Ga naar inhoud

VolvoBart

Leden
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

VolvoBart won laatst op December 26 2019

VolvoBart had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

13 Goed

Over VolvoBart

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Laten we het hopen. Dan is het forum toch nuttig geweest weer. Maar idd wel fijn om dan even iets te posten hoe het afgelopen is..
  2. Ah.. Interessant. Gaat de bevoegde minister nu ook weer de verkeersbelasting en de BIV herbekijken?? b!
  3. Ik ben met mijn V70 bifuel uiteindelijk naar ScanCar Deurne getrokken. Officiële Volvo-dealer en één van de weinigen die nog CNG-onderhoud en reparatie doet. Op de site van Volvo kan je een lijstje vinden welke dealers dat nog doen, het zijn er niet veel). Sinds ik de wagen kocht, een tweedehands uit Duitsland, rook ik vaak een lichte gasgeur bij een koude start. Daarmee ben ik toen naar een erkende installateur geweest (zal de naam maar niet noemen?) maar die konden niets vinden. Paar maanden nadien ben ik daar dan terug geweest voor de 4-jaarlijkse visuele keuring en heb het
  4. VolvoBart

    Invoer

    Toen ik mn V70 invoerde uit Duitsland in mei dit jaar kon je het douane vignet enkel online aanvragen. Geen probleem, dat gaat vlot maar duurde toch een dag of 2?? Dan keuring natuurlijk, verzekering, DIV. Alles bij mekaar een week denk ik. Ook met de Duitse 'Zoll' platen.
  5. Ok. Tanks leeg. Gelukkig was ik toch in de buurt van Heverlee. Er ging 16,71kg in en ik heb met de vorige volle tank dan uiteindelijk 342km kunnen rijden. Ze waren weer helemaal leeg en weer de laatste 5km op euro95 gereden. Ja, volgende keren ga ik weer gewoon op tijd tanken maar ik wilde echt weten hoever ik op een volle tank H+ gas geraken zou. Vuldruk meter op de pomp gaf 218 bar aan. Nu had ik op net iets meer actieradius gehoopt van het H+ gas maar hier ben ik heel erg blij mee. Veel beter dan dit gaat het niet worden vrees ik. Met de
  6. Die 17,44kg was trouwens in het 'vernieuwde' DATS station in Tongeren. Schijnbaar hebben ze daar een betere installatie geplaatst?? Ik heb nog nooit zoveel kunnen tanken maar zoals ik al aangaf was het erg koud buiten.. Krijg je er dan meer gas in? En Muscles. Als je tanks niet leeg waren waarvoor staan die waardes dan?? Hoe groot zijn je tanks en hoe 'leeg' was je? 'Pijl onder de helft', Da's niet echt meetbaar, toch? b!
  7. Ben daarstraks dan ook maar eens hier CNG gaan tanken. En ja.. Er stond een grote rode vrachtwagen -zonder bestuurder- aan de linker pomp :-( Dubbele Whopper gaan eten ook?? beetje jammer.. Dan maar omgekeerd en met mn neus de verkeerde kant op aan de rechterpomp getankt. M'n gas tanks waren helemaal leeg. Ik reed al 15km op benzine. Er ging 15,97 kg in. Niet slecht op zich. Meestal is het daaromtrent met een keer een uitschieter van 17,44 kg maar toen was het buiten ook 2° of zo. Nu 12°.. Is dat de reden? Het druk metertje gaf 210kg vuldruk aan.
  8. VolvoBart

    DIV/BIV.. en toch

    Ja, het was misschien een iets moeilijker dossier gezien ik de wagen ingevoerd heb uit Duitsland -al stond er op al die papieren wel steeds duidelijk 'erdgas- maar toch.. ik kreeg een vriendelijk verzoek in de bus van de Vlaamsche belastingdienst om aub een dikke 1000€ te betalen aan BIV en wegenbelasting :-( Da's niet de bedoeling natuurlijk als je een CNG voertuig aankoopt. Moet wel zeggen dat de mensen van de DIV heel behulpzaam zijn geweest! Beetje raar dat ze me vroegen beide delen van het originele inschrijvingsbewijs op te sturen naar hen maar goed. Ik
  9. Vandaag voor de eerste keer eens benzine gaan tanken met m'n V70 BiFuel na 2560 km. Er ging 30,15 liter Euro 95 in de tank. Dat komt op een verbruik van 145,56 kg CNG waarvan 32,84 kg H-Gas (22,5%), de rest L-gas. Gemiddeld verbruik van 5,68 Kg/100 km + dan 1,17 L/100 km euro95. Daar ben ik heel blij mee voor zo'n zware wagen met toch 245 pk onder de kap! Kost per 100 km is dan 6,74€ of 172,72 voor de 2560 km tot nu toe. Da's dan toch een stevige besparing tov Diesel (115€ duurder) of benzine (185€ duurder) en je boet niets in qua vermogen of comfort.. Enkel va
  10. Ja, had ik al gezien en gelezen. Dit is bij mij niet het geval. 1 blokje na 1600 km lijkt me heel ok.. Da's dan dezelfde motor in je V60? Wel fijn.. De jouwe weegt nog een paar 100 kg minder dus nog vinniger ?
  11. Er gebeurt weinig op dit forum qua Volvo's dus ik deel dan maar mijn bevindingen. Sinds begin deze maand heb ik m'n oude V70 D5 van 2008 (Euro4) ingeruild voor een nieuwer exemplaar ingevoerd uit Duitsland. Een biFuel T5. Was een beetje gedoe met invoer en keuring en ik heb m'n oude V70 voor een appel en een ei (nog geen 3000€!!) van de hand moeten doen. Maar goed... Nu ben ik helemaal in regel weer voor alle LEZ enz en de nieuwe wagen bevalt me héél goed. Na 1600 km zit ik op een gemiddeld verbruik van 5,9 Kg/100 km. Da's dan L-gas. De benzinemet
  12. VolvoBart

    Volvo V70 biFuel

    Ik heb een afspraak volgende week bij Drive Systems om eens naar die geur/lek te kijken. Daarstraks een geroken in de motorkap en idd net na het starten, wanneer de wagen naar gas overschakelt ruik je een heel klein beetje gas. zou idd niet mogen en gaan we naar laten kijken b!
  13. VolvoBart

    Volvo V70 biFuel

    Hé allemaal, Daar mijn oude diesel V70 (D5, 200pk, 2008) toch al een flink eindje boven de 300.000 km zat en ik vanaf januari aanstaande de LEZ (-zen) niet meer binnen mag daarmee (Euro4) heb ik dan maar de stap gezet. Jammer op zich want de wagen is nog in zeer goede staat en het verbruik valt erg mee. Ook krijg ik waarschijnlijk nog weinig voor deze wagen nu de (oudere) diesels zo in de ban geslagen worden ? Een tweedehandse V70 van eind 2015 is het geworden dus ? Full option summum uitvoering met 245 paarden. Bifuel van de fabriek af. Invoer uit Duitsland
×
×
  • Nieuwe aanmaken...