Dr Nick Geplaatst: 10 januari 2018 Auteur Geplaatst: 10 januari 2018 3 uren geleden, Lange_666 zei: Werkt niet (had dit nog niet getest). Na wat opzoekwerk zou dit niet gaan op "auto wipers" maar wat hier mee bedoeld is, is mij nog niet helemaal duidelijk. Er staat een soort van "automatisch" in de instellingen maar als ik dat deactiveer blijft het effect hetzelfde. Het zou kunnen dat men er ook de regensensor mee bedoelt maar dat zou mij dan weer verwonderen want op mijn Golf werkte dit wel met regensensor... de tranenwasoptie, of teardropfunction, is dat de wisser na een aantal seconden nog een keer veegt om die laatste druppel ook mee te hebben, en zo geen opgedroogde tranen op je ruit te krijgen. Misschien dat je intervaltijd nog niet ingesteld is voor deze optie? autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Dat is het inderdaad. Geen weet van de intervaltijd, kan me niet herinneren dat ik dat ben tegengekomen. Ik zal straks eens verifiëren.
Dr Nick Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 Ik ben het al tegen gekomen, staat standaard op 0 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Voor de achterruitenwisser staan er verschillende intervaltijden in maar geen enkele heeft te maken met de teardropfunctie... De voorruitenwissers hebben zelfs geen intervaltijd...
Dr Nick Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 Hmm, ik heb de Duitse benaming er toch al tussen zien staan. Maar ik heb geen achterruitwisser autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Dr Nick Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 Centrale Electronica, achterruitwisser, en dan afbeelding autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Geen enkele van die "timers" dient voor de teardropfunctie, ze dienen allemaal voor het komfortwissen (wat dat ook moge zijn). Wat men onder Einzelansteuerung verstaat weet ik ook niet echt (ik weet wat het wil zeggen, mijn Duits is meer dan behoorlijk, maar niet in de context waarin het hier gebruikt wordt).
Dr Nick Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 Mijn Duits is zeker niet goed genoeg om alles te verstaan, dus verder dan dit geraak ik ook niet autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aardgasrijder Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 @Dr Nick welke modificaties heb je ondertussen allemaal geïnstalleerd? Alles in orde qua instellingen? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Dr Nick Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 Dat is ondertussen wel een lijst. Mirror dip geheugen Grootlichtassistent geheugen stoelverwarming indicatie ventilatiesnelheid in auto bijtankhoeveelheid Off-road venster toegevoegd am uitgeschakeld coming home leaving home ook met mistlichten achteruitrijlichten aan bij koffer open Comfort pinker naar 4x 4pinkers lampje op zwakste niveau trekhaak assistent (moet nog getest worden) dagrijlicht uit bij handrem op (handig voor op het werk) Dat kan ik zo direct bedenken, nog nergens problemen ondervonden door veranderingen autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
muscles Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 2 uren geleden, Lange_666 zei: Wat men onder Einzelansteuerung verstaat weet ik ook niet echt (ik weet wat het wil zeggen, mijn Duits is meer dan behoorlijk, maar niet in de context waarin het hier gebruikt wordt). "Einzelansteuerung" wordt zowel door Google Translate alsook door Linguee vertaald als "Individuele controle". Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aardgasrijder Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Wat is de trekhaak assistent? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 11 uren geleden, muscles zei: "Einzelansteuerung" wordt zowel door Google Translate alsook door Linguee vertaald als "Individuele controle". Daar had ik geen vertaler voor nodig (ik werk al 33 jaar voor een Duitse firma ... ) maar dan is nog de vraag wat men met die individuele controle echt bedoelt.
Lange_666 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 (aangepast) 10 uren geleden, Dr Nick zei: Dat is ondertussen wel een lijst. Mirror dip geheugen Grootlichtassistent geheugen stoelverwarming indicatie ventilatiesnelheid in auto bijtankhoeveelheid Off-road venster toegevoegd am uitgeschakeld coming home leaving home ook met mistlichten achteruitrijlichten aan bij koffer open Comfort pinker naar 4x 4pinkers lampje op zwakste niveau trekhaak assistent (moet nog getest worden) dagrijlicht uit bij handrem op (handig voor op het werk) Voor mij: Mirror dip indicatie ventilatiesnelheid in auto bijtankhoeveelheid zichtbaar op boordcomputer AM uitgeschakeld op de radio coming home leaving home van gewone lichten naar mistlichten coming home bij contact uit ipv deur open achteruitrijlichten aan bij koffer open Comfort pinker naar 5x (= max) bochtenverlichting via mistlichten (statisch) aanpassing verbruik, zowel voor gas als benzine (heeft Dr.Nick ook gedaan, is hij dus vergeten te vermelden...) waarschuwing benzinetank bijna leeg van 9L naar 4L sluiten van de ruiten van alle deuren bij regen Needle sweep Zomertijd op auto ipv manueel teardropfunctie op ruitenwissers: werkt niet (voorlopig toch niet), weer uitgeschakeld. service interval weer op 15.000km gezet (in de garage zetten zie steeds weer op 30.000 ondanks dat ik telkens vraag om de juiste waarde in te voeren) 12 januari 2018 aangepast door Lange_666 1
Dr Nick Geplaatst: 12 januari 2018 Auteur Geplaatst: 12 januari 2018 (aangepast) 1 uur terug, Lange_666 zei: Voor mij: Mirror dip indicatie ventilatiesnelheid in auto bijtankhoeveelheid zichtbaar op boordcomputer AM uitgeschakeld op de radio coming home leaving home van gewone lichten naar mistlichten coming home bij contact uit ipv deur open achteruitrijlichten aan bij koffer open Comfort pinker naar 5x (= max) bochtenverlichting via mistlichten (statisch) aanpassing verbruik, zowel voor gas als benzine (heeft Dr.Nick ook gedaan, is hij dus vergeten te vermelden...) waarschuwing benzinetank bijna leeg van 9L naar 4L sluiten van de ruiten van alle deuren bij regen Needle sweep teardropfunctie op ruitenwissers: werkt niet (voorlopig toch niet), weer uitgeschakeld. service interval weer op 15.000km gezet (in de garage zetten zie steeds weer op 30.000 ondanks dat ik telkens vraag om de juiste waarde in te voeren) needle sweep was ik dus ook vergeten. Leuk gadget, maar denk dat ik het terug uit ga schakelen, want ik draai altijd die sleutel ineens door en dan lijkt me dat overbodig/niet goed voor het systeem. en dan ook nog indicatie van openen tankdeksel geen automatische reset van teller bij tanken benzene, enkel nog voor CNG activeringssnelheid voor grootlichthulp: 58 => 38km/h zomertijd automatisch aanpassen @Aardgasrijder de trekhaakassistent moet nog getest worden, maar zoals ik heb gelezen zou dit moeten tonen in welke hoek je aanhangwagen staat tov van de wagen op het scherm . Nu staat die altijd er gewoon recht achter getoond. Wordt aangegeven in het programma als 'knikhoeksensor' 12 januari 2018 aangepast door Dr Nick autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aardgasrijder Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Lijkt me een leuke optie inderdaad. Ik hoor het wel van je als het werkt 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 (aangepast) 1 uur terug, Dr Nick zei: needle sweep was ik dus ook vergeten. Leuk gadget, maar denk dat ik het terug uit ga schakelen, want ik draai altijd die sleutel ineens door en dan lijkt me dat overbodig/niet goed voor het systeem. Je mag je sleutel ineens doordraaien zonder te wachten tot de sweep gedaan is. De sweep wordt onafhankelijk doorgevoerd zonder onderbreking. Heeft geen enkel effect op het systeem buiten het feit dat de naalden "sweepen" en er hierdoor wat vertraging zit op de rest van de dashboard aanduidingen. Is dus enkel een gadget dat men standaard activeert op de sportmodellen. PS: zomertijd was ik ook nog vergeten... 12 januari 2018 aangepast door Lange_666
Dr Nick Geplaatst: 12 januari 2018 Auteur Geplaatst: 12 januari 2018 31 minuten geleden, Lange_666 zei: Je mag je sleutel ineens doordraaien zonder te wachten tot de sweep gedaan is. De sweep wordt onafhankelijk doorgevoerd zonder onderbreking. Heeft geen enkel effect op het systeem buiten het feit dat de naalden "sweepen" en er hierdoor wat vertraging zit op de rest van de dashboard aanduidingen. Is dus enkel een gadget dat men standaard activeert op de sportmodellen. PS: zomertijd was ik ook nog vergeten... Ja ik had ook dat vermoeden, maar ik ben er niet zo zot van. Ben er nog niet uit of ik het nu ga laten of terug uitschakel. Was leuk om eens te proberen voorlopig. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Koen C Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 2 uren geleden, Dr Nick zei: needle sweep was ik dus ook vergeten. Leuk gadget, maar denk dat ik het terug uit ga schakelen, want ik draai altijd die sleutel ineens door en dan lijkt me dat overbodig/niet goed voor het systeem. Op de Ypsilon is dat ook. Ik vind het ook maar niks. En doe hetzelfde : wachten totdat de naalden terug "liggen" (en alle lampjes branden) en dan pas starten. Het is gelukkig niet zo lang wachten als bij het voorverwarmen van een diesel uit de jaren '90... 1 uur terug, Lange_666 zei: Is dus enkel een gadget dat men standaard activeert op de sportmodellen. Waaauw, ik heb een sportmodel (met 900 cc + turbootje) 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Lange_666 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Ik had het over de VAG modellen, ieder merk zijn standaard... Vraag: Stoppen uw naalden met sweepen als je toch zou starten? Indien niet wordt die sequentie niet onderbroken en hoef je eigenlijk voor niks te wachten. Ik denk niet dat er veel mensen zijn wachten tot ze alle brandende lampjes gecheckt hebben alvorens verder te starten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen