Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 15-2-2018 om 23:11, wout zei:

Audi A5 g-tron besteld eind oktober 2017 met leverdatum 12/02/18.

Vandaag (15/2) krijg ik mail van garage dat er problemen zijn met levering en nog niet kunnen zeggen wanneer ik wagen mag verwachten:

"Audi AG kent momenteel productieproblemen door een vertraging van de leveringen van sommige onderaannemers en dit meer bepaald voor de modellen Audi A4 g-tron en Audi A5 g-tron. Dieteren gaat individueel een bericht versturen naar jou om dit te melden via een extern schrijven want ze weten het pas sinds vandaag en hebben ook gevraagd jou al even toe te lichten."

Heeft er nog iemand hier weet van? Vindt het raar want heb op 10/2 nog gebeld met garage en toen zeiden ze dat wagen gepland stond om te leveren bij D'Ieteren op 11/2!

Dag Wout even benieuwd of je al meer info had over de leveringsproblemen ? 

Geplaatst:

Heb gisteren de info gekregen dat ze voorlopig nog niet kunnen zeggen voor wanneer levering is. Het probleem zit hem bij één van de toeleveranciers en zou snel verholpen worden.

De vertraging zou meerdere weken bedragen maar geen maanden zo zegt garage :) 

Morgen krijg ik een vervangwagen ter beschikking (omdat mijn wagen in systeem als klaar voor transport vermeld stond maar toch niet vertrokken is), mooie geste maar het doet mij wel vermoeden dat ik mijn nieuwe A5 gtron nog niet direct mag verwachten...

Zodra ik meer weet hou ik jullie op hoogte.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:
47 minuten geleden, wout zei:

Heb gisteren de info gekregen dat ze voorlopig nog niet kunnen zeggen voor wanneer levering is. Het probleem zit hem bij één van de toeleveranciers en zou snel verholpen worden.

Morgen krijg ik een vervangwagen ter beschikking (omdat mijn wagen in systeem als klaar voor transport vermeld stond maar toch niet vertrokken is), mooie geste maar het doet mij wel vermoeden dat ik mijn nieuwe A5 gtron nog niet direct mag verwachten...

Dat jij een vervangwagen krijgt is een normale zaak. Voor zover ik weet staat dit op je bestelbon. Het is ook een klantenservice want de VAG-groep wil geen bestaande klanten verliezen aan andere autoconstructeurs.

Als de garage zegt dat het meerdere weken kan duren, dan zou dat kunnen kloppen. Audi zal toch zijn best doen om de leveringstermijn van zijn wagens te verminderen door bijvoorbeeld in andere Audi-fabrieken, waar minder vraag is, productie op te starten van modellen waar meer vraag naar is. Dat veronderstel ik toch. Ik weet niet of dit in werkelijkheid mogelijk is wanneer je ziet welke, en hoeveel robots er ingeschakeld worden in de plaat-slagerij. Misschien gaat dit wel als men alleen maar de software moet aanpassen voor die robotten.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
12 uren geleden, muscles zei:

Audi zal toch zijn best doen om de leveringstermijn van zijn wagens te verminderen door bijvoorbeeld in andere Audi-fabrieken, waar minder vraag is, productie op te starten van modellen waar meer vraag naar is. Dat veronderstel ik toch. Ik weet niet of dit in werkelijkheid mogelijk is wanneer je ziet welke, en hoeveel robots er ingeschakeld worden in de plaat-slagerij. Misschien gaat dit wel als men alleen maar de software moet aanpassen voor die robotten.

Zo'n omschakeling duurt maanden en vraagt veel meer dan robotprogrammatie aanpassen. Nieuwe "vorrichtungen" (heb er geen goed nederlands woord voor) voor allerlei onderdelen (zijpanelen, voordeuren, achterdeuren, motorkap enz...) moeten geïntegreerd worden in bestaande installaties, die wel meestal de optie hebben om twee modellen te draaien, maar die dikwijls al benut worden voor bv exoten. Is deze optie reeds in gebruik moeten er volledig nieuwe installaties ontworpen, gemaakt en opgebouwd worden (+ de nodige leveranciers vinden die dan nog direct kunnen beginnen). Nieuwe stuurkasten, bekabeling, schema's, labeling, las- en schroefprogramma's, destructieve testen, opzetten van meeteenheden enz...noem maar op. En dit alles moet dan geïntegreerd worden "buiten" de normale productieuren van het andere model. Ook brengt deze integratie dan dikwijls nog een capaciteitsvermindering mee van het andere model.

• Bedankt 1
Geplaatst:
11 uren geleden, wout zei:

Hey Wout bedankt voor de info. Laat ons hopen dat het inderdaad maar enkele weken is. De A4 en A5 is blijkbaar een enorm succes dus hun productie capaciteit zullen ze hopelijk kunnen opdrijven (als de toeleveranciers kunnen volgen natuurlijk).

