Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Ekfad

Leden
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Ekfad won de laatste dag op 6 februari

Ekfad had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Ekfad's prestaties

Beginnend lid

Beginnend lid (2/9)

  • Maakt vaak berichten aan
  • Eerste bericht geplaatst
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

4

Reputatie

  1. Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het geluid blijkbaar aldus de garage. (Zelf toen niet aangedurfd om de motor nog te belasten.
  2. We hebben in ieder geval na onderhandelen de prijs kunnen drukken, maar dat was idd ons uitgangspunt. We zouden toch op zijn minst mogen verwachten dat ze weten wat ze aan het doen zijn.
  3. We zullen straks eens navragen of ze dat gedaan hebben, voor zover zij ons vertellen zou echter alles al er af gehaald zijn. Daarom hebben we de indruk dat ze zelf ook geen flauw idee hebben. Men komt telkens met een andere oplossing.
  4. Hoi, Sinds vorige week maandag staat onze Audi A5 G-Tron met 145000 km op de teller bij Audi omdat er zich een hoog scherp pulserend geluid ontwikkeld als de motor warm is. Eerst dacht men dat het de klepregeling was van de radiator, daarna dacht men dat het de waterpomp was, nu denkt men dat het de gasdrukregulatos is die het geluid maakt. Kort door de bocht krijg ik de indruk dat ze het gewoonweg niet weten. De kosten, ondanks dat er geen herstelling zijn uitgevoerd zijn al opgelopen tot €2000 en als we de gasklepregulator willen vervangen komt er zeker nog een €2500 bij. Volgens Audi zelf kunnen we er echter zonder problemen blijven mee rijden (wat ik dus ook betwijfel). De storing kan niet worden uitgelezen (ook geen foutmelding op het dashboard). Mocht er hier iemand een idee hebben wat het is en of het kwaad kan dan zou dat gewaardeerd worden om even een boodschap achter te laten. Video van het geluid Audi A5 G-Tron
  5. Even Off Topic, bedankt om te melden. Wij tanken bij DATS, idd Super 98, ook al staat 95 aangegeven in de klep maar onze garage raadde aan om toch maar 98 te tanken. Wat de gasgeur betreft, eigenlijk nooit bij stilgestaan of het bij het ontkoppelen van het pistool is. Zal er eens op letten komende tankbeurten.
  6. Lijkt mij inderdaad niet leuk en weinig vertrouwenswaardig om zo iets te horen van je garagist. Het circuit zal idd volledig gesloten zijn maar de ventielen zijn noodzakelijk en de koppeling aan het tankstation blijft een punt waar er verlies kan optreden. Nu, ik wil wel benadrukken dat wij, de enkele keren dat we het roken, het tot nu toe enkel voor hebben gehad bij het tanken zonder enige tussenpauze. (Was in Bilzen dacht ik) Ik hoop in ieder geval dat je het vertrouwen terug vindt. Rijden met een wagen waarin je geen vertrouwen hebt is nooit leuk.
  7. Ekfad

    CNG sticker

    Hoeveel leden rijden er momenteel eigenlijk met de sticker effectief op? Wij hebben het fantastisch mooie exemplaar ontvangen van onze dealer maar mijn vrouw denkt er niet aan die te kleven zolang ze niet naar de keuring moet (het is haar wagen dus ze doet er mee wat ze wil )
  8. Alleen ben ik nog niet onder de wagen gaan liggen :). Ik heb het net even aan de vrouw gevraagd en zij heeft het ook al een enkele keer opgemerkt bij het tanken. Dus op al die tankbeurten, een 16-tal ondertussen 3 a 4 keur een gasgeur opgemerkt. Maar zoals reeds aangegeven erg beperkt. Wat het oprijden betreft, het is een gewoonte die we ons aanleren. Ik laat benzine liever niet te lang staan in de tank om later problemen te vermijden.
  9. Wij rijden nu een 5000 km met de CNG versie van de A5 (begin november 2017) en tot nu toe enkel af en toe een lichte gasgeur bij het tanken. Maar nog nooit onder de wagen gaan liggen :). In ons geval viel mij dit meestal op als de tankbeurt niet onderbroken werd aan de pomp. Lijkt mij in ieder geval normaal dat je dat af en toe waarneemt. Er zal altijd wel een klein verlies zijn aan de koppeling. Ter vervollediging, telkens vanuit een lege tank. Wat jouw verhaal betreft, al eens aan gedacht om de wagen een week te laten staan? Als het verlies 'groot' is zou je dat moeten merken aan je tankinhoud. Even los van het topic, ons verbruik is momenteel gemiddeld 5,7 kg/100km maar dit is allemaal stadsverkeer. Doen we langere afstanden dan zakken we vrij snel naar 4,3 kg/100km. Ik maak mij eigenlijk meer zorgen over het bezineverbruik momenteel :), dat ligt op 13,7l/100km in stad. Dus nu tanken we meestal 2x per week en rijden we slechts eenmaal per maand alles op.
  10. Ekfad

    CNG sticker

    Zijn er toevallig nummerplaathouders waar de sticker op kan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...