Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu heb ik laatst hier (of elders) gelezen dat inrijden met de huidige auto's niet meer hoeft. Maar ik keek daarstraks es naar de MyVolkswagen app en daar was een sectie met "inrijden nieuwe auto" en dat je de eerste 1500 km niet te snel moet optrekken en de hoge toerentallen moet vermijden. Alsook de eerste 200 km niet te hard remmen (logisch wegens nieuwe remschijven en banden)

Hebben jullie dit gedaan?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bedankt voor deze informatie dan weet ik binnenkort hoe ik me op de weg moet gedragen.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
5 uren geleden, Darmgasrijder zei:

Nu heb ik laatst hier (of elders) gelezen dat inrijden met de huidige auto's niet meer hoeft. Maar ik keek daarstraks es naar de MyVolkswagen app en daar was een sectie met "inrijden nieuwe auto" en dat je de eerste 1500 km niet te snel moet optrekken en de hoge toerentallen moet vermijden. Alsook de eerste 200 km niet te hard remmen (logisch wegens nieuwe remschijven en banden)

Hebben jullie dit gedaan?

Ik heb in het begin - de eerste 1500 km en daarna nog - altijd kalm en zo zuinig mogelijk gereden, en vooral naar een hogere versnelling geschakeld bij 1200 tot 1500 toeren.

Stel nu dat je in een noodsituatie terechtkomt waarbij je hard moet remmen, dan moet je toch hard remmen. Je auto is er immers voor uitgerust om in een noodsituatie te remmen maar het zou natuurlijk moeten lukken als dat al het geval zou zijn in de eerste 200 kilometer die je aflegt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Ik had duidelijk gevraagd bij vw toen ik mijn caddy ging afhalen of er gerodeerd moest worden. Antwoord was neen, dat moet niet meer met de nieuwe wagens. Hij had nog maar net 1000 km op de teller en heb ik er mijn caravan achter gehangen ook dat mocht van de garage ... Ik heb hieromtrent ook geen problemen ondervonden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het kan toch helemaal geen kwaad de eerste kilometers je nieuwe wagen als een goede huisvader te behandelen. Er zijn zoveel kostelijke componenten in een motor die je best rustig laat inlopen. Alles wat je zwaar belast kan later problemen opleveren. Ga je dan maar eens om garantie vragen! Een expert zal zonder problemen het kaf van het koren scheiden ?

• Vind ik leuk 1

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Geplaatst:

Dit is een wijze opmerking van jou, immers: de eerste 2 jaar ga je geen problemen krijgen ongeacht je rijstijl, het is pas nadien dat er kosten kunnen komen, de motors van vroeger waren  sterker dan deze van nu dus zacht inrijden is raadzaam. Vroeger waren wagens puur mechanisch zonder boordcomputer en het is deze laatste die alles in de soep krijgt indien slecht geprogrammeerd.

Geef mij maar die oude bak die krijgen ze niet kapot maar vadertje staat heeft de lage emissiezone uitgevonden,het zijn niet de meest vervuilende wagens die geweerd worden maar wel de oudste wagens. Als een wagen 40 jaar oud is dan vervuilt hij ineens niet meer en kan je tegen betaling Antwerpen binnenrijden.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
7 uren geleden, muscles zei:

Ik heb in het begin - de eerste 1500 km en daarna nog - altijd kalm en zo zuinig mogelijk gereden, en vooral naar een hogere versnelling geschakeld bij 1200 tot 1500 toeren.

Stel nu dat je in een noodsituatie terechtkomt waarbij je hard moet remmen, dan moet je toch hard remmen. Je auto is er immers voor uitgerust om in een noodsituatie te remmen maar het zou natuurlijk moeten lukken als dat al het geval zou zijn in de eerste 200 kilometer die je aflegt.

Als ik met de huidige leenwagen (diesel) bij 2000 toeren schakel kom ik in de volgende versnelling al op 1500 toeren uit. Een benzine zit hoger in zijn toeren dan een diesel dus het lijkt mij als dat jij schakelt amper gas kunt geven vooraleer je alweer moet schakelen.

Ieder zijn eigen rijstijl natuurlijk en je feedback word gewaardeerd, maar persoonlijk lijkt het mij toch ook niet zo goed voor de motor om constant in die lage toeren te rijden. Bij m'n eigen (vorige) auto (ook diesel) en deze leenauto merk je goed als je laag in toeren rijd dat de motor het zwaar lijkt te hebben. 

Geplaatst:

Niet specifiek instructies over gekregen, maar ik ben over het algemeen een rustige rijder.

Ik heb dus de eerste 1000-2000 km ook rustig de wagen aangevoeld en ben ook niet hoog in de toeren gegaan.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...