Bremel Geplaatst: 6 januari 2022 Geplaatst: 6 januari 2022 Iemand idee hoe nauw de onderhoudsintervallen steken voor een Golf 7 TGI (standaard 15.000 km OF 1 jaar)? Ik zit in de wat bijzondere situatie dat het laatste onderhoud nu een jaar geleden is maar dat de auto sindsdien amper een goede 5000 km gedaan heeft doordat de vorige eigenaar de auto in de tussentijd heeft overgelaten. Geen reden om aan te nemen dat de kwaliteit motorolie al duidelijk achteruit is gegaan, alles loopt prima en niets van olieverbruik merkbaar. Hiervoor had ik een wat oudere TDI en was dit totaal geen issue. Ook hier heb ik de neiging om gewoon nog een halfjaar door te rijden tot ik aan 10.000-15.000 km zit, maar ik ben niet helemaal zeker hoe gevoelig een TGI-motor op dat gebied is.
Aardgasrijder Geplaatst: 6 januari 2022 Geplaatst: 6 januari 2022 Het voorschrift is inderdaad 15.000 km of 1 jaar, hetgeen dat eerst komt. Het is niet dat je olie hierna dramatisch slecht wordt. Het is een voorschrift van de constructeur, maar je kan altijd hiervan afwijken, helaas bij eventuele problemen zullen ze verwijzen naar de voorgeschreven onderhoudsintervallen. Persoonlijk zou ik me er ook geen zorgen over maken, 5.000 km is heel weinig op 1 jaar. Ben je bezorgd over garantie, dan toch maar laten uitvoeren. Bij mijn Touran deed ik het onderhoud gewoon zelf en dit scheelde me heel veel in kosten. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Bremel Geplaatst: 7 januari 2022 Auteur Geplaatst: 7 januari 2022 (aangepast) Bedankt voor je reactie, we denken hetzelfde. De garantie is wel een goed punt, temeer daar de auto nog tot de zomer onder de garantie van de (tweedehands)verkoper valt, ik lees net nog eens het verkoopcontract na en daar staat expliciet in dat onderhoud volgens de instructies van de constructeur moet gebeuren en dat de facturen bezorgd moeten worden om er aanspraak op te kunnen maken. We zitten wel ongeveer op het punt waar de bewijslast bij mij komt te liggen (aantonen dat het probleem al bestond op het moment van de verkoop), dus ik zie niet meteen in voor welke problemen ik 'm alsnog zou kunnen inroepen. Maar voor de zekerheid misschien toch maar doen... 7 januari 2022 aangepast door Bremel
Brembos Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 ik zit in hetzelfde geval. 1 jaar na onderhoud nog maar 8.000 km gereden en ik zou dus nu terug op onderhoud moeten. Bij de dealer hebben ze onderhoudsinterval echter foutief op 2 jaar/30.000 km ingesteld. De auto is nog onder garantie (5 jaar fabrieksgarantie). Ik ga dus nog een jaar wachten. Ze hebben er verleden jaar trouwens longlife olie in gedaan. De dealer wordt toch verondersteld de juiste onderhoudsinterval te kennen denk ik , ik moet hem als klant niet op deze fout wijzen toch ?
muscles Geplaatst: 10 januari 2022 Geplaatst: 10 januari 2022 Op 7/1/2022 om 15:55, Brembos zei: ik moet hem als klant niet op deze fout wijzen toch ? Jawel, je mag hem / haar daar wel attent op maken. Je moet op je strepen staan, extrovert zijn. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Brembos Geplaatst: 10 januari 2022 Geplaatst: 10 januari 2022 Ik ga gewoon na 2 jaar /15.000 km voor de laatste keer terug op onderhoud bij de dealer , daarna is mijn garantie toch voorbij. Indien ik de dealer zijn fout laat rechtzetten dan kan ik dit jaar na amper 8.000 km al terug komen voor een onderhoud en dat ben ik niet van plan. Als ze daar over vallen bij een eventueel garantiegeval dan verwijs ik wel naar de door hun ingestelde onderhoudsinterval op de boordcomputer.
Herbie Geplaatst: 10 januari 2022 Geplaatst: 10 januari 2022 Kijk anders eens naar deze is van mij Golf; redelijk van prijs VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen