Populair bericht JEGO Geplaatst: 31 augustus Populair bericht Geplaatst: 31 augustus Hallo allemaal, We gaan weer op pad! Hier alvast een topic start. Gedurende de trip zal ik weer wat updates plaatsen over stations en het reizen op CNG in onze kilometer vretende caddy 7 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 september Geplaatst: 1 september (aangepast) We kijken er heel enthousiast naar uit. Goede reis! ( en wees voorzichtig voor snelheidsboetes ) 1 september aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
JEGO Geplaatst: 3 september Auteur Geplaatst: 3 september (aangepast) Dag van vertrek; We hadden onze zinnen gezet om nog eens langs de Boer in Taverneux/Houffalize te passeren. Zo gezegd zo gedaan! Druk was helaas wel laag, de tanks van de Caddy gingen van half leeg (na 400km rijden) tot 3/4e a 4/5e vol. Er ging 12.46 kg in aan een prijs van 1.694 euro per kilogram. We vervolgden onze weg en namen het zekere voor het onzekere na de lage druk bij de boer, onze volgende tankstops was net boven Nancy bij Engie Vianeo na ~208 km. Hier ging er duidelijk meer in 18.59 kg, aan 2.159 euro per kilogram. Goede druk en een net station! Voor het avond eten maar de plaatselijke "Leon" geweest! Tot de volgende update Op 1/9/2026 om 12:22, Lage Emissie Zone zei: We kijken er heel enthousiast naar uit. Goede reis! ( en wees voorzichtig voor snelheidsboetes ) Dat was niet ons plan! En ook op de snelweg bescheiden met 110 a 115 op de teller (waar het mag) dat is wel zuinig genoeg met de Caddy zonder krampachtig 90 te moeten rijden 4 september aangepast door JEGO Typo 2 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Populair bericht JEGO Geplaatst: 6 september Auteur Populair bericht Geplaatst: 6 september (aangepast) Reis door Zwitserland en aankomst in Italië Na van de Franse gastvrijheid genoten te hebben vervolgden we onze reis richting Italië. Allereerst kwamen we door Zwitserland. Mooie wegen (betaal je natuurlijk voor in het vignet) en goede infrastructuur, inclusief borden die aangeven of je CNG kan tanken bij het volgende tankstation. Zo ook langs de snelweg bij de BP in Pratteln. Goedkoop was het niet, na ~245 km ging er met hoge druk ook ~15.6 kg in, aan 2.27 Zwitserse Franken per kg. Wat omgerekend in totaal 37.94 euro was. Één ding is zeker ze zijn wel consistent de prijs is al in geen 4 maanden geupdate. Hierna verder naar het Comomeer. Hier stonden we heerlijk kort bij het meer. Na enkele dagen en wat uitstapjes rondom het meer was de kilometer teller alweer met bijna 400km toegenomen sinds de laatste tankbeurt. Ditmaal moesten we op zoek naar methano zoals het in Italië vaak genoemd/geadverteerd staat. Prijs duidelijk beter, 1.599 euro per kilogram, bij Iperal in Gera Mario, noordkant van het Comomeer. Hier stond de prijs (op 2 cent na) nog correct op gibgas. Opvallend was trouwens dat we bij dit station zelf CNG konden/mochten tanken. Altijd gehoord dat dit enkel tijdens openingstijden/als service kon ik Italië. Tot de volgende update! 6 september aangepast door JEGO Typo 4 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Populair bericht JEGO Geplaatst: donderdag om 12:42 Auteur Populair bericht Geplaatst: donderdag om 12:42 Toscane! Na net geen 430 km kwamen we het volgende "Methano" station tegen. Hier ging er 18.89 kg in aan een prijs van 1.699 euro per kilogram. Iets minder in de tank dan normaal, maar het was ook wel 38°c! Helaas zag ik na enige tijd dat de kwaliteit score naar 90% was gezakt. (Er zat nog gas ik de tanks) Dus ik moet concluderen dat dit station L gas verkocht... Ondanks dat gibgas zegt dat het H gas is. Hier was het trouwens niet mogelijk om zelf te tanken. (Prijs update en L gas melding na deze screenshot gedaan) Verder naar het zuiden! Van hieruit waren we helemaal doorgereden tot bij Napels. De "autostrada" gaat hier erg goed, je moet je alleen wel aanpassen aan de Italiaanse rijstijl. Bord van 60 bij wegenwerken? Dan rij je toch echt wel met minstens 100km/h anders zit een vrachtwagen in je gat, die steekt trouwens ook voorbij over volle gele strepen met smalle rijstroken. Dus ja je moet echt te hard rijden voor je veiligheid.... Al met al veel met 110 of 115 km/h op de teller gereden. Voor we onze eindbestemming bereikten hebben we nog een tankbeurt gedaan. Hier ging er na 500.3 km (op 90% mix kwaliteit dus), 29.69 kg in aan 1.457 euro per kg. Airco heeft hard gewerkt en de Caddy is er niet meer aerodynamisch op geworden met het zonnepaneel en de luifel, dus dat merken we (zeker boven de 100km/h) wel. Aanvullend rijden we ook op 4-seizoens banden, dus zuiniger kan nog met zomerbanden in dit weer... We hadden nog 40km tegoed volgens de boordcomputer. Mij valt op dat de boordcomputer bij 200km resterend dubbel zo hard daalt dan de afgelegde kilometers. Dus met 200km resterend zakt hij na 50km al tot 100km resterend. Vanaf 100km resterend gaat hij wel weer relatief 1 op 1. En bij 0km gaat het ook nog 5 a 10 km goed , dus hier hadden we nog een 50km aan vast kunnen plakken alvorens de benzine tank aan te moeten spreken. Hopelijk vinden jullie het tof om mee te volgen! Vragen zijn altijd welkom, volgende update gaan we weer naar het noorden. 3 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Koen C Geplaatst: donderdag om 15:40 Geplaatst: donderdag om 15:40 (aangepast) 2 uren geleden, JEGO zei: Aanvullend rijden we ook op 4-seizoens banden, dus zuiniger kan nog met zomerbanden in dit weer... Euh... de zomer is bijna gedaan (mocht je het niet weten) : het is bijna herfst. 2 uren geleden, JEGO zei: je moet je alleen wel aanpassen aan de Italiaanse rijstijl. Bord van 60 bij wegenwerken? Dan rij je toch echt wel met minstens 100km/h anders zit een vrachtwagen in je gat, die steekt trouwens ook voorbij over volle gele strepen met smalle rijstroken. donderdag om 15:40 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
JEGO Geplaatst: donderdag om 19:10 Auteur Geplaatst: donderdag om 19:10 3 uren geleden, Koen C zei: Euh... de zomer is bijna gedaan (mocht je het niet weten) : het is bijna herfst. Bij mijn weten tot 21 september Maar ja inderdaad bijna herfst. Al zijn we in Pompeii toch wel gesmolten... Alhoewel, niet zoals ~2000 jaar geleden... 2 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
muscles Geplaatst: donderdag om 19:59 Geplaatst: donderdag om 19:59 46 minuten geleden, JEGO zei: Bij mijn weten tot 21 september Maar ja inderdaad bijna herfst. Al zijn we in Pompeii toch wel gesmolten... Alhoewel, niet zoals ~2000 jaar geleden... Correctie: De astronomische herfst begint op woensdag 23 september 2026 om 02.05 uur. Dag en nacht duren even lang. De astronomische seizoenen beginnen dus niet altijd mooi op een 21ste. Meer zelfs, de astronomische herfst is in onze tijdrekening nog nooit begonnen op 21 september! Bron: Frank Deboosere 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht JEGO Geplaatst: vrijdag om 10:06 Auteur Populair bericht Geplaatst: vrijdag om 10:06 14 uren geleden, muscles zei: Correctie: De astronomische herfst begint op woensdag 23 september 2026 om 02.05 uur. Dag en nacht duren even lang. De astronomische seizoenen beginnen dus niet altijd mooi op een 21ste. Meer zelfs, de astronomische herfst is in onze tijdrekening nog nooit begonnen op 21 september! Bron: Frank Deboosere Ja 100% correct, al gebruiken eigenlijk alle kalenders 21 september Wilt alleen maar zeggen dat ik nog langer de tijd heb voor mijn "zomer" vakantie 1 2 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Brembos Geplaatst: 15 minuten geleden Geplaatst: 15 minuten geleden (aangepast) Tijdens mijn laatste trip naar Duitsland en Frankrijk viel me op dat er opvallend minder auto’s met sleurhutten en mobilhomes op de weg waren. Ergens wel begrijpelijk bij brandstofprijzen van € 2,70/liter in combinatie met een verbruik van 10 liter/100 km… . 8 minuten geleden aangepast door Brembos
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen