Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb iets anders gehad: CNG gevuld in Q8 Jurbise op 13 Juli, 0.890€/kg H-Gas prijs, maar dan "90%" gelezen op mijn dashboard.

Ik weet dat aardgas samenstelling en calorische waarde schommelt, maar t was een (slechte) verrassing.

PS: VW dashboard "kwaliteit" waarde lijkt niet continu te zijn (100-90-80% maar geen tussenwaarde). Iemand even eens 110% gezien? ? 

Geplaatst:

110% zal je nooit zien staan. 

Fixeer je niet op het percentage, maar kijk naar de afstand die je kan rijden. L-gas merk je zeker op (80%) tov H-gas. 90% heb ik echter nooit op mijn boordcomputer gehad. 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
13 hours ago, Aardgasrijder said:

110% zal je nooit zien staan. 

Fixeer je niet op het percentage, maar kijk naar de afstand die je kan rijden. L-gas merk je zeker op (80%) tov H-gas. 90% heb ik echter nooit op mijn boordcomputer gehad. 

Bizar, L-gas is bij mij altijd 90% en H-gas 100%. In Nederland heb ik één keer 80% gehad, maar dat was echt flutgas afgaande op het rijbereik. Misschien dat de kwaliteitssensor anders afgesteld is per model van de VAG groep? (ik rij met een Octavia met de 1.5 motor)

Geplaatst:
4 uren geleden, Trostomaat zei:

Bizar, L-gas is bij mij altijd 90% en H-gas 100%. In Nederland heb ik één keer 80% gehad, maar dat was echt flutgas afgaande op het rijbereik. Misschien dat de kwaliteitssensor anders afgesteld is per model van de VAG groep? (ik rij met een Octavia met de 1.5 motor)

Ik rijd met een octavia 1.4 motor en heb voor L-gas altijd 90% en voor H-gas altijd 100%.

Als ik in Zeeland (Nederland) cng tank is dat ook 90%.

Geplaatst:
22 uren geleden, Aardgasrijder zei:

L-gas merk je zeker op (80%) tov H-gas

In Soignies L-gas gevuld is altijd 90% gemeten (mijn ervaring sinds october 2019).

Akkoord, belangrijkst is toch rijbereik.

Ik ben toch nieuwsgierig naar zn gas kwaliteit meettechniek te begrijpen.

Geplaatst:

Ik rij het grootste deel van mijn km's op L-gas.

Altijd 90%. Ik rij meestal tussen de 310-320 km met mijn tank van 15kg. Als ik op H-gas rij, is dat naar 350km.  Dus verhouding prijs-afstand komt dit overeen, alleen moet je meer tanken.

Ik vind het omrijden voor H-gas het echt niet waard en ben zeer tevreden over het "flut"gas.

Een ander vergis het met Hollands groen gas. Duurder en veel minder km's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...