Jump to content

Tankstation Green point supplies Brasschaat


Recommended Posts

Met regelmaat blijven er mankementen opduiken aan het aardgas tankstation te Brasschaat Maria ter Heide. Iets meer dan een maand geleden bleken 3 wagens met lucht in de installatie, ten gevolge van een defect aan het station, terug naar de garage moesten. Weet iemand of dit al verholpen is?

Link to post
Share on other sites

Ik heb dit probleem nog nooit eerder ergens gelezen, is zeer bizar.
Ze hebben daar dus letterlijk 'lucht verkocht'.
Een CNG-installatie is een gesloten systeem, dus kan normaal gezien niet voorvallen.

Ik ben niet van die regio, misschien dat iemand anders er recent nog is gaan tanken?


Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Link to post
Share on other sites
Op Thursday, June 02, 2016 om 16:51, De gasmobiel zei:

Met regelmaat blijven er mankementen opduiken aan het aardgas tankstation te Brasschaat Maria ter Heide. Iets meer dan een maand geleden bleken 3 wagens met lucht in de installatie, ten gevolge van een defect aan het station, terug naar de garage moesten. Weet iemand of dit al verholpen is?

2 weken geleden daar getankt en alles ( voorlopig ) ok nu . Eén van die 3 wagens was collega van het werk , kosten van de garage zijn terug betaald door station ...

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Vanmorgen was de enige Cng pomp niet beschikbaar. Ik heb met 2 kaarten getest maar niets werkte.
Dus voorlopig buiten werking. Helaas geen  tel gevonden om de dienst te verwittigen.  Wel aan Gibgas doorgegeven. 

Vorige zondag werkte de pomp wel, en het is H gas . Boordcomputer gaf 100% aan. 
gelukkig zijn er in Brecht en Schoten ook nog Cng stations. 

 

  • Bedankt 1
Link to post
Share on other sites

@Lupuc  Waarschijnlijk in het weekend niet bereikbaar, maar toch geef ik jou hier de gegevens:

GREEN POINT SUPPLIES BVBA

Wetenschapspark 1

Plassendale 1

8400 Oostende

 

Tel.: 056 72 06 24


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
14 uren geleden, Brembos zei:

Vandaag nog eens gaan tanken. Spijtig genoeg nog maar eens defect. Hopeloos geval , de firma Greenpoint Supplies.............

Het is ook al meer dan anderhalf jaar geleden dat ze nog iets op hun FB-pagina gezet hebben. Of ze bereikbaar zijn op dat GSM-nummer, wie weet?

Greenpoint-facebook-2020-07-19de.png


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link to post
Share on other sites

Ik ben daarjuist ook gaan proberen tanken en is ook niet gelukt.

Volgens mij komt het doordat de noodstop ingedrukt was en wanneer deze dan terug uitgetrokken wordt zou het station terug moeten geactiveerd worden door een technieker voor deze terug werkt.

Ik heb op de pomp geen gewone stopknop gevonden om het tanken te stoppen, hoewel deze wel vermeld staat op de uitleg op de pomp  Vandaar dat misschien iemand de noodstop heeft ingedrukt. Op de display van de betaalterminal kan je wel stop drukken, dus misschien dat dit dan als gewone stopknop dient?

Link to post
Share on other sites

Sven je hebt volkomen gelijk. Die STOP knop is verwarrend. De uitleg aan de zijkant van de pomp komt niet overeen met de situatie aldaar. Vorige zondag werkte de pomp wel maar eens bijna vol bleef het groene licht branden . De compressor in dat huisje draaide volop, maar bijvullen ging niet meer. Op de Noodstop mag je in dat geval niet drukken.  Het verwijderen van het pistool stopt de installatie en gaat het groene vullampje uit en krijg je je betaalbewijs. Indien een bestuurder toch de noodstop verkeerdelijk indrukt, moet er zeker een technieker komen. Momenteel tank ik terug Q8 op de Bredabaan in Schoten. Wagen geeft 90% kwaliteit aan . 

Link to post
Share on other sites

Hun info e-mail adres werkt ook niet meer. Heb dan maar mijn beklag gedaan bij het vacatures e mail adres en die gingen het doorsturen naar de betreffende dienst/persoon. Een hopeloze firma .

  • Hahaha 1
Link to post
Share on other sites

Juist gebeld dat station terug defect is. Had voicemail aan de lijn.
Staat al defect op Gibgas sinds 18/07 maar ik had niet gekeken. Dan maar naar Schoten gereden. Dit is wel jammer. 

Link to post
Share on other sites

Deze firma is praktisch onbereikbaar. Het enige werkende e-mail adres waar je tenminste  nog antwoord van krijgt  is lynn@delruegroup.be (de personeelsdienst , klantgerichtheid is duidelijk geen vereiste om daar aangenomen te worden). Ze verwees me door naar bart.cappelle@ecofillco.be (na 2 weken nog steeds geen reactie mogen ontvangen). Gisteren reminder gestuurd maar hij weigert duidelijk om te reageren. Ongelofelijk dat dergelijke firma's nog bestaan....Ook info@ecofillco.be reageert niet op e-mails.

  • Triest 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@Maarten EF : kan je ook het volgende ter harte nemen, wat @SvenJ. en @Lupuc hebben ervaren waarom het station zo dikwijls "in panne is ?

 

Volgens mij komt het doordat de noodstop ingedrukt was en wanneer deze dan terug uitgetrokken wordt zou het station terug moeten geactiveerd worden door een technieker voor deze terug werkt.

Ik heb op de pomp geen gewone stopknop gevonden om het tanken te stoppen, hoewel deze wel vermeld staat op de uitleg op de pomp  Vandaar dat misschien iemand de noodstop heeft ingedrukt. Op de display van de betaalterminal kan je wel stop drukken, dus misschien dat dit dan als gewone stopknop dient?

 

Die STOP knop is verwarrend. De uitleg aan de zijkant van de pomp komt niet overeen met de situatie aldaar. Vorige zondag werkte de pomp wel maar eens bijna vol bleef het groene licht branden . De compressor in dat huisje draaide volop, maar bijvullen ging niet meer. Op de Noodstop mag je in dat geval niet drukken.  Het verwijderen van het pistool stopt de installatie en gaat het groene vullampje uit en krijg je je betaalbewijs. Indien een bestuurder toch de noodstop verkeerdelijk indrukt, moet er zeker een technieker komen.

  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link to post
Share on other sites

Eindelijk eens positief nieuws na de vele teleurstellingen van  de vele CNG rijders 
en ook  te mogen ervaren dat we via deze weg op hoogte worden gehouden, met dank aan de  leden van deze site voor de verzamelde info en tips. 
Nu even wachten op het nieuws dat dit station terug operationeel is om vol te tanken.

Bedankt 

 
 

  • Vind ik leuk 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...