Brembos Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 Ik denk dat de automatische airco bijna nooit volledig uit staat. Wanneer je de airco op 'off' zet wordt het al snel benauwd in de auto , ook bij normale temperaturen.
Dr Nick Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 maar volledig op volle kracht draait hij ook niet vaak... En wat zijn 'normale' temperaturen? Als het buiten 15°C dan denk ik niet dat er nog gekoelde lucht wordt gebruikt... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Koen C Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 9 uren geleden, Dr Nick zei: lijkt me straf dat je met een automatische evenveel meerverbruik zou halen als met een gewone. Nee, dat wil ik niet beweren. Daarom ook de "marge" van 5 à 10 %. Zeer goed mogelijk dat die automatische "zuiniger" omspringt dan een gewone. Maar het blijft een meerverbruik t.o.v. diegenen die hun airco bijvoorbeeld 1x per maand aanzetten. Zie waarom : het antwoord van JJR : Op 3/09/2017 om 10:44, JJR zei: Sowieso is het belangrijk om de airco geregeld aan te zetten omdat er in de filters, die vochtig worden, anders schimmels gevormd kunnen worden waarvan je de sporen nadien de auto in blaast. Dus ook in de winter af en toe de airco aan. Ik voeg er nog aan toe : om alle onderdelen af en toe eens te laten werken ("rust roest" ). O ja : en de airco zo'n 5 à 10 minuten voor het afzetten van de motor uitschakelen, zodat de airco kan "opdrogen". Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
paulDS Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 5 uren geleden, Koen C zei: O ja : en de airco zo'n 5 à 10 minuten voor het afzetten van de motor uitschakelen, zodat de airco kan "opdrogen". Inderdaad Koen, dat is een zeer goede preventieve maatregel om nare luchtjes van de airco te voorkomen.
Populair bericht Schepers D Geplaatst: 6 januari 2018 Populair bericht Geplaatst: 6 januari 2018 Hallo, Ben pas nieuw op deze forum heb zelf een audi a3 G-tron van december 2015 ondertussen al meer dan 68000 km gereden wel lange afstanden. Wij tanken steeds L-gas het gemengd verbruik is 4,6 kg/100 km. Wij hebben ook een trekhaak maar deze wordt wel minimaal gebruikt. Wij zijn heel tevreden wat het verbruik betreft. 3 1
Dr Nick Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 @Schepers DWelkom op het forum autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen