paulDS Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Iedereen praat maar over DE sticker op de wagen met de letters CNG, maar wie denkt eraan dat er ook een andere (doorzichtige) sticker verplicht is aan te brengen aan de binnenzijde van de voorruit (na keuring van de aardgastanks) ??
Aardgasrijder Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 @paulDS in feite moet je daar niet aan denken, want deze leveren ze je als je je keuring van je tanks doet na 4 jaar. Dus de organisatie waar je je aardgastanks laat keuren leveren het vignet af. Bron Agoria (zie PDF) Pagina 6/30 VI. afleveren keuringsvignet. Instructie 2014-09 Tech Keuring van vtg met CNG-installatie.pdf Ik heb er zelf overheen gelezen en was er me niet van bewust Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Gastanker Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Mijn wagen komt tweedehands uit Duitsland (toen één jaar oud) en ik heb dus een tweedehandskeuring moeten laten doen. Aan mijn keuringsbewijs hangt zo een doorzichtige sticker voor op de voorruit. Ik heb hem maar aan het keuringsbewijs laten hangen... Ik vind het trouwens maar een vreemde zaak, als je een CNG wagen nieuw koopt heb je de eerste vier jaar geen zo'n sticker en dat is OK en normaal. Na je eerste bezoek aan de keuring moet je plots zo een ding op je voorruit plakken?
Aardgasrijder Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 @Gastanker zou je daar eens een foto van kunnen plaatsen op het forum? Ik kan die sticker nergens terugvinden... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Gastanker Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 @Aardgasrijder Ik wil wel maar het zal niet gaan... Om de één of andere reden is de maximale grootte die ik momenteel kan uploaden 0,03MB. Het is alsof ik een vast uploadquotum had waar mijn vorige uploads van afgegaan zijn met nu nog een overschotje van 0,03MB.
Lange_666 Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Imgur (http://imgur.com/ ) accountje aanmaken, fotobestand uploaden, kopieër de BBCode rechts naast de foto, plak dit hier en hopla...
Aardgasrijder Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 13 uren geleden, Gastanker zei: @Aardgasrijder Ik wil wel maar het zal niet gaan... Om de één of andere reden is de maximale grootte die ik momenteel kan uploaden 0,03MB. Het is alsof ik een vast uploadquotum had waar mijn vorige uploads van afgegaan zijn met nu nog een overschotje van 0,03MB. Je hebt gelijk, foutje van mijn kant. In plaats van aan te vinken, "maximale grootte per item 2M"b had ik "2 Mb per gebruiker" als limiet gezet. Is nu aangepast, je kan terug uploaden. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Gastanker Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 En hierbij de foto van het CNG vignet van de autokeuring: Zoals je ziet staat de tekst in spiegelbeeld geprint omdat je verondersteld wordt deze aan de binnenkant van de voorruit te kleven. Ze hebben echter wel nog een klein technisch probleempje... De inkt van de printer houdt niet goed op de plastic sticker, als ik er eens goed zou over wrijven is alle tekst verdwenen. Zoals je kan zien betaal je 5 euro voor dit "vignet".
Aardgasrijder Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 Dit is helemaal nieuw voor me Bedankt voor je bijdrage, ik heb het op nog geen enkel voertuig gezien (ook nog niet op gelet). Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
paulDS Geplaatst: 2 september 2016 Auteur Geplaatst: 2 september 2016 Op 31-8-2016 om 16:20, Aardgasrijder zei: in feite moet je daar niet aan denken, want deze leveren ze je als je je keuring van je tanks doet na 4 jaar. Dus de organisatie waar je je aardgastanks laat keuren leveren het vignet af. Nee, klopt niet, het autokeuringsstation levert deze sticker af, zoals Gastanker laat zien op de foto. (Na de keuring van de gastanks moet je met het attest binnen de dertig dagen naar de autokeuring, om een reguliere keuring te laten ondergaan) Bij mij hangt deze sticker rechtsbovenaan in het uiterste hoekje van de voorruit, na een tijdje zie je er niet meer naar.
Aardgasrijder Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Klopt, ik heb me vergist, het is allemaal een beetje verwarrend voor me Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Populair bericht Bob Geplaatst: 5 september 2016 Populair bericht Geplaatst: 5 september 2016 Bij mij zal die ergens tussen mijn papieren geplakt worden , die "Belgische verplichtingen en voor de rest verboden reglementen" komen stilaan mijn strot uit .Geen mens die er iets aan heeft , meerwaarde nul,nul.Alleen goed voor boetes .Het groene CNG stickertje zal er binnenkort ook enkel nog op hangen om naar de controle te gaan .Tussen de controles in zal mijn Zafira cng als gewone Zafira Naft door het leven (verkeer) gaan .Geef toe :Controle van de "af-fabriek" geplaatste trekhaak,gewone technische controle + aparte controle tanks = 50% duurder ,CNG sticker aankopen,Tank sticker aankopen ,ben ik nog iets vergeten?Kafkaiaanse Belgische klucht op zijn best.En ik die dacht om een bijdrage aan de omgeving te doen , die bijdrage is er nu wel maar achteraf gezien komen er een hele reeks reglementen/documenten/stickers bij waar men in het begin niets over gezegd heeft . De stoom moest er efkens af,excuus. 5 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Bob Geplaatst: 11 september 2016 Geplaatst: 11 september 2016 Dit is mijn stickertje, origineel af-fabriek , dus niet achteraf ergens gekregen. Zou het kunnen dat dit enkel gebeurt bij "niet af-fabriek". Voor mijn keuring van mijn tanks na 4 jaar , is er volgens het forum hier een vervaldatum van een maand tussen de privee-keuring en de GOCA-keuring . Gezien het klein aantal garages die deze controle doen is dit in de praktijk niet mogelijk. Ik zat daar al over maar heb bij de controle geen opmerking gekregen , nogthans heb ik gezien dat ze de datum hebben genoteerd . Mijn plakkertje staat hieronder , maar ik vind daarop niet direct een verwijzing naar mijn cng-tanks . Maar hoofdzaak is dat ze er tevreden mee waren Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Lange_666 Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 Op 5-9-2016 om 21:36, Bob zei: Bij mij zal die ergens tussen mijn papieren geplakt worden , die "Belgische verplichtingen en voor de rest verboden reglementen" komen stilaan mijn strot uit .Geen mens die er iets aan heeft , meerwaarde nul,nul.Alleen goed voor boetes .Het groene CNG stickertje zal er binnenkort ook enkel nog op hangen om naar de controle te gaan .Tussen de controles in zal mijn Zafira cng als gewone Zafira Naft door het leven (verkeer) gaan .Geef toe :Controle van de "af-fabriek" geplaatste trekhaak,gewone technische controle + aparte controle tanks = 50% duurder ,CNG sticker aankopen,Tank sticker aankopen ,ben ik nog iets vergeten?Kafkaiaanse Belgische klucht op zijn best.En ik die dacht om een bijdrage aan de omgeving te doen , die bijdrage is er nu wel maar achteraf gezien komen er een hele reeks reglementen/documenten/stickers bij waar men in het begin niets over gezegd heeft . De stoom moest er efkens af,excuus. +1 Trouwens gisteren nog naast een Audi A3 G-tron gestaan op een parking. Geen CNG sticker te zien. En geen kat die weet dat het een aardgaswagen is tenzij de "liefhebbers".
kristiaan Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Op 5-9-2016 om 21:36, Bob zei: ...,ben ik nog iets vergeten?.......... Ja, na elke herstelling aan de hogedruk installatie mag je weer naar de controle! ;-) Heb er net een topic aan gewijd. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Bob Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 ik ben een paar maand geleden geweest naar scania,controle v/ tanks voor 100€ ,omdat het voor mij was,, een maand nadien naar Erembodegem voor hetzelfde 26€ , Deze week zijn de ophangbouten vervangen onder garantie,dit uiteraard gratis,maar dan kan ik nu terug naar de T.C. voor bijkomende controle à 126€ ????? Dan denk ik bij mezelf : den boom in,controles moeten er zijn maar wat brengt het op als de controleur dommer is als de gecontroleerde en ze op de koop toe het nodige materiaal niet hebben? Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
ferrarigirl666 Geplaatst: 1 oktober 2016 Geplaatst: 1 oktober 2016 Op 1-9-2016 om 20:54, Gastanker zei: En hierbij de foto van het CNG vignet van de autokeuring: Zoals je ziet staat de tekst in spiegelbeeld geprint omdat je verondersteld wordt deze aan de binnenkant van de voorruit te kleven. Ze hebben echter wel nog een klein technisch probleempje... De inkt van de printer houdt niet goed op de plastic sticker, als ik er eens goed zou over wrijven is alle tekst verdwenen. Zoals je kan zien betaal je 5 euro voor dit "vignet". Die heb ik ook gehad... En het rare is dat ze daar niet eens naar mijn tanks hebben gekeken... Want ik heb het na een herkeuring gehad en ze hebben enkel gekeken of mijn andere lelijke sticker erop hing... En bij de eerste keurig hebben ze ook niet naar de tanks gekeken. Het ligt bij de papieren... Als ik het nog eens toevallig tegen kom, zal ik het wel ergens kleven...
Bob Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Ik ben verleden maand naar de TC geweest en heb een groene kaart gekregen maar geen sticker , is je wagen misschien een bedrijfsvoertuig of iets dergelijks? Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
ferrarigirl666 Geplaatst: 1 november 2016 Geplaatst: 1 november 2016 Op 3-10-2016 om 10:42, Bob zei: Ik ben verleden maand naar de TC geweest en heb een groene kaart gekregen maar geen sticker , is je wagen misschien een bedrijfsvoertuig of iets dergelijks? Mijn wagen is gewoon een personenwagen, niks van een bedrijf ofzo. Het zat op het tweede papier dat ik van de keuring meekreeg.
Jan Robert Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Op 1/9/2016 om 20:54, Gastanker zei: En hierbij de foto van het CNG vignet van de autokeuring: Zoals je ziet staat de tekst in spiegelbeeld geprint omdat je verondersteld wordt deze aan de binnenkant van de voorruit te kleven. Ze hebben echter wel nog een klein technisch probleempje... De inkt van de printer houdt niet goed op de plastic sticker, als ik er eens goed zou over wrijven is alle tekst verdwenen. Zoals je kan zien betaal je 5 euro voor dit "vignet". een beetje laat, maar het vignet hangt eraan, vorige keuring is er mij niets over gezegd....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen