Aardgasrijder Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Toen ik afgelopen jaar ging informeren bij een skoda dealer, zou de octavia combi ook niet met trekhaak geleverd kunnen worden... Echter stond die trekhaak niet op de optielijst omdat hij standaard in de wagen zat. Soms weten de verkopers het zelf niet goed Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
koenvools Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Hey iedereen, wij hebben deze middag een Caddy Maxi Dark en Cool TGI besteld bij garage Raes in Brugge. Levering wordt verwacht in juni 2016. Aangezien we 5 kinderen hebben, lijkt deze wagen perfect voor ons. Nu rijden we nog met een oude Ford Galaxy, die ook 7 volwaardige zetels heeft, maar waarvan de koffer kleiner is. Een Caddy TGI testrijden bleek helaas onmogelijk wegens geen op voorraad, maar we hebben dit kunnen combineren: een testrit met een Caddy Maxi TDI Dark en Cool, en daarna eentje met een Skoda met 1.4 TGI motor. Na beide ritten waren we snel overtuigd. Het enige nadeel voor mij is dat er geen trekhaak op kan, maar het is geen onoverkomelijk euvel. Ik kreeg ook een offerte voor een We Care contract, wat me 52 euro per maand zou kosten gedurende 12 jaar of maximum 180000km. Zijn er mensen die ook zo'n contract hebben aangegaan, of is dit niet interessant? Alvast bedankt voor de info! Koen Vools
Brembos Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Wecare contract is niet interessant. 12 x 12 x 52 euro = 7488 euro. Daar kan je al heel veel onderhoudsbeurten van betalen ! Banden zitten er dan waarschijnlijk nog niet bij inbegrepen.
Aardgasrijder Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 @koenvools Hoi Koen Zelf heb ik ook een Wecare contract afgesloten op de maximumduur van 12 jaar, maar dan op 210.000 km, kost iets van 56 euro in het geval van mijn octavia.Banden zijn niet inbegrepen en eigen schades zoals aanrijdingen, krassen en dergelijk ook niet. Waarom heb ik dit gedaan? Ik kan zeker en vast financieel een tegenslag verwerken, mocht ik ooit grote defecten krijgen aan mijn wagen, dus dit is niet de reden waarom ik dit heb afgesloten. Mijn vorige auto was een VW Golf 4 SDI, een wagen waar ik in 15 jaar tijd naast het reguliere onderhoud geen extra kosten heb gehad, met uitzondering van de slijtage onderdelen zoals bv. een schokdemper, lampjes (deze wagen stond bekend om veel kapotte achterlampen, maar een lampje kost nagenoeg niets),... Dus ik heb altijd in een goede wagen gereden zonder veel kosten. Als ik doorheen de jaren de prijzen van het onderhoud heb opgeteld voor een wagen van 15 jaar, dan kom je toch aan een aardig bedrag. Voor het onderhoud van mijn aardgaswagen heb ik gerekend met de kost van het onderhoud van een dieselwagen, het onderhoud voor een aardgaswagen is goedkoper, maar zo heb ik een richting wat het me zou kunnen kosten én als er eens ergens een klein tegenvallertje zal komen dat niet in het standaardonderhoud valt. Voor het onderhoud 210.000 km kwam ik op een maandbedrag van 56 euro X 12 maanden = 672 € / jaar (niet geïndexeerd) Voor 12 jaar kwam ik dan op 8064 € (niet geïndexeerd), met index kan je stellen dat je tegen de 8500 € kan zitten. Welke kosten heb ik gerekend in mijn onderhoud voor 210.000 km op 12 jaar: Voor mensen die graag willen aanvullen, please feel free Zijn de prijzen te hoog / te laag? Ik heb vergeleken met het buitenland om een indicatie te krijgen van de onderhoudsprijzen en mijn ervaring die ik de afgelopen jaren heb gehad met mijn VW Golf. 14 keer klein onderhoud met nodige filters: 1750 € (125 € / keer via skoda.nl, lijkt me een deftige prijs) Voor groot onderhoud reken ik de bougies hieronder erbij. 4 X bougies vervangen (per 60.000 km): 500 € (4 X 125 € skoda.nl, lijkt me een deftige prijs) 2 X remblokken en schijven: 860 € (2 X 430€ via skoda.nl, lijkt me een deftige prijs) 1 X nieuwe batterij: 150 € 2 x schokdempers: 700 € (2 X 350 €) 6? X ruitenwissers: 210 € (6X 35€) 1 X distributieriem / multiriem / waterpomp: 500 € 1 X GDR vervangen: 1000 € (kosten gecheckt via duits forum VW) Zeker niet te vergeten: Enkele keren airco-service, koelvloeistof, remvloeistof, lampen, ergens een litertje olie tussentijds... +/- 400 € ? Waarschijnlijk zal dit meer zijn, ik neem een forfait van 400 € als richtprijs. Totaal: +/- 6000 euro op 12 jaar. Wecare zou me 2000-2500 euro meer kosten. Is Wecare interessant? Misschien ! Ik zeg niet dadelijk neen (zoals Brembos). De vraag die je je zeker dient te stellen is als je lang met je wagen wil rijden? Ik wil er weer 15 jaar mee rijden... Echter kan het zijn dat ik hem in prak rij na enkele jaren en dan heb ik veel te veel betaald voor mijn wecare. De eerste jaren betaal je sowieso veel te veel in vergelijking met de eventuele kosten, de jaren nadien kan je hierop wat inlopen. D'Ieteren verkoopt dit om er winst op te maken, anders zouden ze het niet doen. In Nederland kan je voor 250 euro 2 jaar extra waarborg bijkopen, dit is een optie die in BE niet bestaat, hier lossen ze het op met een wecare dat vele malen duurder is. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
dave_k Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Ik heb ook geopteerd voor een wecare contract, 12 jaar en 300.000km. Ik rijd ongeveer 30.000km per jaar. Het klopt dat je de eerste jaren eigenlijk teveel betaalt, maar ik ben ervan overtuigd dat het op lange termijn voordelig is. Bovenop de normale onderhoudsbeurten en de gewone slijtage hoef je maar een paar dingen te hebben die het laten afweten, en het contract betaalt zichzelf al terug. Op de vorige wagen had ik na verloop van tijd de airco die stuk ging, 1100€; ik heb een gemotoriseerd slot van de achterdeur vervangen, om en bij de 400€; beide koplampen, wegens spiegelroest, 250€/stuk. Ik heb 3 maal de distributieriem laten vervangen. Als je alles bij elkaar optelt vind ik het best wel interessant, zeker als je veel km's rijdt.
Brembos Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Ik heb wel de 2 jaar extra officiele VW waarborg (4 jaar / 80.000 km voor 250 euro) bijgekocht. In Duitsland ging dat namelijk wel.Onbegrijpelijk dat d'Ieteren dat niet meer aanbiedt. Mijn vorige Golf kostte me op 5 jaar / 90.000 km amper 1.500 euro aan onderhoud / herstellingen. Remmen en banden werden , na de waarborgperiode , veel goedkoper , vervangen bij Midas/bandencentrale.
Aardgasrijder Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Een bandencentrale is inderdaad altijd voordeliger, zo doe ik het ook. Remmen doe ik meestal wel gewoon bij de garage. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
koenvools Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 (aangepast) Bedankt voor de tips iedereen! Ik ga het ook nog eens aan mijn nonkel vragen, aangezien hij jaren bij een Volkswagengarage heeft gewerkt. Hij heeft een goed zicht op onderhoud enz... Het is inderdaad jammer dat ze hier in België die twee jaar extra fabrieksgarantie niet aanbieden... Na een nachtje slapen zijn m'n vrouw en ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat we liever de Generation Four versie zouden hebben in het zwart. (voor een meerprijs van 1000 euro heb je de mistlampen, zilverkleurige dakrails en 17 inch alu velgen). Je vraagt je dan af: "Waarom kiezen ze dan zo snel!?!". Ik weet het, maar het is nu zo... Morgen ga ik eens terug naar Raes om te horen of onze bestelbon eventueel nog zou kunnen gewijzigd worden. Of zou dit problemen kunnen opleveren? 10 februari 2016 aangepast door koenvools
Brembos Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 17 inch velgen maken de reeds harde vering (achteras) van de Caddy nog harder. Niet echt een aanrader dus.
koenvools Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Op 10-2-2016om19:42, Brembos zei: 17 inch velgen maken de reeds harde vering (achteras) van de Caddy nog harder. Niet echt een aanrader dus. Ik hoorde dat de Caddy Maxi minder het 'probleem' van de bladveren heeft, omdat hij iets langer is, dus die 17 inch velgen zullen wel meevallen denk ik. Anyway, de Caddy Maxi TGI Generation Four is gisteren besteld in 'deep black'. Levering wordt voorzien voor september pfff 'We care' contract zullen we niet aannemen. Zijn er hier mensen die een omniumverzekering hebben voor hun nieuwe wagen? Ik heb steeds met tweedehands wagens gereden, en dit leek me nooit echt nodig, maar nu met een nieuwe... Tips zijn welkom!
maartenv Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Dag Koen, Levering in september? Pfoe, dat wil allicht zeggen dat ze héél veel orders voor de TGI-versie hebben. Wij hebben 3 weken geleden besteld en levering is voorzien 14 april.. Wij zijn ook nog op zoek naar een omnium ondertussen. Momenteel overweeg ik de verzekering van Actel (via VW). Vnl. omwille van 1% franchise als je erkende vw-garage gebruikt, en 18 maand waardebehoud. En de prijs zag er niet slecht uit (zolang je niet vergelijkt met Corona oid).
JJR Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Op 6/02/2016om12:59, dave_k zei: Beste Roberto, de Caddy Maxi CNG is slechts beschikbaar in één versie nl. met handgeschakelde 6v. Ik had zelf ook graag de DSG7 of 6 gekocht, maar deze zit er dus niet bij. Nu ik moet wel zeggen dat hij zeer zacht en soepel schakelt. Vermits mijn vorige wagen, Seat Alhambra 1.9TDI, reeds 10 jaar oud was, is het verschil natuurlijk enorm. Ook als dieselrijder ben ik de eerste dagen moeten gewoon worden aan het rijden met CNG. Het koppel ligt helemaal anders alsook de schakelpunten. Nu na bijna 2000km ben ik alsof niets anders meer gewoon en het is een hele leuke wagen om lange afstanden mee te rijden. Ik zou mijn Caddy begin april krijgen. Zijn er veel wijzigingen t.o.v. klassiek (diesel) rijden? Wordt alles goed toegelicht door de handelaar of moet je veel uitzoeken in de handleiding? Toen ik info ging inwinnen (rond 15 januari) kreeg ik nog info over starten met benzine en moest ik alle andere info halen op verschillende websites. Zowel Opel als VW konden me niet voldoende inlichten (ondanks veel radioreclame en een autosalon in het vooruitzicht). Ik ken weinig van auto's en heb nood aan duidelijkheid. Zo begrijp ik je opmerking over schakelpunten maar van koppel weet ik niets. Is er een toerenteller in de auto om me op te baseren? VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Brembos Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 25 minuten geleden, JJR zei: Ik zou mijn Caddy begin april krijgen. Zijn er veel wijzigingen t.o.v. klassiek (diesel) rijden? Wordt alles goed toegelicht door de handelaar of moet je veel uitzoeken in de handleiding? Toen ik info ging inwinnen (rond 15 januari) kreeg ik nog info over starten met benzine en moest ik alle andere info halen op verschillende websites. Zowel Opel als VW konden me niet voldoende inlichten (ondanks veel radioreclame en een autosalon in het vooruitzicht). Ik ken weinig van auto's en heb nood aan duidelijkheid. Zo begrijp ik je opmerking over schakelpunten maar van koppel weet ik niets. Is er een toerenteller in de auto om me op te baseren? De kennis van de meesteVW dealers over CNG wagens is helaas zeer beperkt.
