Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

VW Caddy Maxi 2.0

Peter

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb voor de tweede keer op rij problemen met mijn motor (cilinder die overslaat en foutmelding geeft, verminderd vermogen, draait op drie cilinders) nadat ik even noodgedwongen on benzine reed 'in deze auto 37 kg CNG, maar slechts noodtank benzine van 12 l). De eerste keer was op 32000 km en hersteld door VW in garantie (benzine-injector vervangen). Nu op 68000 km heb ik dat weer aan de hand, alleen blijft het probleem nu bestaan, ook als ik op CNG rijd, de auto switcht ook automatisch naar benzine terwijl de CNG-tank bijna vol is...

Nog mensen die hier problemen mee hebben? Ik ga morgen naar VW. Benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 10 maanden later...

@Peter wat was de oorzaak van je probleem?

Weer een defecte injector?

Is het probleem nog teruggekeerd?

Ik heb eenmaal met mijn touran een storing gehad waarbij ik de foutcode uitlas en er stond dat er een misfire was in cylinder 2.

Foutcode heb ik gewist en ik heb dit probleem niet meer gehad.

Toen reed ik ook even op benzine.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...
  • 1 jaar later...

Oeps, ruim te laat... sorry. (heb meldingen nu aan staan).

Einde verhaal: misfire op cylinder twee bleef af en toe terug komen als hij op benzine reed (na tanken of een zeldzame keer reserve) - telkens werd foutcode gewist en was het "over".

Uiteindelijk wagen met 2.0 motor (maar zonder turbo, man man, die moest heel hoog in de toeren om in de bergen vooruit te geraken) verkocht en de "nieuwe" (maar ondertussen ook al niet meer de laatste versie) gekocht... Tgi, de T doet zijn werk, de zesde versnelling ook. Besluit stiller, zuiniger en vinniger (toch wel een verschil van 1kg/100 km...!)

29000 km onderhand en geen enkel motroprobleem. (Heb wel al tweemaal de klink van de passagiersdeur in mijn handen gehad ;-))

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

zijn er ondertussen nog mensen die gelijkaardige problemen hebben met de caddy maxi 2.0 (2010)? Die van mij doet sinds 2 maanden moeilijk. Start op 3 cylinders of mss zelfs op 2, geeft motorstoring aan.

In de garage vinden ze de oorzaak niet. Ze hebben 2 bougies+kabel vervangen, een keer 2 injectoren gewisseld van plaats, een keer brandstofklep gereinigd. Probleem is telkens weg voor een week of 2, en komt dan terug. Heb er ondertussen wel 135000km mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bobine(s) kan / kunnen ook de oorzaak zijn.

Maar waarom hebben ze maar 2 bougiekabels vervangen ?  Waarom niet gelijk alle 4 ?

Ook de kabel van de bobine naar de verdeler kan je best eens vervangen.

Zo'n kabels zijn normaal niet zo'n dure dingen.  Tenzij de dealer / garage er heel wat winst wil op maken....

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 21/5/2022 om 21:19, Koen C zei:

De bobine(s) kan / kunnen ook de oorzaak zijn.

Maar waarom hebben ze maar 2 bougiekabels vervangen ?  Waarom niet gelijk alle 4 ?

Ook de kabel van de bobine naar de verdeler kan je best eens vervangen.

Zo'n kabels zijn normaal niet zo'n dure dingen.  Tenzij de dealer / garage er heel wat winst wil op maken....

Een paar jaar geleden had ik het ook al. Toen werd 1 bobine vervangen. Toen kon ik uit de uitleg bij de dealer ook al afleiden dat het een gok was. Daarne hebben ze 2 bougies en -kabels vervangen. Nu dus de andere 2. (goed voor 211€ trouwens! :S). Ik kom er Nu ondertussen op uit dat dit niet echt een alleenstaand geval is. Bij 'Aardgasrijders' op facebook komen er ook een paar naar boven. Ik heb ondertussen ook bij een Bosch center gehoord dat ze het ook al gehad hebben, zonder te kunnen oplossen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...