Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, sm4rty zei:

Vandaag tot 383km geraakt op 16,11kg L-gas uit Beringen.

Wauw! Da's een serieuze prestatie voor L-gas.

Straks moet ik nog gaan denken dat het beter is dat ik met L-gas rij omdat dat goedkoper is en je kan er blijkbaar ongeveer evenveel kilometers mee kan afleggen als met H-gas.

@sm4rty Tank eens een keer H-gas bij de Q8 in Houthalen als je daar in de buurt bent, of bij Dats 24 in Bilzen. De Dats in Hasselt zou ik niet aanraden omdat je daar nooit 100% zeker bent dat je daar volledig vol kan tanken.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
20 uren geleden, muscles zei:

@sm4rty Tank eens een keer H-gas bij de Q8 in Houthalen als je daar in de buurt bent, of bij Dats 24 in Bilzen. De Dats in Hasselt zou ik niet aanraden omdat je daar nooit 100% zeker bent dat je daar volledig vol kan tanken.

Ik zal eens een keer doorrijden naar HH voor de vorm :-), ik zal de uitslag dan laten weten.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:
Op 31/8/2018 om 00:59, muscles zei:

Wauw! Da's een serieuze prestatie voor L-gas.

Straks moet ik nog gaan denken dat het beter is dat ik met L-gas rij omdat dat goedkoper is en je kan er blijkbaar ongeveer evenveel kilometers mee kan afleggen als met H-gas.

@sm4rty Je hebt een beter bereik met L-gas dan H+ gas?

Ik geraak 360km ver met 16kg H+ gas, maar ik heb wel een Caddy Maxi die meer wind vangt er waar er 7 personen inzitten.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
7 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Je hebt een beter bereik met L-gas dan H+ gas?

Ik geraak 360km ver met 16kg H+ gas, maar ik heb wel een Caddy Maxi die meer wind vangt er waar er 7 personen inzitten.

Het is zo precies alsof de Seat Leon ST TGI veel lichter is dan de Skoda Octavia Combi. Ik ben nieuwsgierig naar het gewicht van de Seat.

Lage Emissie Zone, rij jij altijd met 7 personen in jouw wagen?

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

Ik hoop niet dat ik verder geraak op L-gas dan op H-gas, maar ik zal binnenkort een keer H-gas gaan tanken. Ik zit nu meestal in Nederland voor mijn werk, dus ik rijd voorlopig nagenoeg alleen op Slochteren L-gas. Maar 350 km haal ik daar meestal toch wel op.

14 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Zal idd veel te maken hebben met frontaal oppervlak. Wij hebben hiervoor ook een Skoda Roomster gehad en die dronk toch ook net wat meer als wagens met dezelfde motorisatie (golf, fabia, enz). Was een fijne wagen hoor. Maar stroomlijn scheelt eigenlijk best wel veel in de haalbare verbruik. Dat merkte ik aan de lijve weer met een dakkoffer deze zomer.

Geplaatst:
Op 1/9/2018 om 14:56, muscles zei:

Het is zo precies alsof de Seat Leon ST TGI veel lichter is dan de Skoda Octavia Combi. Ik ben nieuwsgierig naar het gewicht van de Seat.

Lage Emissie Zone, rij jij altijd met 7 personen in jouw wagen?

Normaal altijd maar de test op benzine was alleen in de wagen.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
23 uren geleden, Lange_666 zei:

Waar lees jij dat of waar leidt je dat uit af?

Ik heb hier ergens een actieradius gelezen van iemand die beweert dat het L-gas is maar zelf denk ik dat de persoon H-gas getankt heeft en denkt dat het L-gas is, kan niet anders lijkt me.

Geplaatst:
2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik heb hier ergens een actieradius gelezen van iemand die beweert dat het L-gas is maar zelf denk ik dat de persoon H-gas getankt heeft en denkt dat het L-gas is, kan niet anders lijkt me.

Beringen is L-gas. Of het moet zijn dat ze op dat ogenblik dat @sm4rty daar getankt heeft H-gas door de leidingen gejaagd hebben.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Ik heb daarstraks 16,20kg H-gas kunnen tanken in Bree, dus we zullen eens kijken wat dat brengt.

@muscles, het (leeg)gewicht zit ergens rond de 1300kg geloof ik. Ik zal morgen de stickers eens zoeken.

• Bedankt 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, sm4rty zei:

Ik heb daarstraks 16,20kg H-gas kunnen tanken in Bree, dus we zullen eens kijken wat dat brengt.

@muscles, het (leeg)gewicht zit ergens rond de 1300kg geloof ik. Ik zal morgen de stickers eens zoeken.

Het leeggewicht van een Caddy Maxi bedraagt meer dan 1800 kg dus dit heeft ook zijn invloed.

Geplaatst: (aangepast)

450 km, 17 kg op H-gas en snelheid, cruise controol aan 125km/u, met een Audi A5 g-tron . 

+- 3,8 kg / 100 km

aangepast door victor
  • Vind ik leuk 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...