Cin Geplaatst: 18 februari 2018 Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Hallo, Ik wil mij heel graag een CNG-wagen aanschaffen. Ik had niet meteen een model of merk in gedachten. Een van de belangrijkste vereisten is dat er een grote kofferruimte moet zijn voor onze grote, oude Newfoundlander. Tijdens mijn zoektocht kwam ik heel vaak de VW Caddy tegen en ben wel fan van het model geworden intussen. Ik zag een VW Caddy van 2012 met slechts 40 000 km en een VW van 2017 met 20 000 km. Nu ken ik heel weinig van auto's en las ik op het wereldwijde web dat er zich bij VW's van voor 2014 soms roestvorming voordoet aan de CNG-tank. Heeft iemand ervaring hiermee? Staat de CNG-technologie nu meer op punt dan in 2012? Zijn er nog dingen waar ik best rekening mee houdt? Alvast bedankt! Cin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 februari 2018 Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Hallo Cin, Welkom op het aardgasrijderforum. Vooraleer je overgaat tot de aankoop van die VW Caddy, moet je de CNG-tanks inspecteren. Dat wil zeggen een visuele controle van doen. De beschermplaten moeten verwijderd worden, en je moet niet alleen de staat van de CNG-tanks nakijken maar ook de ophangingspunten van die tanks om te zien of daar geen roestvorming is. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat al de CNG-tanks met de terugroepactie al allemaal vervangen zijn maar toch moet de verkoper jou de CNG-tanks laten zien en een document van de VW-garage voorleggen waar en wanneer de verkoper die CNG-tanks heeft laten vervangen. Die andere VW van 2017, is dat een VW Golf Variant? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cin Geplaatst: 18 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Bedankt voor je antwoord!! Hiermee weet ik al heel wat meer. De andere VW is ook een Caddy: https://www.autowereld.be/detail-id--3143749--volkswagen-1-4-tgi-dark/tweedehands.html#_=_ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 18 februari 2018 Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Misschien een tip op mobile.de staan ook heel veel Caddy's met CNG. Volgens meerdere bronnen is het invoeren van een auto uit duistland naar belgie een fluitje van een cent. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 februari 2018 Delen Geplaatst: 18 februari 2018 @Cin is het een 2.0 of 1.4 TSI? Heb je een link? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cin Geplaatst: 18 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Bedankt @Kris81, zal het eens bekijken. @Aardgasrijder : het is een caddy maxi 1.4 tgi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen