Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Engie stations nu met tankkaart?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Klopt het dat sommige Engie stations in Frankrijk nu enkel met een kaart van Engie toegankelijk zijn en niet meer met bankkaart zoals vorig jaar? Wij merkten dit op voor het tankstation in Metz, waar we vroeger wel tankten met bankkaart, maar nu aangeduid staat als enkel met batch Engie.. 🤨

Iemand daar dit jaar al getankt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat het nogal verschilt bij die Engie stations. Wat ik wel zelf heb ontdekt is dat de informatie op de website van GNV France niet altijd correct is. Er is namelijk in de buurt van Nîmes ook een erg nieuw Engie station echter op de website van GNV France staat enkel mogelijk om te tanken met kaart van Engie. Omdat ik in die buurt zelf op vakantie ga in Augustus had ik rechtstreeks , in het frans uiteraard , contact opgenomen met Engie France. Daar kon men mij verzekeren dat er op het terrein van het tankstation bij Nimes een terminal staat waar je met visa of mastercard kan betalen. Dus ja ik zou er kunnen Tanken. Hopelijk zal dit in Augustus ook zo blijken. Had er al iets van gepost in de groep van Tanken in Frankrijk. Wat ik ook zie op de kaart is dat er in de buurt van Metz een Air liquide station is. Als Je een Romac kaart gratis aanvraagt kan je daar tanken. Heeft me al vele malen geholpen die Romac kaart in La Douce France.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @tuftuf,

Het hangt ervan het station denk ik.

In de Carburogaz app is dit Engie Hauconcourt station inderdaad niet ingedeeld als "open voor particulieren" en ook niet "bankkaart". LNG is beschikbaar daar, vrachtwagen zijn blijkbaar hun doelgroep.

NB: Air Liquide Metz station verschijnt nier op Gibgas.

Daarentegen is het station van Le Mans ok met bankarten (bevestigd op de Franse forum GNV in Juni)...

Heb ook een Romac kaart gevraagd! (krijgen we een korting?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Kris81 zei:

Ik heb de indruk dat het nogal verschilt bij die Engie stations. Wat ik wel zelf heb ontdekt is dat de informatie op de website van GNV France niet altijd correct is. Er is namelijk in de buurt van Nîmes ook een erg nieuw Engie station echter op de website van GNV France staat enkel mogelijk om te tanken met kaart van Engie. Omdat ik in die buurt zelf op vakantie ga in Augustus had ik rechtstreeks , in het frans uiteraard , contact opgenomen met Engie France. Daar kon men mij verzekeren dat er op het terrein van het tankstation bij Nimes een terminal staat waar je met visa of mastercard kan betalen. Dus ja ik zou er kunnen Tanken. Hopelijk zal dit in Augustus ook zo blijken. Had er al iets van gepost in de groep van Tanken in Frankrijk. Wat ik ook zie op de kaart is dat er in de buurt van Metz een Air liquide station is. Als Je een Romac kaart gratis aanvraagt kan je daar tanken. Heeft me al vele malen geholpen die Romac kaart in La Douce France.

In Nimes hebben wij vorig jaar getankt. Goed tankstation, niet ver van autostrade. Heb idd net op de website gaz-mobilité gezien dat Romac kaarten serieus zijn uitgebreid..dus ook in Metz.. top!

Dank voor de reactie!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Jef164 zei:

Hallo @tuftuf,

In de Carburogaz app is dit Engie Hauconcourt station inderdaad niet ingedeeld als "open voor particulieren" en ook niet "bankkaart". LNG is beschikbaar daar, vrachtwagen zijn blijkbaar hun doelgroep.

Daarentegen is het station van Le Mans ok met bankarten (bevestigd op de Franse forum GNV in Juni)...

Hallo @tuftuf,

Hallo @tuftuf,

Ah die carburorgaz app kende ik nog niet.. thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Volgens het Waals facebook forum zou je met een DKV-kaart bij Engie kunnen tanken.

Als ik die wil aanvragen kost dat 2,5 euro per maand.

Als ik ze aanvraag in het Frans is het gratis ...

Niet aangevraagd en zonder op stap gegaan. Zelfs zonder Visa (en chequeboekje) naar Frankrijk geweest (de horror)

• Hahaha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...