputer van mijn auto zeer vreemd of er zit echt wel serieuze rek op de calorische waarden. terzijde: ik dacht dat de VAW-auto's niet meer startten op benzine, toch kreeg ik bij verbruik gedurende de eerste 3 kilometer de melding "liter/100 km".
  6. Nog lang niet alle tanks zijn van composiet. De Caddy van 2016 is volgens mij nog staal, de Golf heeft wel al composiettanks. Ik weet niet meer waar ik het had gevonden. Als ik nog eens tijd heb, snor ik het op.
  7. Ah verdorie, Hoboken was geen probleem met mijn Fiorino, hopelijk is dat snel opgelost.
  8. De laatste keer dat we in Frankrijk waren, heb ik meestal op benzine gereden. De CNG-stations zijn echt niet dik gezaaid, en een groot deel zijn dan nog enkel te gebruiken tijdens de kantooruren (en dus in het weekend onbereikbaar). Bovendien is CNG in Frankrijk een stuk duurder dan bij ons, het is in ieder geval geen grote omweg waard. Maar als het op je route ligt: doen! En die van Le Havre is er een van GNVert, ligt gewoon naast de openbare weg, is dus altijd open en je kan er betalen met bank- of kredietkaart.
  9. Ik vraag me af of nog een kaart met stations wenselijk is. Maar er is nog geen enkele kaart/app die 100% aan mijn verwachtingen voldoet. Idealiter zou een app zijn met een Google Maps-kaart met alle tankstations en de optie 'breng me erheen'. Eens aangekomen op de locatie krijg je een popup met enkele vragen: Is het station in werking? Is er voldoende druk? De antwoorden zijn reeds positief ingevuld zodat je bij een normale tankkaart slechts op 'ok' moet duwen. Op die manier kunnen andere gebruikers gewaarschuwd worden als een station door de laatste bezoeker werd opgegeven als 'buiten werking', dan kan je zelf nog beslissen of je erheen wil rijden of niet.
  10. Ik heb op onze vakantie in Oostenrijk/Italië één keer getankt in Oostenrijk. Er was een groot tankstation waar de CNG-pomp buiten dienst was. We zijn dan een heel stuk omgereden en ergens in een dorpje stond een privépomp (ik denk van de gemeente). Betalen lukte met Mastercard, tanken was volgens mij met pistool en het was hoogenergetisch gas, ik haalde met mijn Fiat toen dik 250 kilometer, ca. 5,5 kg/100 km.
  11. Ondertussen drie keer CNG getankt met mijn Caddy Maxi. De laatste keer bij DATS Schoten. Mijn tank was niet helemaal leeg, ik denk dat ik nog een kilometer of 100 kon doen. Ik kreeg er 27 kg in. Het rijbereik start steeds met 750 km op CNG, dat wordt uiteraard bijgesteld en fluctueert nogal afhankelijk van de kwaliteit. Ik tankte L-gas, maar kreeg toch 90% kwaliteit. Maar het rijbereik daalde zeer drastisch: na 40 kilometer rijden was het al gezakt met 120 kilometer... Na een dikke 200 kilometer stond het wijzertje van mijn gastank al halfweg... Ik rij absoluut zo zuinig mogelijk (tijdig schakelen, ik rijd liever 110 dan 125, uitbollen ipv remmen, ...). Wat is er aan de hand? Zat mijn tank toch niet vol? Is de energetische waarde een stuk lager dan berekend? In ieder geval: morgen de papieren voor de tankkaart van Total in orde brengen, hopelijk snel H+ gas tanken en hopen dat ik iets dichter in de buurt van de 4,7 kg geraak...
  12. Ik kreeg van mijn garagist een sticker van drivesystems, ik heb de sticker wat bijgeknipt. Ondertussen al iets minder proper en al 2000km op de teller, maar zie hem hier nog blinken: https://www.instagram.com/p/BFitFvaHUup/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...