Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een ruitenwisservloeistof met antivries tot -22 graden Celsius, op zich geen enkel probleem maar omdat ik op aardgas rijd en er een waarschuwing op de verpakking staat wil ik eerst even checken of ik best een andere vloeistof ga gebruiken.

In kleine letters staat er op de verpakking: WAARSCHUWING. Ontvlambare vloeistof en damp. Verwijderd houden van warmte, hete oppervlakken, vonken, open vuur en andere ontstekingsbronnen. Niet roken. In goed gesloten verpakking bewaren. Opslag- en opvangreservoir aarden. Op een goed geventileerde plaats bewaren. Koel bewaren.

Wat denken jullie hiervan, gewoon niets van aantrekken of toch voorzichtig zijn bij gebruik op een CNG-wagen?

De vloeistof kost niet veel dus een andere jerrycan is snel aangekocht maar ik denk aan het aspect veiligheid waar we samen moeten over nadenken.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Je hebt keuze tussen verschillende soorten ruitenwisservloeistof. Ik heb daar eigenlijk nooit opgelet maar de afgelopen winter was het mij opgevallen dat sommige ruitenwisservloeistof met antivries tot -15 graden Celsius is, andere tot -22, enz.

Ik heb zowel die van -15°C als die van -22°C erin gedaan zonder problemen. Je moet gewoon opletten dat je die daarin doet wanneer de motor koud (afgekoeld) is.

Ik herinner mij dat ze in de werkplaats van mijn Skoda-garage de ruitenwisservloeistof er ook probleemloos ingoten. Meestal is de motor dan zelfs niet helemaal afgekoeld.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
11 minuten geleden, Lange_666 zei:

Is ook mijn gedacht.

Trouwens, waarom zou je voorzichtiger moeten zijn op een CNG-wagen en niet op een diesel of benzine?

CNG is nieuw voor mij en de enige brandstof die niet ontploft is nog steeds diesel.

Zolang de soepele leidingen in goede staat zijn (en de motor koud staat) zal het wel niet zo gevaarlijk zijn.

In ieder geval: iedereen is bedankt voor zijn mening hierover B|

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

je kunt in de DHZ winkel ook antivries ruitenvloestof kopen die weerstaat aan -60°C ofzo.

Zelf verdunnen met water tot je de gewenste vorstvrijheid bekomt is dan de boodschap.

en als je gierig ingesteld bent kun je gaan gokken hoe sterk het in de komende periode gaat vriezen...

• Hahaha 1
Geplaatst:
43 minuten geleden, David zei:

je kunt in de DHZ winkel ook antivries ruitenvloestof kopen die weerstaat aan -60°C ofzo.

Zelf verdunnen met water tot je de gewenste vorstvrijheid bekomt is dan de boodschap.

en als je gierig ingesteld bent kun je gaan gokken hoe sterk het in de komende periode gaat vriezen...

hola, -60°C, zit hier dan methanol alcohol in of zo? Als je dit onverdund zou gebruiken dan kunnen er vodden van komen als je deze vloeistof niet verwisseld tegen de zomerperiode en geef toe, wie van ons verwisseld zijn vloeistof? De praktijk leert dat we het ongemoeid laten en enkel bijvullen :ph34r:

Geplaatst:
1 uur geleden, David zei:

xD

Ik verdun de -60 totdat die ongeveer -15 is.

Hier in Vlaanderen is dat voldoende.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat gezond verstand ook hier weer van toepassing is. Een motor op CNG gaat niet meer vonken of heter worden dan een andere motor. Rook niet op het moment dat je het toevoegt, sluit de dop goed af, vul het liefst bij als de motor wat afgekoeld is,...

Sinds deze zomer weet ik van het bestaan van zomerruitenwisservloeistof. (Nogal onwetend wat autotoebehoren aangaat) hiermee verwijder je insecten makkelijker en die anti-vries zit er niet in. Gewoon opgebruiken en vanaf oktober/ november proberen winterversie er in te doen. 

Ik gebruik de winterversie (-22) in een plantenspuit als ruitenontdooier. Dit is veel goedkoper en het werkt vrij goed. Ik vraag me wel soms af of het niet slecht is voor de auto. (Je gebruikt meer dan wanneer je enkel even sproeit).

aangepast door JJR
  • Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst:

ik doe dit ook, werkt uitstekend, en je moet natuurlijk zoals met alles niet overdrijven (overdaad schaadt...)

Als je een beetje oplet dat je niet te kort langs de randen gaat met het sproeien, dan doen de ruitenwissers normaal de rest wel (in geval van de voorruit) eens ze kunnen wissen (opletten dat je niet over ijs gaat, dat is dan weer heel slecht voor de rubber)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...