Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Welk garage heeft veel ervaring met Mercedes CNG wagens

CNG-driver

Aanbevolen berichten

Dag Allen,

Ik heb een mercedes CNG E200 wagen en ben op zoek naar een garage die ervaring heeft met het oplossen van problemen aan CNG wagens van Mercedes.

Of kijk ik beter naar het buitenland mocht er een probleem optreden?

Ik had reeds Mercedes Sint Truiden gevonden op het net. Tavernier uit Zedelgem zou ook aan verschillende merken werken. 

Dank bij voorbaat voor jullie respons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, CNG-driver zei:

Ik had reeds Mercedes Sint Truiden gevonden op het net. Tavernier uit Zedelgem zou ook aan verschillende merken werken.

Mercedes Sint-Truiden ga ik ten stelligste AFRADEN want dat zijn stealers. Zij vervangen immers onderdelen die nog lang niet aan vervanging toe zijn. Dat heb ik zelf ondervonden toen ik nog met een Mercedes reed.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je de officiële lijst met installateurs die mogen werken aan een CNG installatie : https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/ws_fod_cng_20201006hk.pdf

Je hoeft dus niet naar een merkgarage te gaan.

Je kan kiezen welke in je buurt ligt.

Best eerst telefoneren / mailen of ze wel aan auto's werken : sommigen doen enkel vrachtwagens.

Ikzelf ben al naar AGS in Olen geweest, wel maar enkel voor het 4-jaarlijks onderhoud / controle.

Sommigen hebben slechte ervaring met een hersteller die gelinkt is aan een merkgarage.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Als het aankomt op kennis van gassystemen heb ik de beste ervaring met AGS in Olen en Van Meenen in Eeklo. Zijn allebei groot geworden door LPG maar ondertussen ook goed begaan met CNG.

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...