Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Recommended Posts

Mijn onderhoud wegens allerlei redenen wat uitgesteld.

Nu zijn alle garages dicht. Meeste dingen zal ik wel zelf kunnen, maar wat moet er allemaal gebeuren?

45.000km, VW Caddy Maxi

Ik ben eens op winparts aan het kijken en er is te veel keuze :)

Oliefilter (welke?)

Welke olie? (5W30 LL => 5L?)

Luchtfilter

Interieurfilter (kan nooit kwaad)

Brandstoffilter (lijkt me niet echt nodig?)

Ruitenwissers heb ik zelf al gedaan tijd geleden

Koelvloeistof, servo-olie, .. zal ik niveaus nakijken

Remblokken en schijven nakijken opdat ze nog voldoen

Wat vergeet ik? Buiten kleine leveringen, vijsje hier en vijsje daar dat ze in de garage aansmeren :-)

Die winterbanden wisselen zal voor later zijn, de zomerbanden liggen ergens in een garage opgeslagen

Voor mijn Touran heb ik, op basis van de Zweedse onderhoudsverslagen, een lijst gemaakt.

Veel verschil zal er niet op zitten met de Caddy.

Als je wil stuur ik die als pm.

2 uren geleden, Crombel zei:

Voor mijn Touran heb ik, op basis van de Zweedse onderhoudsverslagen, een lijst gemaakt.

Veel verschil zal er niet op zitten met de Caddy.

Als je wil stuur ik die als pm.

Naar mij mag je dat ook overmaken als je er de tijd voor kan vinden!

Posted (edited)

Aardgasrijder had een app waar je je auto type moest invoeren en dan kwam alle compatibele onderdelen tervoorschijn(dacht ik toch)

@Aardgasrijder Kan je dat bevestigen? Ben er ook naar opzoek. Kan het zijn dat het autodoc is?

Edited by pluxy
  • Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Jup Pluxy ik heb autodoc gebruikt de laatste keer. 

@wannes qua merken maakt het niet zoveel uit. Kijk er gewoon naar dat het artikel compatibel is. Ik heb bij mijn laatste onderhoud allemaal onderdelen van Bosch gekocht. Deze zitten normaalgezien ook altijd in een VW, die dragen dan een stickertje met VW ipv Bosch. Zoek de typenummers op van je te vervangen onderdelen en dan zie je steeds als je onderdeel compatibel is. Vooral bij de oliefilter twijfelde ik, daarom had ik deze extra nagekeken.

Als je de Apps gebruikt of bv. De website van winparts, kijk dan het artikelnummer zeker na. Heel soms zitten er fouten in. Bij autodoc heb ik er nog geen gevonden voor mijn Touran, op winparts wel al enkele. 

Voor de olie kijken dat je de juiste VW 5xx. nummer bestelt. De viscositeit is denk ik goed voor je Caddy. Raadpleeg hiervoor je onderhoudsboekje of kijk op het forum tussen de facturen van anderen. Ik heb voor mijn Touran als olie Elf Evolution 900 NF gekocht met viscositeit 5W40,deze wagen is al 10 jaar oud, maar er is keuze zat. 

De benzine filter dien je nog niet te vervangen. Dat zou ik voor het onderhoud van 90000 km laten. 

Bougies zijn voor 60000 km. Daar heb ik er van NGK gekocht. Speciaal voor CNG-wagens. 

• Vind ik leuk 2

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting