Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Ik zag dat er over dit tankstation nog geen onderwerp liep, dus heb ik een onderwerp geopend over Dats Hasselt.
Na meer dan 2 jaar ben ik nog eens in Hasselt gestopt, ik kan de berichten op het forum bevestigen, de druk is er lager dan in andere Dats tankstations.

Het is perfect mogelijk dat er veel passage is bij dit tankstation.

Ik kreeg net geen 18 kg CNG in mijn tanks, terwijl ik normaal bij mijn Touran 20 kg kan tanken.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

25 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Het is perfect mogelijk dat er veel passage is bij dit tankstation.

Ja, de taxi's van HTM. Ik herinner mij ook een Fiat Ducato, Iveco Daily en Mercedes Sprinter die daar CNG kwamen tanken alsook veel personenvoertuigen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

En veel benzine- en dieseltankers die (zelfs bij  volkomen leeg terrein) net aan de CNGpompen moeten gaan staan om bij te vullen. De Hasselaar weet niet goed waarvoor die blauwe pomp eigenlijk dient. Ik ga, naast de reden  van te lage druk, daarom liever tanken in Houthalen waar de CNGpomp apart staat. 

Dats24 maakt wel reclame voor CNG maar zou m.i. best de andere automobilisten ook instrueren over hoffelijk gebruik van de pompen. 

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Dat is niet alleen bij Dats zo, heel ergerlijk is dat bij de Bruno stations met een shop veel chauffeurs na het tanken, en soms tanken ze zelfs niet, hun vehikel aan de pomp, meestal een cng laten staan, om dan in de shop een pakje sigaretten oid te kopen. Dit terwijl vlak voor die shop parkeerplaatsen zijn. Aso's zijn het.

Om die reden vermijd ik Total Hoboken tijdens de daguren.

Veel stadspersoneel dat er de CNG stadsauto's komt vullen en er hun pauze aanbreien zonder de auto te verplaatsen.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Terminals van dats24 Hasselt zijn defect. Ook app werkt er niet. 

• Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)