JJR Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 6 uren geleden, maartenv zei: Dag Koen, Levering in september? Pfoe, dat wil allicht zeggen dat ze héél veel orders voor de TGI-versie hebben. Wij hebben 3 weken geleden besteld en levering is voorzien 14 april.. Wij zijn ook nog op zoek naar een omnium ondertussen. Momenteel overweeg ik de verzekering van Actel (via VW). Vnl. omwille van 1% franchise als je erkende vw-garage gebruikt, en 18 maand waardebehoud. En de prijs zag er niet slecht uit (zolang je niet vergelijkt met Corona oid). Ik heb de verzekering via VW ook overwogen. Mijn huidige verzekeringsagent (KBC) heeft me gevraagd of ze een (objectieve) vergelijking mocht maken. Ik raad je aan dit ook te laten doen. Enkele (van veel meer) verschillen: Je krijgt de eerste 18 maanden inderdaad dezelfde auto terug bij totaal verlies, maar wat als er binnen een jaar een ander interessant model op de markt komt, eventueel bij een ander merk? Op maand 19 gaat het vergoed bedrag meteen met 13% omlaag om dan maandelijks met 1% te minderen. Bij mij blijft de werkelijk betaalde som (inderdaad, met de kortingen, van het autosalon minder dan de effectieve waarde) 30 maanden verzekerd en gaat het eerste % er pas maand 31 vanaf. Het forfait is 250 euro, minder dan de 1% van de Caddy Maxi Bij geen totaal verlies, ben je verplicht je herstelling te laten doen door VW. Wat als je niet tevreden bent van je garagist? (Zeker na de garantieperiode) Er is maar een basis aan rechtsbijstand en een (vrij lage) limiet aan het bedrag voor contractuele verschillen. Bij pech in het weekend krijg je een antwoordapparaat van Actel. Je verzekeringsagent geeft je meestal zijn GSM-nummer of er is de centrale. ... VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
David Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 1 uur terug, JJR zei: Ik zou mijn Caddy begin april krijgen. Zijn er veel wijzigingen t.o.v. klassiek (diesel) rijden? Wordt alles goed toegelicht door de handelaar of moet je veel uitzoeken in de handleiding? Toen ik info ging inwinnen (rond 15 januari) kreeg ik nog info over starten met benzine en moest ik alle andere info halen op verschillende websites. Zowel Opel als VW konden me niet voldoende inlichten (ondanks veel radioreclame en een autosalon in het vooruitzicht). Ik ken weinig van auto's en heb nood aan duidelijkheid. Zo begrijp ik je opmerking over schakelpunten maar van koppel weet ik niets. Is er een toerenteller in de auto om me op te baseren? het koppel is de effectieve kracht aan de uitgaande as van de motor (voor het de versnellingsbak binnenkomt). vergelijk het een beetje de mogelijkheid van een motor om aan de as te wringen waar uw wielen aan staan. Velen laten zich bij de motorkeuze enkel baseren op het vermogen (pk/ kW, trouwens 1pk=0,736kW dacht ik). maar wat ben je met een vermogen van 250pk bij 5000tr/min als je amper koppel hebt op lage toerentallen (retorische vraag) er bestaat een directe relatie tussen koppel en vermogen P= omega * T = 2*pi*n/60*T hierbij is P=vermogen in (Watt) pi=3,1415... enz n= toerental (tr/min) T= koppel (Nm [Newtonmeter]) tot zover de fysica. hieraan heb je natuurlijk niets om op uw vraag te antwoorden: hoe vlot rijdt deze wagen / hoe sterk, performant is de motor? om motoren te vergelijken moet je weten hoeveel koppel ze hebben bij 1500, 2000, 2500, 3000, 4000tr/min. maw dit kan grafisch weergegeven worden in een koppel-toeren curve van de motor (meestal geven ze dan ook de vermogen - toerental curve in dezelfde grafiek). vraag dus aan de garage (als ze willen kunnen ze dat geven) de koppel-toeren karakteristiek van de motor op en vergelijk die. Vroeger was het inderdaad zo dat een benzine weinig koppel had op de lage toeren. dat was het voordeel / comfort van dieselmotoren dat die wel al veel "macht" / koppel hebben op lage toeren. hedentendage zijn ook benzine motoren zo aangepast dat het verschil met diesels kleiner is. ze zijn nog ietsje zwakker op de lage toeren voor hetzelfde vermogen maar het verschil is stukken kleiner (dankzij de oa de directe injectie en de magnetisch gekoppelde compressor) van mijn eigen octavia G-tec heb ik nog de info gehad maar vind