Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo vrijdag kan ik mijn nieuwe auto afhalen bij de garage het gaat om een Seat Leon, heb er een proefrit mee gemaakt en dezelfde dag nog besteld.

Vanaf april kan ik op anderhalve kilometer van thuis af tanken en op dezelfde afstand van mijn werk kan ik ook cng tanken dat valt dus al goed mee.

Heeft er iemand enig idee of de auto ingereden moet worden op benzine? of maakt dat niet uit...

Geplaatst:

Hey Danny, de Seat leon is een leuke wagen, ik ben er zelf ook mee gaan proefrijden in Kortenberg.
Leuk dat je kort in de buurt 2 tankstations hebt.

Volgens het instructieboekje dient de wagen niet ingereden te worden op benzine :D Gelukkig maar, je kan gewoon inrijden op CNG.
Ik ben benieuwd wat je verbruik zal zijn. Van welke regio ben je?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Denk toch wel dat ik eerst een volle benzine tank ga leegrijden voordat ik cng tank.

Ik ben van Beringen en bij Dats 24 in Beringen zou je vanaf april cng kunnen tanken aan het tankstation staat er wel niets van vermeld

Geplaatst:

Bruno winterslag of dats geel is voor het kortste bij momenteel. Binnenkort Houthalen xD

Welkom Limburger, zelf ben ik van de maaskant

Geplaatst:
8 uren geleden, Danny zei:

Denk toch wel dat ik eerst een volle benzine tank ga leegrijden voordat ik cng tank.

Waarom?

't Zal toch eerst op gas zijn tot de gastank leeg is. Als je gekozen hebt voor een extra vulling af fabriek zit die gastank zo voor 80-85% vol.

Geplaatst:

De gastank is sowieso  gevuld vanuit de fabriek ;) Hiervoor moet je niet kiezen, ze doen dit om de wagen te testen.

Geplaatst:

Mmm, als ik me goed herriner was dit een optie en diende er ook extra voor betaald te worden. Kan ook een hersenkronkeltje zijn dat de zo nu en dan de kop opsteekt, krijg daar stillaan last van...:$

Geplaatst:

lijkt me eerder gewoon als service voor klant ?

de dichtheid van een tank dient getest te worden met een bepaalde overdruk dan de normale werkdruk van uw gas die getankt is

Fiat 500L => 755818_5.png

Geplaatst:

Sinds vrijdag heb ik de auto de cng tank was bijna vol (1blokje ontbrak)  de auto is telkens meteen op cng opgestart en heb 432 km gereden met de cng die in de wagen aanwezig was.

Na 432km op cng gereden te hebben kreeg ik de melding dat er overgeschakeld was op benzine de kwaliteit van cng was 100%

Heb geen meerprijs moeten betalen voor de cng die in de tank was zoals hierboven word beweerd door sommigen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 11 maart 2016om10:46, Lange_666 zei:

Mmm, als ik me goed herriner was dit een optie en diende er ook extra voor betaald te worden. Kan ook een hersenkronkeltje zijn dat de zo nu en dan de kop opsteekt, krijg daar stillaan last van...:$

Ik hoop inderdaad dat het je niet aangerekend geweest is, want bij afhaling van mijn wagen is mij ook bevestigd dat het bij wet verplicht is de aflevering van de auto te doen met volle CNG tanks.

Geplaatst:

Ik weet wel nog dat ik mijn wagen kreeg en dat het gemiddelde verbruik toen op 22kg gas zat, er was maar enkele kilometers mee gereden.

ik vermoed dat ze hem eens goed hebben getest en uiteraard op transport hebben gereden, in de showroom hebben gereden enzovoort, maar ik schrok toen toch 

Geplaatst:

Vandaag heb ik voor het eerst cng getankt eerst begon de pomp niet te tanken dat was mijn fout had de hendel niet ingeduwd en meteen op start geduwd.

Na het tanken kreeg ik de pistool moeilijk los zijn er nog mensen die daar problemen mee hebben??

Geplaatst:

Even het pistool richting de wagen drukken en dan naar je toe trekken, dan zou je geen probleem mogen hebben.
Ohja, vergeet het haakje op voorhand niet los te maken B|

Was het bij Dats of een andere aanbieder? Pistool of een draaihendel?

Video: http://www.aardgasrijder.be/blog/promofilmpje-zo-tank-je-cng/

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Na een lange tijd niet meer op het forum geweest te zijn zal ik hier even typen wat ik uitgespookt heb?

Ik ben een lange tijd thuis geweest door ziekte toen ben ik ook maar amper of niet op het forum geweest (ik had gwn nergens zin in)

En nu heb ik mijn auto 2jaar en een maand met 54000km op de teller volgende maand gaan we naar Spanje met de auto dus er zullen wel kilometers bijkomen :D

Problemen heb ik niet echt gehad wel een barst in mijn ruit die nog hersteld moet worden en een opbergvak (links van het stuur) die vanzelf openging tijdens het rijden (hersteld tijdens het onderhoud)

Weet er iemand waar ik mijn autoruit voordelig kan laten vervangen?

Het onderhoud valt heel goed mee in prijs het is wel jammer dat de garage waar ik de auto kocht geen Seat garage meer is, zou dit nadelig kunnen zijn in verband met de 5 jaar bijstand die ik kreeg bij aankoop van de auto??

De garagist stempelt het onderhoudsboekje wel nog steeds af met een Seat stempel.

Na 2 jaar rijden ben ik dus nog steeds blij met mijn wagen op CNG

Geplaatst:

@Danny

giphy.gif

Ik denk niet dat de 5 jaar bijstand een probleem zal geven, ook als de dealer geen SEAT-dealer meer is.

Geen kleine of grote omnium op de wagen? Daar zit immers glasbreuk standaard in verwerkt.
Ik zou eens proberen bij je garage of bij https://www.autoglassclinic.be/nl/service-centers/autoglass-clinic-hasselt

Carglass is heel duur ;)

Geplaatst: (aangepast)

Het kan ook zijn dat je garage uitgerust is om ruiten te vervangen.

Onze (voormalige) Skoda-dealer had daarin "geïnvesteerd" en had er kennis van.

Mogelijk is je garage de goedkoopste (indien je dus geen omnium of glasbraak hebt : dan is het de verzekering die betaalt)

DuckDuckGo is jouw vriend om de nodige firma's op te sporen die autoruiten vervangen in je buurt.

aangepast door muscles

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
5 uren geleden, Koen C zei:

DuckDuckGo is jouw vriend om de nodige firma's op te sporen die autoruiten vervangen in je buurt.

Mmm, ik ga toch nog altijd voor Google als ik wat moet zoeken. De zoekresultaten zijn gewoon veel beter dan wat DuckDuckGo aflevert.

Soms schakel ik wel eens om naar DDG maar dat duurt nooit lang want er is altijd wel iets dat DDG niet vindt en pas ergens op pagina elevendertig staat.

Even weer omschakelen naar Google en zo gevonden...

Geplaatst:
1 uur geleden, Lange_666 zei:

Mmm, ik ga toch nog altijd voor Google als ik wat moet zoeken. De zoekresultaten zijn gewoon veel beter dan wat DuckDuckGo aflevert.

Soms schakel ik wel eens om naar DDG maar dat duurt nooit lang want er is altijd wel iets dat DDG niet vindt en pas ergens op pagina elevendertig staat.

Even weer omschakelen naar Google en zo gevonden...

Je hebt tegenwoordig meerdere zoekwebsites die je privacy respecteren zoals Searx, PrivateLee HTTPS.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...