Vervangwagen vindt ik niet meer als correct.

Geplaatst:

Hey,

Bij mij hetzelfde probleem. Wagen besteld op 10 november met de advance days (A5 sportback g-tron). De leverdatum was 12 februari bij D'Ieteren, maar voorlopig geen spoor. De garage kan bitter weinig info verschaffen i.v.m. de vertraging. Mijn oude A4 is reeds verkocht en ze gaan mij nu een vervangwagen uitlenen (hopelijk geen oude kleine wagen, ik doe vooral veel autosnelweg). Ik heb een mail gestuurd naar D'Ieteren.. Nu zien wat ze me zullen antwoorden..?

Geplaatst:
10 uren geleden, pieloot zei:

Hey,

Bij mij hetzelfde probleem. Wagen besteld op 10 november met de advance days (A5 sportback g-tron). De leverdatum was 12 februari bij D'Ieteren, maar voorlopig geen spoor. De garage kan bitter weinig info verschaffen i.v.m. de vertraging. Mijn oude A4 is reeds verkocht en ze gaan mij nu een vervangwagen uitlenen (hopelijk geen oude kleine wagen, ik doe vooral veel autosnelweg). Ik heb een mail gestuurd naar D'Ieteren.. Nu zien wat ze me zullen antwoorden..?

Hey,

Ik heb afgelopen week een zo goed als nieuwe Audi A3 van D'Ieteren gekregen als vervangwagen. Meer info over levering A5 g-tron geven ze inderdaad nog steeds niet. D'Ieteren heeft alle klantengegevens opgevraagd bij de dealers om persoonlijk een brief te schrijven maar daar zal wssch ook niet meer instaan.

Geplaatst:
10 uren geleden, wout zei:

Hey,

Ik heb afgelopen week een zo goed als nieuwe Audi A3 van D'Ieteren gekregen als vervangwagen. Meer info over levering A5 g-tron geven ze inderdaad nog steeds niet. D'Ieteren heeft alle klantengegevens opgevraagd bij de dealers om persoonlijk een brief te schrijven maar daar zal wssch ook niet meer instaan.

Hebben ze jou ook gevraagd je oude nummerplaat te gebruiken voor de vervangwagen?

Geplaatst:
1 uur terug, pieloot zei:

Hebben ze jou ook gevraagd je oude nummerplaat te gebruiken voor de vervangwagen?

Hey,

Nee, auto is ingeschreven op naam van D'Ieteren service. Uw oude plaat op wagen zou willen zeggen dat ze die inschrijven op uw naam? En verzekering moet nemen?

Ik heb in de garage alleen een papier moeten tekenen dat ik een testwagen meekrijg voor onbepaalde duur (tot levering nieuwe wagen)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

De A4 g-tron en de A5 g-tron zijn sinds vandaag spoorloos verdwenen op de Duitse site van Audi. Je kan ze ook niet meer configureren. Enkel de A3 g-tron staat er nog op. Slachtoffer van eigen succes? Of serieuze problemen?

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:
2 uren geleden, wout zei:
De A4 g-tron en de A5 g-tron zijn sinds vandaag spoorloos verdwenen op de Duitse site van Audi. Je kan ze ook niet meer configureren. Enkel de A3 g-tron staat er nog op. Slachtoffer van eigen succes? Of serieuze problemen?

Owla [emoji33]. Ik in ieder geval, tot hiertoe na 2 maand, geen problemen.

Geplaatst:
23 minuten geleden, wout zei:

dat is sterk

Geplaatst:
30 minuten geleden, siegmundB zei:

als je even teruggaat spieken op de duitse thread http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=14845&postdays=0&postorder=asc&start=510&sid=2f47f4e66ada3602569bf66698c32713 zou je kriebels krijgen...

blijkbaar worden sinds januari wagens zelfs niet meer uitgeleverd en voorlopig kan je idd geen gtron meer bestellen (enkel a3 zoals hier al stond)

(ik heb intussen een Mercedes besteld)

Geen auto op aardgas dan? Welke Mercedes heb je besteld en wat is de CO2 uitstoot?

Geplaatst:

nope. een cla shooting brake (kon ook een c break nemen, maar die vind ik te groot)

diesel is 90% aftrekbaar voor bedrijven in dat model, en het is zeker geen slak (de 220d dan)

• Hahaha 1
Geplaatst:
2 uren geleden, wout zei:

Dit verontrust mij toch ook. Slachtoffer van eigen succes zou kunnen maar waarom worden er dan geen nieuwe geleverd op dit moment .

Geplaatst:

Gokje, ik hou het op homologatie en emissienormen... 9_9

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...