Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 10 januari 2017 Populair bericht Geplaatst: 10 januari 2017 Om de populariteit te meten van de blog en het forum gebruikt aardgasrijder.be Google Analytics. Deze tool van Google geeft inzicht in de bezoekersaantallen en waar ze vandaan komen. Aangezien er niet zo veel informatie te vinden is in België over rijden op aardgas, komen de meeste bezoekers dan ook uit de zoekmachines, dit is voornamelijk Google. De website is gestart als een hobbypagina, ik was tevreden als ik maandelijks 30 bezoekers zou hebben, maar de plotse duw in de rug door de Vlaamse overheid inzake vrijstelling van verkeersbelasting en het autosalon begin 2016 heeft daar snel verandering ingebracht. Tijdens de periode van het autosalon brachten op piekdagen 2500 bezoekers per dag een bezoekje aan de website, momenteel klokken we dagelijks af op 500 bezoekers tijdens het autosalon. Een normale periode is tussen de 200-300 unieke bezoekers per dag. Het signaal om het forum te openen is er gekomen toen ik in januari de vragen per mail niet meer kon bijhouden. Gemiddeld werden er 30 vragen per dag gesteld via mail (tijdens het autosalon), dit is snel afgenomen na de opening van het forum begin februari. In mei 2016, 2.5 maanden na de opening van het forum verwelkomde ik het 100ste lid, momenteel zitten we aan 215 leden, waarvan slechts een kleine groep echt actief aanwezig is. Enkele wist-je-datjes over aardgasrijder.be (van het afgelopen jaar 2016) Wist je dat VW uit Wolfsburg frequent meeleest op dit forum? Ook voor D'Ieteren in Brussel geldt deze boodschap Wist je dat het artikel van de Toyota Prius op CNG meer dan duizend keer werd aangeklikt binnen het bedrijfsnetwerk van Colruyt? Er heeft vermoedelijk iemand eens een mail gestuurd naar Colruyt All, want dit artikel is zowat het meestgelezen artikel op de blog. Veel bezoekers zoeken ook informatie over 'waarom een aardgaswagen kopen' en lezen dan ook het artikel hoe ikzelf tot de conclusie ben gekomen om voor mijn nieuwe wagen een aardgaswagen te kopen. Er wordt ook vaak gezocht naar alle CNG-tankstations van Europa en de afzonderlijke Europese landen Het artikel over de aardgaspremie in 2016 was het meestgelezen artikel en het artikel waar de meeste reacties op zijn binnengekomen. Van de constructeurs is Volvo het populairst wat betreft informatie zoeken over CNG, gevolgd door VW, Skoda en dan Fiat. (Nu een hele leuk) Trui De Maré (journalist bij VRT - De redactie) heeft mij persoonlijk opgebeld tijdens het autosalon 2016 om te informeren naar de verkoop van de CNG-wagens en hoeveel premies er al werden aangevraagd. Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat aardgasrijder.be een privé-initiatief was en dat ze contact moest opnemen met de aardgasfederatie (Didier Hendrickx) Ze heeft dit ook gedaan, ik had haar de nummer en website doorgegeven. Aardgasrijder.be ziet er dus voor journalisten een betrouwbare bron uit. Dit is het ook, hier ben ik blij om. Wist je dat aardgasrijder.be de app van Gibgas aan het vertalen is naar het Nederlands en de bijhorende/ontbrekende Belgische tankstations zal updaten, zodra deze als paddestoelen uit de grond gaan komen? 10 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JoBé Geplaatst: 11 januari 2017 Geplaatst: 11 januari 2017 Gij zijt gij goe bezig ! 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Moose Geplaatst: 11 januari 2017 Geplaatst: 11 januari 2017 Fijn om te weten dat VW Wolfsburg en D'Ieteren regelmatig meelezen op dit forum. Ik heb een VW Caddy en werd afgelopen jaar steeds geweigerd in de tankstation in Luxemburg (laatste keer geprobeerd eind October). In Luxemburg moet je namelijk een attest van je garage kunnen voorleggen. Ik heb hiervoor mijn garage (AutoNatie Antwerpen) verschillende keren aangeschreven, maar ze willen mij dit attest niet verlenen en op een bepaald moment kreeg ik zelfs geen antwoord meer op mijn mails. Het was een probleem van Aral en niet van Volkswagen volgens hen. Dit klopt niet want het zijn enkel VW's die geweigerd worden bij Aral in Luxemburg. De communicate en service van Volkswagen rond dit probleem is beneden alle pijl. Als klant hebben ze mij volledig in de kou laten staan. Dus ik hoop van harte dat ze in Wolfsburg meelezen. 1
