Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Einde VAG verbrandingsmotoren (inclusief CNG)


nonzerosumgame

Aanbevolen berichten

1 uur terug, nonzerosumgame zei:

Wie moeten we geloven? ?

Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's.

 

Vooral dat laatste. Ja, elektrisch zou de toekomst moeten zijn (en ik laat waterstof in het midden), maar gaan ze zichzelf als “marktleider” in de voet schieten en de nog steeds grote afzettingsmarkt van verbrandingsmotoren over boord gooien?


vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

 

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Lange_666 zei:

Al zeker het eerste niet, die datum (2016) is al een tijdje gepasseerd en er bollen nog altijd verbrandingsmotoren van de band.

 

Edit: het eerste artikel heeft het over 2026 als datum.

Woops, typo. Dat moest natuurlijk inderdaad 2026 zijn.

 

35 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's.

 

Vooral dat laatste. Ja, elektrisch zou de toekomst moeten zijn (en ik laat waterstof in het midden), maar gaan ze zichzelf als “marktleider” in de voet schieten en de nog steeds grote afzettingsmarkt van verbrandingsmotoren over boord gooien?

Ja, inderdaad, als je 't breder dan de Europese en Amerikaanse markt bekijkt dan is het logisch dat men gewoon blijft inzetten op verbrandingsmotoren.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Cyberbob zei:

Niet echt slim van de vag groep om op 1 paard te gokken.

Hun concurrentie doet toch meer onderzoek naar waterstof en elektrisch. Met goeie reden. Maar ja laatste tijd ging het niet echt goed met de verkoop bij vag. 

Hoe komt gij daar eigenlijk bij? Bron?

Hier heb ik al een artikel gevonden waar duidelijk is dat Volkswagen wel bezig is met auto's op waterstof:

En Volkswagen heeft toch ook de e-Golf die terug te vinden valt op hun eigen website, en besteld kan worden.

Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België. Bij Skoda staat de elektrische Superb op stapel.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Lange tijd hier niet bezig geweest veel te druk gehad.

 

Nee wat ik bedoelde was dat de vag groep nu volop inzet op elektrische wagens. Van waterstof zul je voorlopig niks meer horen dit is on hold gezet.

De verkoop bij de vag groep was toen ook sterk gedaald vorig kwartaal. Dit is verzeker omdat je veel modellen niet meer kon bestellen. Zoals bv De G-tron die voorlopig niet meer te bestellen is in België.

En juist omdat ze zo bezig zijn met alles naar elektrisch om te schakelen.  En ook met die co² testen.

 

Hoe ik weet dat de verkoop van VAG zo achteruit ging vorig kwartaal. Is omdat ik in een fabriek werk waar ze onderdelen maken voor de automotive. Dit doen wij weliswaar niet omdat er hier niet echt meer autofabrieken zijn. En omdat onze zusterbedrijven in Duitsland dit maken. En zij dan ook opgemerkt hebben dat de bestellingen voor VAG onderdelen sterk gedaald was.

Wij doen enkel de moeilijkere zaken die de zusterbedrijven niet kunnen bv een duur onderdeel voor een Mercedes G klasse en voornamelijk voor de landbouwvoertuigen en clarks. Die hebben ook onderdelen nodig.

Ik denk dan ook dat de vag groep als ze waterstof gaan introduceren deze techniek gaan halen bij Hyundai, zodat zij kunnen investeren in de elektrische wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, muscles zei:

Hier wordt informatie verspreid die niet waar is.

Ik denk dat Cyberbob bepaalde conclusies maakt die gevaarlijk zijn, omdat ook hij niet alle gegevens juist kan beoordelen. Cyberbob stelt dat "10 + 10" gelijk is aan 20 terwijl dit eigenlijk gelijk is aan 100 (2+2=4 maar dan binair). Als je niet weet welk talstelsel het is is het gevaarlijk om conclusies te trekken, als je niet alle bestellingen van VW kunt zien is het gevaarlijk om conclusies te trekken omdat bepaalde onderdelen minder gevraagd worden... wat niet wilt zeggen dat dit niet een goede indicatie kan zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb ik gezegd dat ze geen cng meer gingen doen? Ze gaan gewoon meer elektrische modellen maken.

 

En van de verkoopcijfers deze zijn weer beter geworden in oktober maar nog altijd minder dan vorig jaar. Want vergeet niet VW staat normaal altijd nr1 als dit al een beetje daalt is dit al ferm verlies.

https://autotijd.be/verkoopcijfers/europa/2018/september

 

En de onderdelen die gemaakt worden zijn noodzakelijk in iedere nieuwe wagen. Denk maar aan stuurkolom behuizing of chassis onderdeel enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...