DavyStatham Geplaatst: 20 januari 2017 Geplaatst: 20 januari 2017 Hallo iedereen, Ik heb midden december een nieuwe firmawagen besteld, de Audi A3 Sportback g-tron. Ik vroeg me af of iemand een idee heeft van de levertermijn voor deze wagen ? Ik kreeg via het werk de info dat de levertermijn zo'n 6 maand zou duren. Ik hoop op een veel kortere periode.. 1
JoBé Geplaatst: 20 januari 2017 Geplaatst: 20 januari 2017 Ik denk dat @GiGi de jongste heeft, misschien dat hij meer weet? De mijne was al 7 maanden ingereden toen ik hem kocht 1 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
GiGi Geplaatst: 22 januari 2017 Geplaatst: 22 januari 2017 De mijne besteld eind augustus en bij de dealer toegekomen net binnen de 3 maand. 2 AUDI A3 Sportback g-tron
DavyStatham Geplaatst: 22 januari 2017 Auteur Geplaatst: 22 januari 2017 Danku voor de info! Ik kan echt niet wachten om hem in ontvangst te nemen ? 2
Harvester_BE Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Heb de mijne, ook lease, besteld eind oktober... Levering eind maart. Vandaag telefoon van garage dat levering uitgesteld is tot april, problemen bij g-tron modellen volgens verkoper!? Nog iemand die dit gehoord heeft? Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Baetens29 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Ik ook G-tron besteld eind okt '16, volgens dealer, pas in brussel op 11/05 ?
GiGi Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Best d'Ieteren eens zelf contacteren en vragen welke problemen er zijn. Is toch wel extreem lang. De verkopers doen niet altijd het nodige dus zelf je stoute schoenen aantrekken. Probleemgewijs tot nu toe niks van gemerkt. Het is een prachtkarretje en vele collega's en vrienden bewonderen het. AUDI A3 Sportback g-tron
Lage Emissie Zone Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 (aangepast) De winst van de dealers bestaat erin om zoveel mogelijk wagens tegelijkertijd te bestellen af fabriek, dan krijgen ze grote kortingen. Zoveel aardgaswagens worden er niet gemaakt in vergelijk met wagens als benzine en diesel. https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/492-hoeveel-wagens-rijden-er-op-cng/ Als je bijvoorbeeld vrachtwagens en treinen ziet die vol staan met wagens dan zie je dat dealers ook te maken hebben met logistiek, het is dan veel duurder om wagen per wagen te gaan bestellen. 18 maart 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Dan nog vind ik dat dat niet kan. Is dat trouwens wel wettelijk? Ik herinner mij dat er hierover in het verleden klachten binnengekomen waren bij Test-Aankoop. Is hier dan niemand lid van Test-Aankoop? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Dealers kunnen misschien wel hun bestellingen "opsparen", maar op de productie hebben zij toch geen invloed ? Zouden zij echt het transport kunnen beinvloeden door geproduceerde wagens "tegen te houden" op het fabrieksterrein ? Zo'n trein wordt toch gewoon "vol" geladen met autos voor België / Nederland of welk land van bestemming ook ? Transport tegenhouden op de parking van de de importeur ? Het transport van de importeur naar de dealer(s) : 1 vrachtwagen met 9 auto's op. Elke dealer betaalt waarschijnlijk toch à rato van het aantal dat voor hem is bestemd ? 9 keer 1 auto of 1 keer 9 auto's : zal dat echt een verschil in kosten maken ? Wat ik wel heb voorgehad : de auto inschrijven vóór het einde van de maand zodat die nog kon meegereknd worden bij de verkoopsaantallen / bonus van de verkoper voor die periode. Vandaar dat de Ypsilon voor het eerst in verkeer is gebracht op 30 juni, terwijl wij eigenlijk van plan waren de auto begin juli af te halen. Wat de verkoper zegt (problemen met G-tron modellen), kan wel eens echt de waarheid zijn. Toen ik nog regelmatig op het Skodaforum.nl meelas, kwamen problemen met de productie van speciifieke modellen (niet CNG'ers, maar Greenlines dacht ik) af en toe wel voor. Herinner u ook het daschboardkastje van de VW Passat laatstleden... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Lange_666 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 11 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: De winst van de dealers bestaat erin om zoveel mogelijk wagens tegelijkertijd te bestellen af fabriek, dan krijgen ze grote kortingen. Wagens van de VAG groep gaan "allemaal" eerst naar het verdeelcentrum van d'Ieteren in Kortenberg/Erps-Kwerps en vandaar zoals Koen C aanhaalt, per vrachtwagen naar de dealers. Er zouden inderdaad problemen kunnen zijn met de G-tron modellen maar "problemen" is wel een groot woord. Daar kun je alles onder kwijt. En als ze problemen zouden hebben op CNG-vlak bij de G-tron dan hebben ze dat ook bij VW, Skoda en Seat aangezien het daar om "identiek" dezelfde technologie gaat. Het zou ook kunnen dat er een leverprobleem is van één of meedere onderdelen voor de CNG installatie waardoor de productie achterstand oploopt. Indien het een wagen is die reeds in de pijplijn zit dan wordt die op de parking van de fabriek geparkeerd totdat die weer naar binnen kan om dat onderdeel te plaatsen (en dat gebeurt met mondjesmaat tot alles weggewerkt is).
G-tron Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 hoi ik heb me ook een G-tron besteld 24/02/2017.Mijne wordt gemaakt in week 23 (ik werk bij dieteren) ik heb mijn commissie nummer laten opzoeken,heb niets vernomen van problemen met de productie MVG 1
MaXX99 Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Ik heb een caddy besteld eind december. oorspronkelijk ging die uitgeleverd worden midden februari. Daarna werd het midden maart, dan begin april ... nu is de leverdatum al tot eind april uitgesteld .... De dealer wist me te vertellen dat de diesel versies wel keurig op tijd werden uitgeleverd, en dat er klaarblijkelijk wel een probleem was bij de CNG versies ....
muscles Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 3 uren geleden, G-tron zei: hoi ik heb me ook een G-tron besteld 24/02/2017.Mijne wordt gemaakt in week 23 (ik werk bij dieteren) ik heb mijn commissie nummer laten opzoeken,heb niets vernomen van problemen met de productie MVG 24 februari 2017 is week 8. En je auto wordt pas 15 weken later geproduceerd! Ik weet het niet zo goed maar ik heb slechts acht weken moeten wachten voor dat mijn auto bij mijn dealer stond. En dan moet je weten dat daar nog enkele dagen of een week bij zaten waarin de originele zetels volledig overtrokken werden met leder. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lage Emissie Zone Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 2 uren geleden, MaXX99 zei: Ik heb een caddy besteld eind december. oorspronkelijk ging die uitgeleverd worden midden februari. Daarna werd het midden maart, dan begin april ... nu is de leverdatum al tot eind april uitgesteld .... De dealer wist me te vertellen dat de diesel versies wel keurig op tijd werden uitgeleverd, en dat er klaarblijkelijk wel een probleem was bij de CNG versies .... Ik denk dat je hem midden mei mag verwachten, wat staat er op je leverbon ? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Harvester_BE Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Net nog eens gebeld met garage, levering uitgesteld van 27 maart naar 8 mei door productieproblemen (wou niet zeggen welke). Er zou ook een vergoeding komen per dag dat levering te laat is (van Audi uit).
MaXX99 Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 (aangepast) 25 minuten geleden, Harvester_BE zei: Net nog eens gebeld met garage, levering uitgesteld van 27 maart naar 8 mei door productieproblemen (wou niet zeggen welke). Er zou ook een vergoeding komen per dag dat levering te laat is (van Audi uit). Ik ben dan wel benieuwd naar de tegemoetkoming waar je recht op hebt. Bij mij is de levering van 20/3 naar 29/4 uitgesteld (besteld op 31/12) en werd me meegedeeld dat de invoerder van oordeel was dat de vertraging onvoldoende was. Wij hadden op de caddy gerekend om in april mee op verlof te gaan .... PS. Mogelijk hebben jullie hier ook iets aan https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=46232 23 maart 2017 aangepast door MaXX99
muscles Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 29 minuten geleden, MaXX99 zei: Ik ben dan wel benieuwd naar de tegemoetkoming waar je recht op hebt. Bij mij is de levering van 20/3 naar 29/4 uitgesteld (besteld op 31/12) en werd me meegedeeld dat de invoerder van oordeel was dat de vertraging onvoldoende was. Wij hadden op de caddy gerekend om in april mee op verlof te gaan .... PS. Mogelijk hebben jullie hier ook iets aan https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=46232 Daar heb je toch wel een fout geschreven, denk ik: "dat de vertraging onvoldoende was" ??? vertraging? de vergoeding, bedoel je. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
MaXX99 Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 3 minuten geleden, muscles zei: Daar heb je toch wel een fout geschreven, denk ik: "dat de vertraging onvoldoende was" ??? vertraging? de vergoeding, bedoel je. Nee de vertraging ... de invoerder zou van oordeel zijn geweest dat ik er niet lang genoeg op moet wachten om ook maar recht te hebben op enige tegemoetkoming ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen