Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit weekend nog op het radionieuws...

Er zijn het voorbije jaar meer automatische  versnellingsbakken verkocht dan in het verleden. De prijs is ook aan het zakken. De automatische versnellingsbak verbruikt echter met dan handgeschakeld. Behalve bij de automatische versnellingsbak met robot (maar die zijn nog fors duurder).

Ik zeg maar wat ik op de radio hoor. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst:
8 uren geleden, JJR zei:

Dit weekend nog op het radionieuws...

Er zijn het voorbije jaar meer automatische  versnellingsbakken verkocht dan in het verleden. De prijs is ook aan het zakken. De automatische versnellingsbak verbruikt echter met dan handgeschakeld. Behalve bij de automatische versnellingsbak met robot (maar die zijn nog fors duurder).

Ik zeg maar wat ik op de radio hoor. 

Meer verbruik? Niet altijd. Bij de Audi A3 1.6 TDI ligt het officiële verbruik zonder DSG (6 versnellingen) op 4,0L/100km, met DSG (droge DSG, 7 versnellingen) op 3,9L/100km. Krachtigere motoren hebben een natte DSG en daar is er wel een verlies, maar dat is niet altijd het geval.

Geplaatst:
21 uren geleden, Kris81 zei:

Ik heb een DSG bak in mijn caddy , rijdt super , zeker met de adaptieve cruise , in de ochtend als ik naar Brussel rijd om 6.00 !! Ook in combinatie start/stop systeem.

Ik heb ook een DSG bak in mijn Caddy en de adaptieve cruise ... zalig als je lange afstanden doet (autostrade).  Enkel nog sturen op de meeste momenten.

Ik raad het iedereen aan, ben dat soep roeren wel wat beu geworden door de verschillende files, wil genieten door rustig te rijden.

Het start/stop systeem bij de Euro6 (met automaat) is soms wat schokkend en soms vervelend als je in de file in stad staat.

Verbruik is iets meer, ik kom op 6,2 kg/100 km L gas. Enkel stad rijden stijgt dat naar 6,7 kg/100 km.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Mijn verbruik met H gas zit op 4.8kg als ik enkel autostrade doe tegen 120 op de cruise. Bij stadsverkeer 5.2kg. Het start/stop was even wennen maar ervaar ik niet negatief ook niet in de file in de stad.

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

kijk eens op deze link : http://ww2.autoscout24.be/nl-be/info/magazine/test/hyundai-i30-16-crdi-7-dct/dan-toch-niet-helemaal-perfect/4319/552073?magcid=mag-nl&utm_medium=email&utm_source=-magazine&utm_campaign=CW19-2017&utm_term=4

de gerobotiseerde versnellingsbak (van Hyundai weliswaar) krijgt bakken kritiek, klanten worden zelfs geadviseerd een manuele 6-bak te kopen.

(en het prijsverschil van 1.700 € in hun zak te houden uiteraard :) )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...