die niet meer onmiddellijk terug (anderen verbeter mij waar fout). ik dacht: maximum koppel van 200Nm op 1750tr/min. dit koppel bleef maximaal tot over de 3000 / 4000 tr/min waarna het daalde. het vermogen steeg tot op het moment waar het koppel weer ging dalen. daar was het maximaal en bij de hogere toeren (>4000tr/min) constant. dus wanneer ik normaal rijd, no way dat die motor 110pk geeft (enkel op autosnelweg draait mijn motor 2500tr/min ) om te antwoorden op uw vraag betreffende de schakelpunten, ook hier kan je de reducties opvragen van de versnellingsbakken. dit heb ik nu van mijn eigen wagen niet gedaan maar zo zou je kunnen zien dat er bvb bij merk 1 tussen 2e en 3e versnelling een groter "gat" zit dan bij merk 2. feit is wel dat in het kader van zuinig rijden de fabrikanten de versnellingen dichter op elkaar leggen. zo varieert het motortoerental niet teveel en kan die zo veel mogelijk aan laag toerental draaien --> lager verbruik. automatische versnellingsbakken maken hier handig gebruik van om het verbruik naar beneden te trekken. BMW heeft zo al een automaat met 8 versnellingen. 8 versnellingen, who cares? dat ding schakelt toch vanzelf. maar 8 manuele versnellingen zou het rijcomfort sterk naar beneden halen denk ik. op oa de octavia is er ook zoiets als een schakelindictatie waarbij hij op het dashbord aangeeft om hoger te schakelen (om het verbruik naar beneden te krijgen). een indicatie om een versnelling lager te gaan komt er echter niet uit. ik kan zo aan 60km/h in 6e versnelling rijden. maar als ik dan wil versnellen en op het gaspedaal duw gebeurt er bijna niets. aan 1200tr/min heeft het ding niet het maximale koppel. om te versnellen heb ik nog altijd macht/vermogen nodig. en ja in bovenstaande situatie is zowel mijn toerental als vermogen laag (zie formule). oplossing. een versnelling lager gaan en iets hoger in toeren gaan waar hij wel meer koppel en dus vermogen kan leveren (70km/h is ± 2000tr/min (200Nm) in 5e versnelling) naast motorisatie is uiteraard wegligging en het gewicht van de wagen belangrijk om te weten hoe "vlot" hij rijdt en hoeveel hij gaat verbruiken. als je een stap verder wilt gaan kan je ook de aerodynamica vergelijken. die wordt ook uitgedrukt in 1 coefficient en kan je met een beetje moeite ook te weten te komen in de garage. dit neigt volgens mij wel naar autofanatisme / auto-extremisme het zou mijn ten sterkte verbazen dat een hedendaagse auto geen toerenteller heeft. alleen mijn Golf II uit 1989 waarmee ik leerde autorijden had er nog geen shoot maar als er nog onduidelijkheden zijn 1
JJR Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Bedankt voor de ruime uitleg. Dit maakt wel dat ik er wat bij kan voorstellen. Wat de toerenteller betreft, deze had ik in al mijn oude auto's en toen ik 9 jaar geleden mijn huidige kocht, mistte ik dat enorm. Ik dacht dat het misschien niet meer van deze tijd was. Goed te horen dat men er de waarde van blijft inzien. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
dave_k Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 15 uren geleden, David zei: het koppel is de effectieve kracht aan de uitgaande as van de motor (voor het de versnellingsbak binnenkomt). vergelijk het een beetje de mogelijkheid van een motor om aan de as te wringen waar uw wielen aan staan. Velen laten zich bij de motorkeuze enkel baseren op het vermogen (pk/ kW, trouwens 1pk=0,736kW dacht ik). maar wat ben je met een vermogen van 250pk bij 5000tr/min als je amper koppel hebt op lage toerentallen (retorische vraag) er bestaat een directe relatie tussen koppel en vermogen Zelf zou ik het niet zo goed hebben kunnen uitleggen als David. Wat ik bedoelde is: waar de versnellingen van mijn diesel nog evenredig verdeeld waren tussen 0 en 100km/u, rij ik met de Caddy al in 5de versnelling bij 60 km/u, vanaf 70km/u geeft de boordcomputer al aan te schakelen naar 6de versnelling. Echter zoals David al aangaf, wil je in dit geval snel accelereren, dan ben je genoodzaakt om enkele versnellingen lager te schakelen om van zijn maximale kracht(koppel) gebruik te maken. De wagen heeft inderdaad een toerenteller, en de boordcomputer geeft de zuinigste schakelmomenten aan.
dave_k Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Op 13/02/2016om00:13, koenvools zei: Ik hoorde dat de Caddy Maxi minder het 'probleem' van de bladveren heeft, omdat hij iets langer is, dus die 17 inch velgen zullen wel meevallen denk ik. Anyway, de Caddy Maxi TGI Generation Four is gisteren besteld in 'deep black'. Levering wordt voorzien voor september pfff 'We care' contract zullen we niet aannemen. Zijn er hier mensen die een omniumverzekering hebben voor hun nieuwe wagen? Ik heb steeds met tweedehands wagens gereden, en dit leek me nooit echt nodig, maar nu met een nieuwe... Tips zijn welkom! Momenteel heeft Ethias een actie lopen voor omnium autoverzekeringen waarbij er geen franchise gerekend wordt. Daarnaast geven ze ook nog eens 20% korting voor een bepaalde tijd (het eerste jaar dacht ik). Ik ben momenteel in het proces om uit te zoeken of dit voor mij ook interessant zou kunnen zijn. Zelf ben ik aangesloten bij AG. Doordat ik al 25 jaar mijn autoverzekering bij hen heb, heb ik er redelijk voordeel bij om bij hen klant te blijven (levenslang bonusmalus -2, korting op de prijs door x-aantal jaar ongevalvrij te rijden etc...). Het enige waar ik mee verveeld zit is hun franchise policy. Ze werken met een zogenaamde flexi franchise van 400€, wat wil zeggen dat voor elk ongeval waar een derde persoon bij betrokken is er geen franchise gerekend wordt. Echter indien je een paaltje of een muur meehebt, dan betaal je de franchise wel. Ook als iemand een kras in de wagen maakt of een bluts met een deur terwijl je er niet bij bent hang je vast aan de franchise.
Aardgasrijder Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 @David, super uitleg. Thanks, weer iets bijgeleerd Wat betreft verzekeringen, zelf zit ik bij KBC omdat ik er alle verzekeringen momenteel heb en geniet van pakketvoordelen en extra kortingen. KBC is over het algemeen niet de goedkoopste, maar bij de herziening van mijn hypothecair krediet heb ik hen een extraatje gegeven, dus mijn verzekeringen mee overgezet. Met de wagen van mijn vrouw zit ik echter bij Optimco, zij gaven ook een supertarief voor mijn Octavia, maar heb de verzekering toch bij KBC gezet. Optimco werd enkel met makelaars, je kan er niet rechtstreeks een verzekering afsluiten. Informeer eens bij je verzekeringsmakelaar of je kan altijd voor een snel vergelijk offertes vragen via een verzekeringsvergelijker, dit heb ik destijds ook gedaan en zo heb ik een grotere korting gekregen bij KBC.http://www.aardgasrijder.be/blog/autoverzekering-wagen-op-aardgas/ Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
koenvools Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Merci voor de antwoorden ivm de omniumverzekering. Ik zit ook met alles bij KBC, en vrijdag zal ik wat wijzer worden ivm omnium of niet. Intussen ben ik online enkele simulaties aan het doen om wat prijzen te kunnen vergelijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen