Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 uren geleden, Mylan1999 zei:

@muscles Aah zo, ik ging er altijd van uit dat de CNG pomp op de Tiensesteenweg aan de Colruyt kwam ?. Blijft de Dats op de Tiensesteenweg dan ook nog bestaan?

Op dat terrein van de Colruyt aan de Tiensesteenweg is geen plaats meer voor een CNG-installatie want die heeft toch wat ruimte nodig, en dan uiteraard nog de aardgasleidingen ondergronds aanbrengen naar de CNG-pompen.

Ik veronderstel dat de Dats op de Tiensesteenweg gewoon blijft bestaan. Er zijn immers voorbeelden genoeg waar dat dat nog zo gedaan is zoals o.a. in Namen:

Dats24-Namur-2018-06-26ste-Brandstofprijzen-nl.png

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

• 2 maanden later...
Geplaatst:

1000 extra laad- en tankpunten voor milieuvriendelijke voertuigen en binnenvaart

De komende twee jaar komen er in Vlaanderen, het Brussels Gewest en Nederland meer dan 1.000 laad- en tankpunten bij voor personenwagens, elektrische taxi’s, elektrische bussen, vrachtvervoer en binnenvaartschepen. 21 projecten krijgen in het kader van het Europees project BENEFIC samen 5,3 miljoen euro steun voor (ultra)(snel)laadinfrastructuur, tankstations voor LNG, CNG en waterstof, en walstroominstallaties. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein keurde vandaag de verschillende projecten goed. “Dat over de grenzen heen de laadcapaciteit toeneemt, geeft automobilisten het vertrouwen om de overstap te maken naar groenere alternatieven.”

Dit is een bericht van de website van Bart Tommelein zelf van 17 juli 2018 maar ik geloof niet dat die informatie hier al gedeeld werd. Ik heb deze link recent gevonden op de FB-pagina "Status CNG-tankstations".

Hieronder een overzicht van de geselecteerde projecten:

1. Walstroomvoorziening voor de binnenvaart in Vlaanderen – Havenbedrijf Antwerpen
  2. Elektrische bussen voor passagiersvervoer in Vlaanderen – Brussels Airport Company
  3. Opstartproject met elektrische bussen in Vlaanderen – De Lijn
  4. Snelladers voor elektrische taxi’s in Vlaanderen – Fastned
  5. Snelladers in Nederland, Vlaanderen en Brussels Hoofdstedelijk Gewest – Fastned
  6. Ultra snelladers in Nederland, Vlaanderen en Brussels Hoofdstedelijk Gewest – Fastned
  7. Snelladers in Nederland en Vlaanderen – OrangeGas
  8. H2 corridor in Nederland – OrangeGas
  9. Bio-CNG in Vlaanderen – OrangeGas
  10. Ultra snelladers in Nederland en Vlaanderen – PitPoint
  11. Snelladers in Nederland – PitPoint
  12. Elektrische bussen in Vlaanderen – PitPoint
  13. CNG in Brussels Hoofdstedelijk Gewest – PitPoint
  14. Laadinfrastructuur in Brussels Hoofdstedelijk Gewest – PitPoint
  15. CNG in Nederland – PitPoint
  16. Snellader in Vlaanderen – PitPoint
  17. Elektrische bussen in Nederland – EBS Public Transportation
  18. Snelladers voor elektrische taxi’s in Vlaanderen – Blue Corner
  19. L-CNG in Vlaanderen – Drive Systems : dit zal wel over LNG gaan
  20. Laadpunten voor off-street parkings in Vlaanderen – Blue Corner
  21. Laadpunten voor Brussels Airport in Vlaanderen – Blue Corner

Bron: Tommelein.com

• Bedankt 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst: (aangepast)

Hoera, bio-gas in België... Alleen jammer dat het weer de Nederlanders (moeten) zijn die het komen exploiteren. 

Ik hoop gewoon dat de dekking doorheen België beter gaat worden, aangezien er nog best wel grote hiaten in het CNG-net zijn, zoals het noorden van de provincie Antwerpen bvb (kanten van Wuustwezel, Essen).

aangepast door MrFingers
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, MrFingers zei:

Hoera, bio-gas in België... Alleen jammer dat het weer de Nederlanders (moeten) zijn die het komen exploiteren. 

Ik hoop gewoon dat de dekking doorheen België beter gaat worden, aangezien er nog best wel grote hiaten in het CNG-net zijn, zoals het noorden van de provincie Antwerpen bvb (kanten van Wuustwezel, Essen).

Voor zover ik weet is Total Belgium een volledig Frans bedrijf. Dus zo erg vind ik het niet dat OrangeGas CNG-stations zal gaan bouwen in België. Ze hebben dat overigens ook al gedaan in Duitsland maar dan door middel van overname(s).

OrangeGas gaat inspringen op de opkomst van waterstof

Gepubliceerd op donderdag 06 september 2018 om 08:25 in TankPro.

OrangeGas wil in 2019 het eerste waterstofstation openen. Dat heeft de aanbieder van alternatieve brandstoffen bekendgemaakt. Er zijn plannen voor tanklocaties voor waterstof in onder meer de regio’s Utrecht, Amsterdam en Den Haag. OrangeGas is op dit moment te vinden op tachtig locaties in Nederland en veertig in Duitsland. Binnenkort komen daar twee CNG-tankstations in België bij.

OrangeGas is afgelopen jaren vooral bekend geworden door de focus op groengas, maar het bedrijf gaat zich ook meer richten op andere alternatieven. Onlangs werd een subsidie toegekend van 800.000 euro voor de ontwikkeling van een laad- en tankinfrastructuur voor alternatieve brandstoffen. Het gaat hierbij om het Europees Benefic-project. Met deze subsidie worden zeven laadpalen in Amsterdam, Utrecht en Brussel, twee CNG-tankstations in Brussel en twee waterstoftankstations in Amsterdam en Utrecht gerealiseerd.

Groene waterstof

Naast het exploiteren van schone brandstoffen houdt het bedrijf zich tevens bezig met het produceren van brandstoffen. Zo beschikt OrangeGas over twee productielocaties voor biogas. Dat aantal moet in de toekomst worden uitgebreid naar tien locaties. Ook ziet het bedrijf kansen voor zonnepaneelparken. Een van de tankstations waar in 2019/2020 groen waterstof getankt kan worden, is de locatie aan de Australiëhavenweg in Amsterdam. Het station in het Westelijk Havengebied werd geopend in 2012. Bij de vestiging is onder meer vloeibare CO2 verkrijgbaar, bedoeld voor de koeling voor trucks.

Ook is er een snellaadpaal geplaatst. Het gaat om een ChadeMo snellader, die tot stand is gekomen in samenwerking met Nissan en taxiondernemers. Elektrische auto’s kunnen binnen 20 minuten tot 80 procent worden opgeladen. In de toekomst gaat OrangeGas naast deze oplaadpalen ook meer universele laadmogelijkheden plaatsen, laat het bedrijf weten.

OrangeGas beschikt momenteel over drie laadplekken in de regio Amsterdam, op korte termijn komen er daar nog zeven bij, in Amsterdam, Utrecht en Brussel. Er zijn verder ideeën om in de toekomst mogelijk ook blauwe diesel (HVO) en eventueel LBG te gaan exploiteren. Dit is een duurzame versie van LNG.

Orangegas-1024px.jpg

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb sinds de bekendmaking van Dats 24 dat ze nu ook op sociale media zitten, enkel hen toegevoegd op Instagram. Daar geen nieuws ontvangen van de opening van het CNG-station in Wetteren. Ik heb het dan gisterenavond gezien op hun site. De CNG-installatie is open sinds dinsdag (25 september 2018).

25 september 2018 - Bron: Dats 24

Tank nu ook CNG in Wetteren

DATS 24 hecht belang aan rijden op aardgas in België. Daarom breiden we constant ons CNG-netwerk verder uit. U kan vanaf nu CNG tanken in het DATS 24-station in Wetteren op de Brusselsesteenweg 252. En dankzij ons uitgebreid CNG-netwerk tankt u momenteel al CNG in 60 DATS 24-tankstations.

Bijgevoegd is nog een "oude" foto van het tankstation.

DATS24-Wetteren-ORIG.jpg

Zojuist heb ik dan toch op Facebook "Dats 24" toegevoegd en lees ik in de commentaren van de opening van het tankstation in Erpe (Erpe-Mere) dat er daar normaal gezien ook CNG zou te verkrijgen zijn vanaf vandaag maar dat dit door externe omstandigheden niet mogelijk was: aanvoer vanaf de straat is nog niet gebeurd, blijkt.

Geplaatst:

Dat DATS het gebied ten noorden van Antwerpen nog niet ontgonnen heeft. Kalmthout/Essen/Wuustwezel. Je hebt een pomp in Maria-ter-Heide, die quasi gebakken lucht verkoopt aan de prijs van EURO98, en dat is het dan.

Geplaatst:
53 minuten geleden, MrFingers zei:

Dat DATS het gebied ten noorden van Antwerpen nog niet ontgonnen heeft. Kalmthout/Essen/Wuustwezel. Je hebt een pomp in Maria-ter-Heide, die quasi gebakken lucht verkoopt aan de prijs van EURO98, en dat is het dan.

Je bedoelt deze pomp?

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail B_2930_Brasschaat_Ruiterijschool _10

Geplaatst:
5 uren geleden, muscles zei:

Je bedoelt deze pomp?

Die pomp is van Greenpoint.

Ik ben daar ook niet tevreden van : te weinig druk (reservoirs zijn nooit vol) en heel wat duurder dan Pitpoint of Dats.

Dats heeft wel twee stations in Schoten en één in Brecht : dat is het meest noordelijke in de provincie Antwerpen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
15 minuten geleden, Koen C zei:

Die pomp is van Greenpoint.

Ik ben daar ook niet tevreden van : te weinig druk (reservoirs zijn nooit vol) en heel wat duurder dan Pitpoint of Dats.

Dats heeft wel twee stations in Schoten en één in Brecht : dat is het meest noordelijke in de provincie Antwerpen.

Als ik dat zo op de kaart van de provincie Antwerpen bekijk, dan is het inderdaad opvallend dat er in de driehoek Essen - Kalmthout - Wuustwezel geen enkel Dats-tankstation is. Dat is gewoon onbegrijpelijk.

Geplaatst:
15 uren geleden, muscles zei:

opvallend dat er in de driehoek Essen - Kalmthout - Wuustwezel geen enkel Dats-tankstation is. Dat is gewoon onbegrijpelijk.

Tja, vergelijk het met jouw regio : daar is ook niks te vinden.

Er zijn nog een aantal "blinde vlekken" in Vlaanderen.

Is daar niet ergens een topic van gemaakt ? :)

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
11 uren geleden, Koen C zei:

Tja, vergelijk het met jouw regio : daar is ook niks te vinden.

Er zijn nog een aantal "blinde vlekken" in Vlaanderen.

Is daar niet ergens een topic van gemaakt ? :)

Ja, dat klopt. Maar er is nog een verschil tussen een "gewoon" Dats24-tankstation of helemaal geen ! Aan de Colruyt in Sint-Truiden op de Tiensesteenweg 266 is een tankstation. Het is zelfs één van de goedkoopste van Limburg en van België, en vooral dan als je de prijzen van Super 98 bekijkt.

Ondertussen zijn de werken aan het tweede Dats24-tankstation al goed opgeschoten. Dat is dus gelegen aan de Luikersteenweg 267 (één nummertje hoger, en in de andere richting). De tankinstallaties (opslagtanks) zitten in de grond, de twee pijlers staan er al, en alles is gebetonneerd. Nu nog de pompen, de CNG-installatie en het dak.

2018-09-30ste-Dats24-Luikersteenweg-2048px.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Geplaatst:

Aansluitend op mijn bericht van vrijdag, 28 september 2018, staat in het volgende artikel de exacte reden waarom er niet onmiddellijk bij de opening van het Dats24-tankstation CNG te koop is: "Door een gebrek aan een regelmatige druk op de gasleiding moesten we ons nieuwe station in Erpe-Mere voorlopig openen zonder CNG”, vertelt Maarten Van Houdenhove van DATS24. Zodra Eandis de nodige aanpassingen doet aan de gasdistributie zal in Erpe ook CNG, wat staat voor Compressed Natural Gas, te vinden zijn."

Dats24-Erpe_763px.jpg

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Dats 24 in Basècles is het volgende bestaande tankstation dat weldra een CNG-installatie krijgt.

Eigenaardig genoeg gaat daar in de omgeving nog een CNG-station open, maar dan van Enora, namelijk in Péruwelz. Péruwelz is zo juist geschreven ! Wij moeten de fout van de NGVA.be site niet overnemen. In Péruwelz is echter geen Esso-tankstation, wel een Texaco en een Q8-station liggen op de Rue Neuve Chaussée.

2018-10-02nde-Basecles-breidt-uit.jpg

Peruwelz-panorama09.jpg

Er is ook meer nieuws over de uitbreiding van Dats 24-tankstations (onder voorbehoud van wijziging):

2 oktober 2018

DATS 24 breidt zijn netwerk verder uit

DATS 24 werkt elke dag om onze service te verbeteren. Op deze pagina tonen we u graag een overzicht van onze toekomstige (CNG-)tankstations*. Dit jaar nog plannen we bijvoorbeeld de opening en/of vernieuwing van 6 nieuwe DATS 24 tankstations:

• Ieper (nieuw + CNG): november 2018
  • Hechtel-Eksel (nieuw + CNG): november 2018
  • Sint-Truiden 2 (nieuw + CNG): december 2018
  • Basècles (CNG): december 2018
  • Knokke (nieuw + CNG): december 2018
  • Seraing (CNG): najaar 2018

Wilt u als eerste op de hoogte zijn van nieuwe openingen? Schrijf u dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

* Alle data en locaties zijn onder voorbehoud en kunnen op het laatste moment wijzigen. Van zodra meer details bekend zijn, communiceren we dit met onze klanten.

IMOG heeft de opening van een tweede CNG-tankstation aangekondigd

Op de NGVA-site staat de opening gepland van IMOG in Moen op de Steenbakkerstraat. Als je gaat kijken op de site van IMOG dan staat er voor de locatie Moen Sint-Pietersbruglaan 1. De Steenbakkerstraat is daar een zijstraat van. Wanneer de CNG-installatie daar open gaat, zullen we moeten afwachten. Ik volg hen op Facebook.

• Bedankt 1

Geplaatst:

Vandaag vernomen.?

Aan de overzijde van ons "slim" dorp zijn ze een biogas centrale aan het bouwen. Dus ik een mailtje gestuurd met de vraag over er ook iets voor de cng crosser beschikbaar zou zijn.

Antwoord: Dit was de bedoeling en stond ook in het ontwerp. Maar de gemeente heeft ons pompke juist achter de hoek door onze neus geboord.Afgekeurd. 

Waarschijnlijk te slim voor de slimmeriken in dat kot.

Dat is nu al de 3de maal dat ik bij deze gemeente geconfronteerd word met de onkunde en kennis van deze.

• Verward 1
  • Triest 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:
15 uren geleden, pluxy zei:

Vandaag vernomen.?

Aan de overzijde van ons "slim" dorp zijn ze een biogas centrale aan het bouwen. Dus ik een mailtje gestuurd met de vraag over er ook iets voor de cng crosser beschikbaar zou zijn.

Antwoord: Dit was de bedoeling en stond ook in het ontwerp. Maar de gemeente heeft ons pompke juist achter de hoek door onze neus geboord.Afgekeurd. 

Waarschijnlijk te slim voor de slimmeriken in dat kot.

Dat is nu al de 3de maal dat ik bij deze gemeente geconfronteerd word met de onkunde en kennis van deze.

Dan zou ik toch eens even op gesprek gaan bij de burgemeester. Hier in ons kleine dorpje heeft dat toch veel effect

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Die kans is heel klein, alles wat groener en alternatief is wordt hier afgekeurd. Windmolens op zelfde industrie afgekeurd.

Zonnepanelen! (toen je nog bouwvergunning nodig had) legt ze plat dan zien we ze niet liggen?

• Hahaha 1
  • Triest 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...