Aardgasrijder Geplaatst: 11 januari 2017 Auteur Geplaatst: 11 januari 2017 40 minuten geleden, Moose zei: Fijn om te weten dat VW Wolfsburg en D'Ieteren regelmatig meelezen op dit forum. Ik heb een VW Caddy en werd afgelopen jaar steeds geweigerd in de tankstation in Luxemburg (laatste keer geprobeerd eind October). In Luxemburg moet je namelijk een attest van je garage kunnen voorleggen. Ik heb hiervoor mijn garage (AutoNatie Antwerpen) verschillende keren aangeschreven, maar ze willen mij dit attest niet verlenen en op een bepaald moment kreeg ik zelfs geen antwoord meer op mijn mails. Het was een probleem van Aral en niet van Volkswagen volgens hen. Dit klopt niet want het zijn enkel VW's die geweigerd worden bij Aral in Luxemburg. De communicate en service van Volkswagen rond dit probleem is beneden alle pijl. Als klant hebben ze mij volledig in de kou laten staan. Dus ik hoop van harte dat ze in Wolfsburg meelezen. Neem eens contact op met @ferrarigirl666, zij heeft dit attest wel gekregen van de garage ! Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
CNG-vragen Geplaatst: 11 januari 2017 Geplaatst: 11 januari 2017 Leuk dit te lezen. Ik merk in mijn nabije omgeving ook een opflakkering in interesse van rijden op aardgas. 1
Koen C Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Leuk om dit (opnieuw) te lezen ! Tijd voor een update ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aardgasrijder Geplaatst: 7 september 2017 Auteur Geplaatst: 7 september 2017 Eind 2017 of begin 2018 om de jaarbalans op te maken 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 4 januari 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 4 januari 2018 De website aardgasrijder.be werd gestart als kleine hobbypagina, zoals reeds beschreven in de openingspost. Aangezien de verkoop van stickers en de bezoekersaantallen plots de hoogte in schoten, heb ik beslist om aardgasrijder.be uit te bouwen als zelfstandige activiteit in bijberoep. Dit was nodig, want met de verkoop van stickers en de kleine inkomsten van advertenties begon er toch een vorm van 'regelmatig inkomen' te ontstaan. Weliswaar zeer bescheiden, want serverkosten en de aankoop van de welgekende CNG-stickers zijn ook niet gratis Als goede gehoorzame Belg wilde ik geen belastingen ontduiken en me registreren in het handelsregister. Aardgasrijder.be is daarom onderdeel geworden van Wallieweb, een bedrijfje dat websites creëert voor de medemens op het WWW De website aardgasrijder.be was in 2017 succesvoller dan in 2016. De bezoekersaantallen zijn van gemiddeld 260 bezoekers per dag, gestegen naar 550 unieke bezoekers per dag. De aanwezigheid van het forum speelt hier uiteraard een zeer grote rol in. Leden komen dagelijks, of toch zeer frequent, hun persoonlijke berichten lezen, nemen deel aan discussies of starten nieuwe onderwerpen. We tellen op dit moment 674 leden op het forum, dat is het dubbel aantal leden van eind 2016. Het meest gelezen onderwerp op het forum is CNG-rijder gespot van @Lange_666 Er zijn al enkele leden die elkaar zijn tegengekomen... De top 5 pagina's van 2017 waren: https://www.aardgasrijder.be/forum/ https://www.aardgasrijder.be/cng-tankstation/cng-tankstations-belgie/ (met dank aan @satsurfer en aan @muscles ) https://www.aardgasrijder.be/tankstations-cng-europa/ https://www.aardgasrijder.be/aanbieders-cng-wagens/ (In volgorde van populariteit VW, Volvo, Audi, Mercedes, Opel, Fiat, Skoda) https://www.aardgasrijder.be/autokeuring-wagen-op-cng/ Waar centreren zich de meeste bezoekers van aardgasrijder.be? Er werden in 2017 +/- 700 stickers verkocht, waarvan 60% de huissticker. Wist je dat we een Hall of Fame hebben? @Koen C jij staat mee op het podium https://www.aardgasrijder.be/forum/topmembers 4 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
stefanmiler Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Ha, nog 2 bons van bol.com gekregen op het werk, zal de link van hier gebruiken als ik iets ga bestellen (en ik er aan denk ) 1
ChristianBoodts Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Goed bezig, zou ik zeggen [emoji41][emoji106]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen