Aardgasrijder Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 Enige tijd geleden kreeg ik van een bezoeker op aardgasrijder de vraag als er in de regio van Heist-op-den-Berg CNG-tankstations werden gepland. Tot op heden heb ik niets vernomen voor deze regio, maar hij heeft contact opgenomen met een Total-pompstation in zijn buurt, dit was zijn reactie: “Een investering van 300.000 euro is op dit ogenblik te groot omdat ze bij Total de komende 10 jaar geen grote veranderingen zien wat betreft brandstofgebruik. Wij als uitbater moeten er uiteindelijk nog van leven, in tegenstelling tot DATS die het als een bijproduct zien naast hun winkels. Total wist al een tijdje dat de reglementering op LPG ging verstrengen en dus investeert ze niet meer in deze brandstof. Wat CNG betreft kijken ze de kat uit de boom, maar ze verwachten niet dat het op korte termijn brokken gaat maken. DATS wil deze (kleine) markt naar zijn hand zetten en beetje bij beetje veroveren.” CNG zit wel in de lift, maar ze zouden dit als bedrijswagen ook moeten promoten, in plaats van diesel, dit zou pas helpen aan het aantal CNG-voertuigen Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 1 uur terug, Aardgasrijder zei: DATS wil deze (kleine) markt naar zijn hand zetten en beetje bij beetje veroveren. En eens het zover is de prijszetting te kunnen bepalen.
kristiaan Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 dats is nog altijd het goedkoopst.8 Hier in "de buurt" hebben we een pomp van de gemeente Brasschaat, een Q8 en twee Datsen. Maar enkel die aan kaai 142 geeft mij de meeste voldoening qua prijs (0.79) en vermogen. Een lege tank kan ik alleen maar daar tot 18 kg opvullen als er niemand anders staat te tanken. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Brembos Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 Ik krijg er zowel aan kaai 142 als in Schoten maar een goeie 14 kg in. In de winter een kg meer. De pompen van Q8 en de gemeente Brasschaat laat ik links liggen wegens te duur. Beste ervaringen heb ik met Total Kallo en Hoboken. H+ gas tegen een redelijke prijs. Kallo heeft de beste druk , in de zomer een goeie 15 kg , in de winter 16.5 kg.
CNGarni Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 1 uur geleden, Brembos zei: De pompen van Q8 en de gemeente Brasschaat laat ik links liggen wegens te duur. De Q8's (toch zeker Turnhout en Schoten) zijn sinds 2 weken ook 0.79€/kg! Ik liet ze ook links liggen, nu dus niet meer.
Lange_666 Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 Als er 300.000 euro moet geïnversteerd worden kunnen ze moeilijk anders dan de prijs van Dats volgen als er eentje in de buurt is. Om een eigen (duurdere) prijs te zetten rijden er veel te weinig CNG wagens rond. Vraag is wat de totale kostprijs is van 1kg CNG (zonder de investeringskost) voor Dats.
Ivivke Geplaatst: 29 juli 2016 Geplaatst: 29 juli 2016 Misschien moet zulk een pompeigenaar een samenwerking aangaan met bv een coöperatieve zoals 'GOW' zie hun laatste voordracht : http://www.pomwvl.be/sites/default/files/uploads/duurzaam_ondernemen/doc/energie/150429pptGOW.pdf daar waar ze duidelijk aangeven nog op zoek gaan naar alternatieve locaties ( en voor coöperanten een korting op hun tankbeurten ) . Een win-win situatie ( als het werkt uiteraard ) want een klant koopt misschien dan ook zijn krant of een snack ed. he http://www.greenonwheels.com/home/nieuws/ toch interessant voor mensen die in de buurt van kortrijk ed wonen/rijden .... En rond de prijszetting is het momenteel idd dats24 dat de prijs omlaag trekt maar ook toegeeft dat het momenteel daarop verlies draait. Zodra de diesel terug duurder wordt stijgen deze mee naar realistische prijzen voor alle pompuitbaters. Uit onderzoek blijkt dat een prijs rond de 1 euro zou moeten liggen en als het net iets duurder wordt dat dan ook bio-cng interessant wordt voor de uitbaters/producenten. gr, Ive
Aardgasrijder Geplaatst: 29 juli 2016 Auteur Geplaatst: 29 juli 2016 Klopt Ivivke Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen