Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier al geweten waarschijnlijk maar vandaag in maandblad Touring test van oa Seat Ibiza met de vermelding "Eind dit jaar een exclusieve CNG-versie, de 1.0 TSI 90",

Verder ook gezien dat in de skoda car configurator bij de Rapid Ambition  bij keuze brandstof type een regel leeg is tussen benzine en diesel, dus die straks ook op CNG?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De Rapid zou een verrassing zijn, ik ben in blijde verwachting.

Het is dezelfde klasse als de Golf, maar ik wist niet dat Skoda daar eventueel interesse in zou hebben om het in te bouwen.

Het blijft dus even spannend afwachten.

Dat de Ibiza op CNG zou komen was wel al bekend.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
6 uren geleden, Aardgasrijder zei:

De Rapid zou een verrassing zijn, ik ben in blijde verwachting.

Het is dezelfde klasse als de Golf, maar ik wist niet dat Skoda daar eventueel interesse in zou hebben om het in te bouwen.

Dat de Seat Ibiza en de Skoda Rapid in dezelfde klasse zitten, dat betwijfel ik niet. Maar dat de Rapid in dezelfde klasse zit als de VW Golf, daar zullen veel autojournalisten en anderen het toch niet mee eens zijn.

Ik heb de nieuwe VW Polo nog niet in het echt gezien maar afgaande op foto's zou ik de Skoda Rapid eerder in die klasse plaatsen. Maar hoogstwaarschijnlijk zijn de Skoda-auto's eerder tussenmodellen zoals een VAG-dealer mij al liet verstaan. Dat is een bewuste keuze van de VAG-groep.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Klopt, het is een tussenmaat tussen de Fabia / Polo en de Octavia / Golf.

Echter is dit een twist die ik niet zou hebben voorspeld (als het zo zou zijn).  Ik hoop echt dat de Fabia op CNG komt, zoals de Ibiza en de Polo, dat zou wel eens potten kunnen gaan breken en CNG extra vertegenwoordigen op onze Belgische wegen. De prijs dient sowieso onder de diesel te liggen, liefst 1000 euro, dan krijg je meer interesse in CNG tov Diesel.

Geplaatst:
42 minuten geleden, muscles zei:

Maar hoogstwaarschijnlijk zijn de Skoda-auto's eerder tussenmodellen zoals een VAG-dealer mij al liet verstaan.

Bedoel je met "tussenmodel" qua grootte ?

Waar past dan de Skoda Superb Combi  "tussen" ?

"Tussen" de Passat en de (uit productie genomen) Phaeton ?

Lijkt me een verhaaltje van een verkoper die liever VW's verkoopt dan Skoda's  :(

Ken ik ook van Fiat dealers die liever Alfa   :23:   verkochten dan Lancia"s :dancing: ---> :dead: is het resultaat :3:

(en ondertussen heb ik wat andere emoticons uitgeprobeerd  :D  Ben curieus of het lukt)

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Klopt, het is een tussenmaat tussen de Fabia / Polo en de Octavia / Golf.

ik zou de Octavia eerder langs de Jetta plaatsen....

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Ik begrijp niet dat nog iemand een Jetta koopt. Duurder en minder ruim dan een Octavia die kwalitatief zeker zo goed is en bovendien nog praktischer is ook met zijn vijfde deur.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Dr Nick zei:

ik zou de Octavia eerder langs de Jetta plaatsen....

Ik ook hoor qua ruimte op de achterbank en koffer B| Echter lees je vaak dat hij in dezelfde klasse als de Golf zit, terwijl ik weet dat er meer ruimte is bij de OCtavia

Geplaatst:
Zojuist, Aardgasrijder zei:

Ik ook hoor qua ruimte op de achterbank en koffer B| Echter lees je vaak dat hij in dezelfde klasse als de Golf zit, terwijl ik weet dat er meer ruimte is bij de OCtavia

De verkoper zei destijds ook dat de Golf het vergelijkbare segment is bij VW, maar voor de Variant/Combi snap ik dat nog een beetje omdat Jetta Variant volgens mij niet bestaat, en dan komt de Golf het dichtste in de buurt. Maar bij de berline is de vergelijking toch niet ver te zoeken denk ik. Wij hebben initieel ook nog even gekeken naar de Jetta Hybride (wel snel van gedachte veranderd :) )

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...