Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 3/5/2017 om 16:12, nicky zei:

Ben juist naar de garage gereden toen ik het bericht had gelezen van de terugroepactie. Vorige week bij nazicht op 1500 km verklaarde de meestergast nog dat het normaal is. Nu kreeg ik al een heel ander verhaal. Zal idd iets soortgelijks zijn als vorige actie . Maar met dit model zouden ze al met een ander ventiel werken. Vind ik wel een serieus probleem dat ze in normale opel-garages geen knowhow hebben over cng en de mensen toch verkeerd informeren . 

Correct !

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

• 3 weken later...
Geplaatst:

mijn wagen is ondertussen gemaakt. Ze hebben het " ventiel " vervangen . Nu heb ik al een tijdje het volgende, maar heb er nu pas een filmpje van kunnen maken. Wanneer de motor koud staat en ik wil starten hoor ik een luide fluittoon aan de wagen. De ene keer al langer dan de andere keer. Dit is ook niet elke keer dus moeilijk om mee naar de garage te gaan . Heb al eens geinformeerd en het zouden de kleppen zijn van de benzine die zich zetten . Nu heb ik dit nog nooit gehoord bij een andere wagen . Heeft iemand hier ervaring mee ?

Geplaatst:

Is dat niet de electronische ontsteking die aangaat ?

Ik heb bij mijn auto's ook een geluid als ik het contact aanzet.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
Op 20-5-2017 om 22:57, Koen C zei:

Is dat niet de electronische ontsteking die aangaat ?

Ik heb bij mijn auto's ook een geluid als ik het contact aanzet.

Zou kunnen , maar ik heb het nog bij geen enkele wagen meegemaakt . Dit geluid is zelfs te horen als je buiten de auto staat. Ik heb de indruk dat het van achteraan komt . Dus niet aan het dashbord . 

Geplaatst:

wat het overdrukventiel aangaat:

het verlies dat jij hebt is niet het overdrukventiel maar de vulklep en daar is een terugroepactie voor geweest, je overdrukventiel zit op je tank onder je wagen, als je tenminste een Zafira tourer hebt, als je tankt en de stationsdruk is hoger, gaat er meer gas in je tanks dan de opgegeven 25 kg. Ik ben al tot 28 kg geweest zonder problemen. Wees gerust die tanks zijn van composiet en kunnen hier tegen. Maar bij jou is er meer aan de hand, als je vulklep niet afsluit, zou je verlies moeten stoppen van zodra de leidingdruk gelijk is aan de omgevingsdruk en dat is maar een paar seconden, wat wil zeggen dat je anti-terugslagklep OOK niet werkt, twee totaal afzonderlijke problemen maar wel op dezelfde leiding, niet op dezelfde plaats. ZEER gevaarlijk .

Wat het bericht TANKEN betreft :

Dit komt op het scherm van zodra je de laatste 5 kg/5L brandstof aanspreekt. Met 5 kg cng doe je nog 100 km wat voor mij meer dan een reserve is, niet panikeren dus .

De 5L geeft dan weer de reserve benzine aan en dat is dan wel een correcte aanduiding om te tanken. Ik tank trouwens nooit meer dan 5L benzine omdat deze veroudert en je hem om de 6 maand moet opgebruiken en dat vind ik zonde met een cng-wagen.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:
Op 22/5/2017 om 09:21, Bob zei:

wat het overdrukventiel aangaat:

het verlies dat jij hebt is niet het overdrukventiel maar de vulklep en daar is een terugroepactie voor geweest, je overdrukventiel zit op je tank onder je wagen, als je tenminste een Zafira tourer hebt, als je tankt en de stationsdruk is hoger, gaat er meer gas in je tanks dan de opgegeven 25 kg. Ik ben al tot 28 kg geweest zonder problemen. Wees gerust die tanks zijn van composiet en kunnen hier tegen. Maar bij jou is er meer aan de hand, als je vulklep niet afsluit, zou je verlies moeten stoppen van zodra de leidingdruk gelijk is aan de omgevingsdruk en dat is maar een paar seconden, wat wil zeggen dat je anti-terugslagklep OOK niet werkt, twee totaal afzonderlijke problemen maar wel op dezelfde leiding, niet op dezelfde plaats. ZEER gevaarlijk .

Wat het bericht TANKEN betreft :

Dit komt op het scherm van zodra je de laatste 5 kg/5L brandstof aanspreekt. Met 5 kg cng doe je nog 100 km wat voor mij meer dan een reserve is, niet panikeren dus .

De 5L geeft dan weer de reserve benzine aan en dat is dan wel een correcte aanduiding om te tanken. Ik tank trouwens nooit meer dan 5L benzine omdat deze veroudert en je hem om de 6 maand moet opgebruiken en dat vind ik zonde met een cng-wagen.

Bedankt voor de reactie.alles is keurig vervangen en het gas ontsnapt niet meer. Dit was niet via terugroepactie omdat dit al het nieuwe model is. Ik ben mss wel de aanzetter van een nieuwe actie ? Mij hebben ze dan weer aangeraden om de benzine vol te tanken omdat die anders condenseert. En deze na een paar maanden dan volledig op te rijden. Heb jij die fluittoon ook die je bij het tweede filmpje kunt horen ? 

Geplaatst:

Mij is aangeraden de getankte benzine sowieso na 6 mnd op te rijden wegens veroudering, bij mij zou dit anders 15 L zijn, dacht ik.

Het geluidje heb ik ook, maar niet zo duidelijk, eerder iets van een cd die geladen wordt en bij het uitschakelen van de motor heb ik het ook na 10 sec, ik vraag me af of het niet ergens een veiligheidsklep is die de boel afsluit, bij de cng-kant.

Als je gaat tanken vraagt men ook om de motor af te leggen en mss dat dit dan wat meer veiligheid geeft :)

Véél meer dan die stomme sticker op je achterruit >:(

Maar ondanks alle bagatelletjes en kinderziekten zou ik morgen terug een Zafira kopen. Voor zover ik weet heeft alleen de Zafira tourer 1600cc 150pk, een echte cng-motor die 'als het moet' ook op benzine kan rijden en niet een afgeleide benzinemotor, die ook op cng kan rijden.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

• 3 maanden later...
Geplaatst:
Op ‎27‎/‎02‎/‎2017 om 09:56, Kevin zei:

Verbuik gemeten: 415km met 21kg = 5.06kg/100km; volgens boordcomputer 4.9kg/100km (de boordcomputer heeft echter niet op die 415km berekend, maar op een 1000tal km). Ik vermoed dus dat de weergave van het verbruik van de boordcomputer redelijk accuraat is.

Bij het bijna leeg zijn van de tank ook melding via boordcomputer van bijna lege tank, maar dit kon gewijzigd worden via het draaiknopje om de weergave van de boordcomputer te wijzigen.

Het is me eindelijk gelukt: 507 km  op L gas van pitpoint Wommelgem (23.15 kg). Hoera!

De laatste 100 km wel met die vervelende "brandstofniveau laag" melding.

Kevin, welk draaiknopje bedoel je???

Geplaatst:
1 uur geleden, grijpgraag zei:

Het is me eindelijk gelukt: 507 km  op L gas van pitpoint Wommelgem (23.15 kg). Hoera!

De laatste 100 km wel met die vervelende "brandstofniveau laag" melding.

Kevin, welk draaiknopje bedoel je???

Ik kan enkel de draaiknop van de boordcomputer nog gebruiken als de melding net is gekomen.  Daarna niet meer :(

• 5 weken later...
Geplaatst:
Op 8/25/2017 om 12:12, stefanmiler zei:

Ik kan enkel de draaiknop van de boordcomputer nog gebruiken als de melding net is gekomen.  Daarna niet meer :(

als het laatste balkje rood oplicht en het "benzine" pompje brandt, verschijnen de gegevens terug op de BC als je op de reset knop drukt; als het  pompje begint te pinken is dat niet meer mogelijk ( maar dan is dat maar voor een 30 km en daarna rijdt je op benzine).

Daar kan ik mee leven.

Geplaatst:
Op 5/20/2017 om 11:39, nicky zei:

mijn wagen is ondertussen gemaakt. Ze hebben het " ventiel " vervangen. Nu heb ik al een tijdje het volgende, maar heb er nu pas een filmpje van kunnen maken. Wanneer de motor koud staat en ik wil starten hoor ik een luide fluittoon aan de wagen. De ene keer al langer dan de andere keer. Dit is ook niet elke keer dus moeilijk om mee naar de garage te gaan. Heb al eens geïnformeerd en het zouden de kleppen zijn van de benzine die zich zetten. Nu heb ik dit nog nooit gehoord bij een andere wagen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb diezelfde fluittoon, maar niet zo dikwijls meer.

Geplaatst:
2 uren geleden, grijpgraag zei:

oeps, dat is hier onoverzichtelijk zeg???

Als je het thema Achtergrond Uniform gekozen hebt, dan valt het allemaal nogal mee.

Om van thema te veranderen tot helemaal onderaan de pagina scrollen en op Thema klikken.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

• 8 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...