nonzerosumgame Geplaatst: 6 december 2018 Delen Geplaatst: 6 december 2018 (aangepast) Ik lees tegenstrijdige meldingen? Één artikel zegt mij dat de laatste VAG verbrandingsmotor van de band zal rollen tegen 2026, doch Autofans zegt dat men nog tot 2050 toegewijd blijft om diesel-, benzine- en CNG-wagens te produceren... Wie moeten we geloven? ? 6 december 2018 aangepast door nonzerosumgame Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 6 december 2018 Delen Geplaatst: 6 december 2018 (aangepast) Al zeker het eerste niet, die datum (2016) is al een tijdje gepasseerd en er bollen nog altijd verbrandingsmotoren van de band. Edit: het eerste artikel heeft het over 2026 als datum. 6 december 2018 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 6 december 2018 Delen Geplaatst: 6 december 2018 1 uur terug, nonzerosumgame zei: Wie moeten we geloven? ? Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's. Vooral dat laatste. Ja, elektrisch zou de toekomst moeten zijn (en ik laat waterstof in het midden), maar gaan ze zichzelf als “marktleider” in de voet schieten en de nog steeds grote afzettingsmarkt van verbrandingsmotoren over boord gooien? Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nonzerosumgame Geplaatst: 6 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2018 42 minuten geleden, Lange_666 zei: Al zeker het eerste niet, die datum (2016) is al een tijdje gepasseerd en er bollen nog altijd verbrandingsmotoren van de band. Edit: het eerste artikel heeft het over 2026 als datum. Woops, typo. Dat moest natuurlijk inderdaad 2026 zijn. 35 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's. Vooral dat laatste. Ja, elektrisch zou de toekomst moeten zijn (en ik laat waterstof in het midden), maar gaan ze zichzelf als “marktleider” in de voet schieten en de nog steeds grote afzettingsmarkt van verbrandingsmotoren over boord gooien? Ja, inderdaad, als je 't breder dan de Europese en Amerikaanse markt bekijkt dan is het logisch dat men gewoon blijft inzetten op verbrandingsmotoren. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 9 december 2018 Delen Geplaatst: 9 december 2018 Niet echt slim van de vag groep om op 1 paard te gokken. Hun concurrentie doet toch meer onderzoek naar waterstof en elektrisch. Met goeie reden. Maar ja laatste tijd ging het niet echt goed met de verkoop bij vag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 december 2018 Delen Geplaatst: 9 december 2018 8 minuten geleden, Cyberbob zei: Niet echt slim van de vag groep om op 1 paard te gokken. Hun concurrentie doet toch meer onderzoek naar waterstof en elektrisch. Met goeie reden. Maar ja laatste tijd ging het niet echt goed met de verkoop bij vag. Hoe komt gij daar eigenlijk bij? Bron? Hier heb ik al een artikel gevonden waar duidelijk is dat Volkswagen wel bezig is met auto's op waterstof: En Volkswagen heeft toch ook de e-Golf die terug te vinden valt op hun eigen website, en besteld kan worden. Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België. Bij Skoda staat de elektrische Superb op stapel. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 10 december 2018 Delen Geplaatst: 10 december 2018 7 uren geleden, muscles zei: Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België. Is al volop in productie... (alleen niet te betalen voor Jan met de pet). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 3 februari 2019 Delen Geplaatst: 3 februari 2019 Lange tijd hier niet bezig geweest veel te druk gehad. Nee wat ik bedoelde was dat de vag groep nu volop inzet op elektrische wagens. Van waterstof zul je voorlopig niks meer horen dit is on hold gezet. De verkoop bij de vag groep was toen ook sterk gedaald vorig kwartaal. Dit is verzeker omdat je veel modellen niet meer kon bestellen. Zoals bv De G-tron die voorlopig niet meer te bestellen is in België. En juist omdat ze zo bezig zijn met alles naar elektrisch om te schakelen. En ook met die co² testen. Hoe ik weet dat de verkoop van VAG zo achteruit ging vorig kwartaal. Is omdat ik in een fabriek werk waar ze onderdelen maken voor de automotive. Dit doen wij weliswaar niet omdat er hier niet echt meer autofabrieken zijn. En omdat onze zusterbedrijven in Duitsland dit maken. En zij dan ook opgemerkt hebben dat de bestellingen voor VAG onderdelen sterk gedaald was. Wij doen enkel de moeilijkere zaken die de zusterbedrijven niet kunnen bv een duur onderdeel voor een Mercedes G klasse en voornamelijk voor de landbouwvoertuigen en clarks. Die hebben ook onderdelen nodig. Ik denk dan ook dat de vag groep als ze waterstof gaan introduceren deze techniek gaan halen bij Hyundai, zodat zij kunnen investeren in de elektrische wagens. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 3 februari 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 februari 2019 Hier wordt informatie verspreid die niet waar is. In al haar persberichten en op elk autosalon (in elk Europees land) zegt VW dat ze niet op 1 paard wedt, en dat de VAG-groep nog altijd CNG-auto's zal blijven verkopen: VW Up, Polo, Golf, Golf Variant, er is zelfs sprake van een VW Passat (facelift) op CNG. SEAT is van plan om voor elk van haar modellen een CNG-versie aan te bieden. Bij Skoda bestaat de mogelijkheid dat de nieuwe SUV, Kamiq, op CNG zou uitkomen, de Citigo, de Scala en de nieuwe Octavia ook. En de productie van de Audi G-Trons start opnieuw vanaf volgende maand, maart 2019. 2 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 4 februari 2019 Delen Geplaatst: 4 februari 2019 19 uren geleden, muscles zei: Hier wordt informatie verspreid die niet waar is. Ik denk dat Cyberbob bepaalde conclusies maakt die gevaarlijk zijn, omdat ook hij niet alle gegevens juist kan beoordelen. Cyberbob stelt dat "10 + 10" gelijk is aan 20 terwijl dit eigenlijk gelijk is aan 100 (2+2=4 maar dan binair). Als je niet weet welk talstelsel het is is het gevaarlijk om conclusies te trekken, als je niet alle bestellingen van VW kunt zien is het gevaarlijk om conclusies te trekken omdat bepaalde onderdelen minder gevraagd worden... wat niet wilt zeggen dat dit niet een goede indicatie kan zijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbob Geplaatst: 10 februari 2019 Delen Geplaatst: 10 februari 2019 Waar heb ik gezegd dat ze geen cng meer gingen doen? Ze gaan gewoon meer elektrische modellen maken. En van de verkoopcijfers deze zijn weer beter geworden in oktober maar nog altijd minder dan vorig jaar. Want vergeet niet VW staat normaal altijd nr1 als dit al een beetje daalt is dit al ferm verlies. https://autotijd.be/verkoopcijfers/europa/2018/september En de onderdelen die gemaakt worden zijn noodzakelijk in iedere nieuwe wagen. Denk maar aan stuurkolom behuizing of chassis onderdeel enz. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 16 februari 2019 Delen Geplaatst: 16 februari 2019 Op 10/2/2019 om 12:50, Cyberbob zei: Waar heb ik gezegd dat ze geen cng meer gingen doen? De titel van dit topic, toch? 1 ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen