Ekfad Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 (aangepast) Hoi, Sinds vorige week maandag staat onze Audi A5 G-Tron met 145000 km op de teller bij Audi omdat er zich een hoog scherp pulserend geluid ontwikkeld als de motor warm is. Eerst dacht men dat het de klepregeling was van de radiator, daarna dacht men dat het de waterpomp was, nu denkt men dat het de gasdrukregulatos is die het geluid maakt. Kort door de bocht krijg ik de indruk dat ze het gewoonweg niet weten. De kosten, ondanks dat er geen herstelling zijn uitgevoerd zijn al opgelopen tot €2000 en als we de gasklepregulator willen vervangen komt er zeker nog een €2500 bij. Volgens Audi zelf kunnen we er echter zonder problemen blijven mee rijden (wat ik dus ook betwijfel). De storing kan niet worden uitgelezen (ook geen foutmelding op het dashboard). Mocht er hier iemand een idee hebben wat het is en of het kwaad kan dan zou dat gewaardeerd worden om even een boodschap achter te laten. Video van het geluid Audi A5 G-Tron 4 februari 2025 aangepast door muscles Een link van een YouTube video wordt automatisch "inline" geplaatst in je bericht.
dirk Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 3 uren geleden, Ekfad zei: Hoi, Sinds vorige week maandag staat onze Audi A5 G-Tron met 145000 km op de teller bij Audi omdat er zich een hoog scherp pulserend geluid ontwikkeld als de motor warm is. Eerst dacht men dat het de klepregeling was van de radiator, daarna dacht men dat het de waterpomp was, nu denkt men dat het de gasdrukregulatos is die het geluid maakt. Kort door de bocht krijg ik de indruk dat ze het gewoonweg niet weten. De kosten, ondanks dat er geen herstelling zijn uitgevoerd zijn al opgelopen tot €2000 en als we de gasklepregulator willen vervangen komt er zeker nog een €2500 bij. Volgens Audi zelf kunnen we er echter zonder problemen blijven mee rijden (wat ik dus ook betwijfel). De storing kan niet worden uitgelezen (ook geen foutmelding op het dashboard). Mocht er hier iemand een idee hebben wat het is en of het kwaad kan dan zou dat gewaardeerd worden om even een boodschap achter te laten. Gezien de grootte van de video hier een link naar de Youtube video. Video van het geluid Audi A5 G-Tron Aandrijfriem er laten afhalen en laten draaien zonder zo kan je al een en ander uitsluiten (aircopomp alternator enz)
Ekfad Geplaatst: 5 februari 2025 Auteur Geplaatst: 5 februari 2025 6 uren geleden, dirk zei: Aandrijfriem er laten afhalen en laten draaien zonder zo kan je al een en ander uitsluiten (aircopomp alternator enz) We zullen straks eens navragen of ze dat gedaan hebben, voor zover zij ons vertellen zou echter alles al er af gehaald zijn. Daarom hebben we de indruk dat ze zelf ook geen flauw idee hebben. Men komt telkens met een andere oplossing.
Koen C Geplaatst: 5 februari 2025 Geplaatst: 5 februari 2025 Mij lijkt het ook een riem die "slipt" of lawaai maakt. Het kan ook een aandrijfrol van een riem zijn die wat beweegt of sleept. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aardgasrijder Geplaatst: 5 februari 2025 Geplaatst: 5 februari 2025 Het is een geluid dat met een vast ritme te horen is. Ik denk ook aan een riem, eerder dan de gasdrukregelaar. Het is moeilijk om op afstand te bepalen. Maar wat @dirk als voorstel geeft is inderdaad de beste optie om dat alvast uit te sluiten. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Brembos Geplaatst: 5 februari 2025 Geplaatst: 5 februari 2025 Reeds 2.000 euro kosten gemaakt bij de Audi stealer zonder dat het probleem opgelost is ? Je hebt ook garantie op een uitgevoerde reparatie dus zou ik het geld terug eisen. Van een schandalig dure Audi garage mag je verwachten dat ze de door hen verkochte wagens grondig kennen. 1
Ekfad Geplaatst: 5 februari 2025 Auteur Geplaatst: 5 februari 2025 We hebben in ieder geval na onderhandelen de prijs kunnen drukken, maar dat was idd ons uitgangspunt. We zouden toch op zijn minst mogen verwachten dat ze weten wat ze aan het doen zijn. 1
tobo Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Als je te toerental verhoogd, verandert dan het geluid? Zo ja is het iets met een lager of riem. Mij audi A5 heeft nu 105.000km en tot nu toe zonder de gekende problemen van hoog olieverbruik of ander problemen.
Ekfad Geplaatst: 9 februari 2025 Auteur Geplaatst: 9 februari 2025 3 uren geleden, tobo zei: Als je te toerental verhoogd, verandert dan het geluid? Zo ja is het iets met een lager of riem. Mij audi A5 heeft nu 105.000km en tot nu toe zonder de gekende problemen van hoog olieverbruik of ander problemen. Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het geluid blijkbaar aldus de garage. (Zelf toen niet aangedurfd om de motor nog te belasten.
Koen C Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 1 uur geleden, Ekfad zei: Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het geluid blijkbaar aldus de garage. (Zelf toen niet aangedurfd om de motor nog te belasten. Dan nog kan het een riem of lager zijn. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen