Populair bericht dirk Geplaatst: 10 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 10 augustus 2017 Station is open Station GNLC LIMOGES Aire de Beaune Les Mines 87000 LIMOGES Ouverture : Juillet 2017Plus de détails 5
JJR Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 en de prijs? Calorische waarde? VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 1 uur terug, JJR zei: en de prijs? Calorische waarde? Ik zie op Gibgas een prijs staan van € 1,50 per kg. Prijs van 4 augustus 2017. http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_87280_Limoges_A20_ Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aardgasrijder Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Wow dat is fors... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
muscles Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 In Limoges is er echter ook een GNVert-tankstation dat in vergelijking stukken goedkoper is ( € 1,26 per kg ) en toch niet overdreven ver van de A20 af ligt. Enig nadeel is het feit dat dit CNG-station slechts beperkt geopend is: maandag tot en met vrijdag van 8 tot 19 uur, en op zaterdag, zondag en feestdagen is het zelfs helemaal gesloten! http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_87000_Limoges_Avenue de la Révolution_19 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
STHO Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 Op 10/08/2017 om 19:18, dirk zei: Station is open Station GNLC LIMOGES Aire de Beaune Les Mines 87000 LIMOGES Ouverture : Juillet 2017Plus de détails Voor alle duidelijkheid er toch even op wijzen dat dit station enkel aangewezen is richting Parijs. Voor een rit naar het zuiden is het niet bijzonder geschikt tenzij men er een grote omweg voor over heeft. (af- en opritten van autostrades zijn er immers niet elke 5 km zoals dat bij ons het geval is). 1
muscles Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 1 uur geleden, STHO zei: Voor alle duidelijkheid er toch even op wijzen dat dit station enkel aangewezen is richting Parijs. Voor een rit naar het zuiden is het niet bijzonder geschikt tenzij men er een grote omweg voor over heeft. (af- en opritten van autostrades zijn er immers niet elke 5 km zoals dat bij ons het geval is). België is in verhouding met andere landen (uitgezonderd het Groothertogdom Luxemburg, Kosovo, Liechtenstein, Malta, Monaco) dan ook een klein land. Op 3 uren tijd ben je immers van Raeren (Welkenraedt - aan de Duitse grens) tot in Oostende (ongeveer 300 km) op voorwaarde dat er geen files zijn in en om Zaventem en Vilvoorde. En van het noorden naar het zuiden van ons land is die afstand nog kleiner. België is bovendien dichtbevolkt in vergelijking met Frankrijk. Maar de vereiste voor de inplanting van CNG-tankstations zou toch één CNG-tankstation om de vijftig kilometer moeten zijn. Men zou kunnen beginnen met om de 100 km stations te bouwen en dan naar om de 50 km toe te werken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht dirk Geplaatst: 29 augustus 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 29 augustus 2017 Op- en afritten liggen op ongeveer 5 kilometer. Max omweg ongeveer 10 kilometer. Dus is goed te doen, is wel 7/7 open. In september ga ik er tanken, geef dan verdere info. Prijs van de aardgas heb ik aangevraagd bij AVIA, zodra ik nieuws heb post ik het. 1 2
STHO Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 17 uren geleden, dirk zei: Op- en afritten liggen op ongeveer 5 kilometer. Max omweg ongeveer 10 kilometer. Dus is goed te doen, is wel 7/7 open. In september ga ik er tanken, geef dan verdere info. Prijs van de aardgas heb ik aangevraagd bij AVIA, zodra ik nieuws heb post ik het. Uit een simulatie met de routebeschrijving van google maps zou je voor een rit van Orléans naar het zuiden een omweg moeten maken van 34 km als je wil tanken in Limoges (Beaune les Mines). Misschien is het dan toch beter door te rijden op benzine naar het volgende aardgasstation (Bordeaux)... Ik ben dat toch binnenkort van plan. Verleden jaar heb ik al te hardnekkig vastgehouden aan het principe uitsluitend op aardgas te rijden op mijn trip naar Frankrijk en Spanje. In die landen schaadt dat principe niet alleen uw goed humeur maar op de duur ook uw gezondheid. Ik was bij een vroegere post al in de gelegenheid om mijn hallucinant relaas te geven van mijn belevenissen in Frankrijk en Spanje verleden jaar. 1
dirk Geplaatst: 30 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2017 13 uren geleden, STHO zei: Uit een simulatie met de routebeschrijving van google maps zou je voor een rit van Orléans naar het zuiden een omweg moeten maken van 34 km als je wil tanken in Limoges (Beaune les Mines). Misschien is het dan toch beter door te rijden op benzine naar het volgende aardgasstation (Bordeaux)... Ik ben dat toch binnenkort van plan. Verleden jaar heb ik al te hardnekkig vastgehouden aan het principe uitsluitend op aardgas te rijden op mijn trip naar Frankrijk en Spanje. In die landen schaadt dat principe niet alleen uw goed humeur maar op de duur ook uw gezondheid. Ik was bij een vroegere post al in de gelegenheid om mijn hallucinant relaas te geven van mijn belevenissen in Frankrijk en Spanje verleden jaar. Ik moet een vijftal keer per jaar een 70 kilometer voorbij Limoges zijn. Voor mij is het station Beaune-les-Mines de ideale oplossing (vroeger speciaal op vrijdag naar Limoges voor het tanken) Om te rijden op aardgas moet men er soms iets extra voor doen, maar er is beterschap op komst in Frankrijk (beetje geduld).
dirk Geplaatst: 1 september 2017 Auteur Geplaatst: 1 september 2017 (aangepast) Op 30-8-2017 om 11:20, STHO zei: Uit een simulatie met de routebeschrijving van google maps zou je voor een rit van Orléans naar het zuiden een beetje hhh omweg moeten maken van 34 km als je wil tanken in Limoges (Beaune les Mines). Misschien is het dan toch beter door te rijden op benzine naar het volgende aardgasstation (Bordeaux)... Ik ben dat toch binnenkort van plan. Verleden jaar heb ik al te hardnekkig vastgehouden aan het principe uitsluitend op aardgas te rijden op mijn trip naar Frankrijk en Spanje. In die landen schaadt dat principe niet alleen uw goed humeur maar op de duur ook uw gezondheid. Ik was bij een vroegere post al in de gelegenheid om mijn hallucinant relaas te geven van mijn belevenissen in Frankrijk en Spanje verleden jaar. Hieronder het antwoord van Avia. Lijkt mij een goede prijs voor Franse normen. Van: Nicolas Gouhier [mailto:n.gouhier@avia.fr] Verzonden: donderdag 31 augustus 2017 13:07 Aan: Dirk CC: 'Franck Chenu' <f.chenu@picoty.fr>; 'Catherine Coupet' <c.coupet@avia.fr> Onderwerp: 2017.03.22 Prix station gnv- Mr Dirk- Belgique. Le prix est de 1.14 €. Cordialement, Nicolas GOUHIER +33 6 80 23 06 81 n.gouhier@avia.fr 4 avenue Hoche 75008 Paris – France Standard +33 1 47 63 00 43 http://www.avia-france.fr/ Van: Dirk Verzonden: dinsdag 29 augustus 2017 11:58 Aan: 'Catherine Coupet' <c.coupet@avia.fr> Onderwerp: RE: 2017.03.22 Renseignement station gnv- Mr Dirk Belgique. Urgentie: Hoog Bonjour Quel est le prix par kilo de gaz naturel Merci dirk Van: Catherine Coupet [mailto:c.coupet@avia.fr] Verzonden: dinsdag 8 augustus 2017 8:52 Aan: Dirk CC: Nicolas Gouhier <n.gouhier@avia.fr> Onderwerp: Re: 2017.03.22 Renseignement station gnv- Mr Dirk- Belgique. Bonjour Monsieur, La station de limoges GNV est opérationnelle et vous pouvez en effet payer avec votre carte bancaire. Bien cordialement 1 september 2017 aangepast door Aardgasrijder Privacy (naam verwijderd)
muscles Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 4 uren geleden, dirk zei: Hieronder het antwoord van Avia Lijkt mij een goede prijs voor Franse normen. Van: Nicolas Gouhier [mailto:n.gouhier@avia.fr] Verzonden: donderdag 31 augustus 2017 13:07 Aan: Dirk CC: 'Franck Chenu' <f.chenu@picoty.fr>; 'Catherine Coupet' <c.coupet@avia.fr> Onderwerp: 2017.03.22 Prix station gnv- Mr Dirk Belgique. Le prix est de 1.14 €. Ja, € 1,14 / kg is inderdaad goedkoop in vergelijking met andere Franse CNG-tankstations. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
STHO Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 14 uren geleden, dirk zei: Op 30/08/2017 om 11:20, STHO zei: Uit een simulatie met de routebeschrijving van google maps zou je voor een rit van Orléans naar het zuiden een beetje hhh omweg moeten maken van 34 km als je wil tanken in Limoges (Beaune les Mines). Misschien is het dan toch beter door te rijden op benzine naar het volgende aardgasstation (Bordeaux)... Ik ben dat toch binnenkort van plan. Verleden jaar heb ik al te hardnekkig vastgehouden aan het principe uitsluitend op aardgas te rijden op mijn trip naar Frankrijk en Spanje. In die landen schaadt dat principe niet alleen uw goed humeur maar op de duur ook uw gezondheid. Ik was bij een vroegere post al in de gelegenheid om mijn hallucinant relaas te geven van mijn belevenissen in Frankrijk en Spanje verleden jaar Hieronder het antwoord van Avia. Lijkt mij een goede prijs voor Franse normen. Van: Nicolas Gouhier [mailto:n.gouhier@avia.fr] Verzonden: donderdag 31 augustus 2017 13:07 Aan: Dirk CC: 'Franck Chenu' <f.chenu@picoty.fr>; 'Catherine Coupet' <c.coupet@avia.fr> Onderwerp: 2017.03.22 Prix station gnv- Mr Dirk- Belgique. ..... Het zal wel toeval zijn (of technisch) maar als men mij citeert heb ik toch graag dat ik correct geciteerd wordt : een omweg maken van 34 km om te tanken in Limoges noem ik niet een "beetje omweg" maar gewoon neutraal "een omweg". Als je het mij vraagt kunnen we zelfs gerust spreken van een grote omweg en zoals we ondertussen weten is trop teveel. Toch cordiale groeten
dirk Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 Moet ergens iets gemist hebben in het verhaal. Ik moet helemaal niet naar het zuiden of Bordeaux. Ik maak helemaal geen omweg, zoals ik al eerder vermelde moet ik 70 km voorbij Limoges zijn. Daarom liet ik weten dat er een extra station is bijgekomen. Het station in Limoges (Engie) zelf heb al enkele jaren gebruikt maar alleen van maandag tot vrijdag (geen feestdagen). De pomp werkt nu al bijna een jaar op te weinig druk (tank krijg je maar vol als er één druk is van 220 a 230 bar). Reeds voor gemaild en gebeld maar de laatste keer was het nog hetzelfde. Blij dat er nieuwe pomp is ( 7/7 24h ).
dirk Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 Nog een weetje over de pomp in Limoges: Ben er al om 7 h gaan tanken. Als het hekken open is kan je tanken. De tankplaats is een depot van ERDF, dus als er werkmannen zijn kan je gaan tanken (hetzelfde 's avonds).
muscles Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 10 uren geleden, dirk zei: Moet ergens iets gemist hebben in het verhaal. Ik moet helemaal niet naar het zuiden of Bordeaux. Ik maak helemaal geen omweg, zoals ik al eerder vermelde moet ik 70 km voorbij Limoges zijn. Daarom liet ik weten dat er een extra station is bijgekomen. Het station in Limoges (Engie) zelf heb al enkele jaren gebruikt maar alleen van maandag tot vrijdag (geen feestdagen). De pomp werkt nu al bijna een jaar op te weinig druk (tank krijg je maar vol als er één druk is van 220 a 230 bar). Reeds voor gemaild en gebeld maar de laatste keer was het nog hetzelfde. Blij dat er nieuwe pomp is ( 7/7 24h ). Ik heb het wel opgemerkt maar pas nadat @STHO het hier vermeld had! Bekijk de rode onderlijnde tekst eens goed in bijgevoegd screenshot (afbeelding). In het bovenste commentaar dat jij, @dirk geeft, heb je wel de originele quote gebruikt, en in je commentaar vlak daaronder heb je er blijkbaar iets anders aan toegevoegd, namelijk "beetje hhh" zodat "een omweg" door jouw of door de forumsoftware (wat ik betwijfel) plots "een beetje hhh omweg" staat, wat iets heel anders is. @dirk , ik hoop dat je mij dit niet kwalijk neemt, want ik toon jou gewoon wat ik zie en lees. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
dirk Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 Ok Maar heb normaal gezien niks toegevoegd,raar maar waar
muscles Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 30 minuten geleden, dirk zei: Ok Maar heb normaal gezien niks toegevoegd,raar maar waar Alleen ik als moderator, en Aardgasrijder zelf als beheerder van dit forum, kunnen wijzigingen aanbrengen in de teksten en in de quotes van alle gebruikers maar het zou mij verbazen moest Aardgasrijder iets aan die quote veranderd hebben. Dan is het hoogstwaarschijnlijk toch een glitch of een bug in het systeem van het forum. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aardgasrijder Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 De aanpassing werd niet gedaan door mij of Muscles. Het betreft hier een quote die deels overtypt werd (vermoedelijk onopzettelijk of door bv. een foutieve toetsencombinatie op een smartphone). De enige aanpassing die ik heb gedaan is er eentje omwille van privacyredenen en spam (emailadres en volledige naam van Dirk uit de comments / mails gehaald) Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen