Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

3 uren geleden, Dr Nick zei:

en hoeveel kg of euro moet je tanken om 1 punt te krijgen? want dat staat niet in de uitleg

https://www.q8.be/nl/delhaize-plus-punten-alleen-maar-voordelen

Bij elke tankbeurt krijg je al 1 plus-punt per 2 liter brandstof* als je de Delhaize plus-kaart gebruikt aan de spaarpaal.

In de Delhaize Shop & Go bij een Q8 station, spaar je op vertoon van je Delhaize plus-kaart 1 plus-punt per aankoopschijf van €2**.

*Je hebt recht op plus-punten indien je betaalt met cash, debet- of kredietkaart.
**Op een beperkt aantal producten kunnen geen plus-punten gespaard worden: vuilniszakken van de gemeente, sigaretten, leeggoed, producten van bpost of de Nationale Loterij.

Spaar extra Delhaize plus-punten via een Q8 coupon of gewoon automatisch tijdens één van de acties bij Q8. Wil je deelnemen aan één van deze acties, houd dan zeker de Q8 website en Facebook-pagina en de Delhaize website in de gaten!

Deze extra Delhaize plus-punten spaar je steeds bovenop de gewone plus-punten na je tankbeurt of je aankoop in een Delhaize Shop & Go bij Q8. Lees hier meer over extra plus-punten sparen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Dus 1000 kg tanken voor 5€ korting. Dat is voor mij niet de moeite om ongeveer 75-100x tot aan die paal lopen. 

Ik wil niet zeggen dat het absurd is of zo. Maar vind het veel moeite voor5€. Ondertussen verzamelen zij gegevens van jou zonder dat je er bij nadenkt... 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Bij Colruyt (DATS24) is er geen korting op CNG. Het vaak naar de paal moeten lopen klinkt vermoeiend, maar met een Caddy (maxi) moet je zo vaak niet gaan. En in actieperiodes ( met de bonnen) haal je 450 punten in vier keer op 8 weken tijd bovenop je gewone punten. Dus 4 keer naar de paal lopen voor 5 euro. (Enkel als je minstens 25 kg tankt zoals bij de Caddy).

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

3 uren geleden, JJR zei:

Bij Colruyt (DATS24) is er geen korting op CNG. Het vaak naar de paal moeten lopen klinkt vermoeiend, maar met een Caddy (maxi) moet je zo vaak niet gaan. En in actieperiodes ( met de bonnen) haal je 450 punten in vier keer op 8 weken tijd bovenop je gewone punten. Dus 4 keer naar de paal lopen voor 5 euro. (Enkel als je minstens 25 kg tankt zoals bij de Caddy).

Inderdaad. Ik kan geen 25 kg CNG tanken maar ik heb in die actieperiode één keer bij Q8 in Tongeren 25 liter Super98 getankt op een woensdag toen het daar 18 eurocent korting was op alles, en dat met het vooruitzicht dat ik toch een gedeelte op Super98 zou rijden als ik op vakantie ging naar Hongarije, en terug. Allee, sinds ik terug ben, heb ik wel overschot, maar dat is niet erg.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Ik heb gewoon een hekel  aan klantenkaarten en dergelijke. Op de duur zit je portefeuille vol met die dingen alleen al. Ik heb alleen de kaart van Colruyt en een Makrokaart (ook zo'n onzin maar zonder raak je daar niet binnen).  Bij Albert Heyn zeg ik gewoon dat ik mijn kaart vergeten ben en dan geven ze die korting zo ook wel.

• Hahaha 1

21 minuten geleden, Brembos zei:

Ik heb gewoon een hekel  aan klantenkaarten en dergelijke. Op de duur zit je portefeuille vol met die dingen alleen al.

Heb je een smartphone dan is er zoiets als Virtual Cards (Android). Is een app met account maar je moet er geen voor aanmaken, werkt prima zonder. Je kan er tot 95% van je klantenkaarten mee uit je portfeuille halen en je "zweer" wordt direct een heleboel platter.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

19 minuten geleden, Lange_666 zei:

Heb je een smartphone dan is er zoiets als Virtual Cards (Android). Is een app met account maar je moet er geen voor aanmaken, werkt prima zonder. Je kan er tot 95% van je klantenkaarten mee uit je portfeuille halen en je "zweer" wordt direct een heleboel platter.

Ik gebruik hiervoor FidMe, werkt ook goed. Mogelijkheden zat tegenwoordig 

794532_5.png

De actie met de dubbele punten is ondertussen ook gedaan, heb ik daarnet ondervonden.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

1 uur terug, JJR zei:

De actie met de dubbele punten is ondertussen ook gedaan, heb ik daarnet ondervonden.

Blijkbaar maakt dat Delhaize-puntensysteem een onderscheid tussen klanten. De ene klant krijgt dubbele punten en de andere niet. Ik ben bij degenen die de dubbele punten dus niet ontvangen heb.

Ik ben drie keer bij Q8 in Houthalen gaan tanken deze maand augustus:

• Donderdag, 10 augustus: 16,68 kg ging er in (normaal 15 kg): 8 punten.
  • Donderdag, 24 augustus: 15,90 kg: 7 punten.
  • Dinsdag, 29 augustus: 13,80 kg: 6 punten.

Mijn aardgastanks waren telkens volledig leeg. Dus begrijp ik niet goed waarom ik er slechts 13,80 kg in kreeg.

Ik ben dan gisteren maar terug naar Dats24 in Tongeren gereden na in totaal 223,7 km afgelegd te hebben. De tanks waren toen uiteraard niet volledig leeg. Daar heb ik er 12,90 kg CNG in gekregen.

Het zou ook kunnen dat (net zoals bij de bonnen) een minimumafname vereist is. Ik tankte echter 33 kg en kreeg deze keer geen dubbele punten meer.

2 uren geleden, muscles zei:
Blijkbaar maakt dat Delhaize-puntensysteem een onderscheid tussen klanten. De ene klant krijgt dubbele punten en de andere niet. Ik ben bij degenen die de dubbele punten dus niet ontvangen heb.

49 minuten geleden, JJR zei:

Het zou ook kunnen dat (net zoals bij de bonnen) een minimumafname vereist is. Ik tankte echter 33 kg en kreeg deze keer geen dubbele punten meer.

Ja, dat zou kunnen. De meeste van die tankkaarten zijn immers nog steeds bestemd voor mensen die op benzine en diesel rijden, en die dus veel liters tanken

thumbs-down.jpg

Q8 leest hier blijkbaar inderdaad mee want vanavond ben ik in Houthalen gaan tanken - 16,50 kg ging erin - en zag ik tot mijn grote verrassing dat er 30 extra pluspunten waren toegevoegd nadat ik mijn pluspuntenkaart gescand had: FALL EXTRA POINTS stond er bij. Proficiat Q8 dat jullie nu geen onderscheid meer maken voor wat betreft de brandstof!

Dats24 kan hier nog veel van leren maar bij Dats24 kan je uiteraard nog altijd op krediet tanken.

thumbs-up.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Lees de kleine lettertjes. Korting op  de officiële maximumprijs...

Cng heeft geen maximumprijs.... :D

Effe doemdenker spelen hé

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

56 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Lees de kleine lettertjes. Korting op  de officiële maximumprijs...

Cng heeft geen maximumprijs.... :D

Effe doemdenker spelen hé

Zijt gij daar zo zeker van? Er staat immers "Incl. btw op de officiële dagprijs opgelegd door de Belgische overheid. Actie enkel geldig op 23/11/2017. Niet geldig op gasolie en petroleum."

Voor mij loont dat niet de moeite want BRUNO Winterslag ligt te ver voor mij. Dat zou morgen dan €0.89/kg zijn.

Wat is gasolie? Diesel? 

Dat is toch te krom voor woorden. Op Diesel krijg je geen korting, dus enkel op benzine en CNG?

Alhoewel ik echt wel twijfel. Ik kom er niet in de buurt, dus ik kan het niet gaan checken. Ik hoop natuurlijk wel dat het zo is.

Ik weet wel dat ik vaker bij Q8 ga tanken in de toekomst. Ik ben er nu 2 keer geweest en krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht als ik de afrekening zie :$

• Vind ik leuk 1

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

gasolie is volgens mij mazout

en ik ga dadelijk toch eens testen in Winterslag. Moet daar toch in de buurt zijn

794532_5.png

dus...

ik had op FB gevraagd of die korting ook voor CNG was. Antwoord: 'ja hoor!'

maar aan het tankstation zelf wisten ze van niets. Heb het laten nakijken, LPG, benzine en diesel, de rest niet...

ik daarop: dus CNG wordt niet gezien als brandstof?

die kerel heel leuk: blijkbaar niet. Maar zal het eens laten nakijken.

Dus heb ik op FB maar gereageerd in de hoop nog iets los te krijgen

• Hahaha 1

794532_5.png

You see :P 

Neen maar 't is belachelijk natuurlijk. Bruno heeft maar 1 CNG-station, ik vermoed dat ze vergeten zijn dat ze ook CNG aanbieden B|

ach ja, tanken moet ik toch, en nu is het maar 0.02€ verschil met DATS24, maar bij de Q8 was ik toch goedkoper afgeweest

794532_5.png