Egidius Geplaatst: 24 december 2019 Delen Geplaatst: 24 december 2019 Kan mij iemand een goede tip geven voor diagnose,onderhoud en reparatie van mijn CNG installatie? liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Bree (Limburg) alvast bedankt! Egidius Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 24 december 2019 Delen Geplaatst: 24 december 2019 @Egidius onderhoud kan bij je gewone garage gebeuren. Ik kan Drivesystems in Halen aanraden als erkende installateur. Dit is helaas wel een uurtje rijden vanuit Bree. Heb je een probleem met je wagen of is het uit pure interesse dat je de vraag stelt? Nog een Noord-Limburger op het forum. Welkom! Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 25 december 2019 Delen Geplaatst: 25 december 2019 22 uren geleden, Egidius zei: diagnose,onderhoud en reparatie van mijn CNG installatie Hier is de officiële lijst van de erkende CNG installateurs die mogen werken aan een CNG installatie : https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/cng_37.pdf Let op : niet alle installateurs werken aan alle merken. Soms enkel vrachtwagens of auto's van het eigen merk. AGS in Olen (niet ver van de afrit 23 Geel / Geel Punt) is een andere mogelijkheid voor jou (betrouwbaar, jarenlange ervaring, correcte service). Zowat even ver als Drive Systems vanaf Bree. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht VolvoBart Geplaatst: 26 december 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 december 2019 Ik ben met mijn V70 bifuel uiteindelijk naar ScanCar Deurne getrokken. Officiële Volvo-dealer en één van de weinigen die nog CNG-onderhoud en reparatie doet. Op de site van Volvo kan je een lijstje vinden welke dealers dat nog doen, het zijn er niet veel). Sinds ik de wagen kocht, een tweedehands uit Duitsland, rook ik vaak een lichte gasgeur bij een koude start. Daarmee ben ik toen naar een erkende installateur geweest (zal de naam maar niet noemen?) maar die konden niets vinden. Paar maanden nadien ben ik daar dan terug geweest voor de 4-jaarlijkse visuele keuring en heb het toen weer uitdrukkelijk vermeld maar wederom niks aan de hand volgens hen De geur bleef echter aanwezig en werd naar mijn gevoel ook erger.. Dus ben ik dan maar naar ScanCar gestapt. Die vonden binnen de 5 minuten een scheur in de lage druk CNG-filter! De filter is dan vervangen geweest. Dat had nog een beetje voeten in de aarde omdat het stuk uit Zweden moest komen en de Zweden eerst de verkeerde filter opstuurden.. Scancar heeft dat echter heel netjes opgelost en heeft me dan geen werkuren aangerekend. De reparatie kostte uiteindelijk 200€ ongeveer en nu is alles weer in orde. Niet dat ik je afraad om naar één van de erkende installateurs te gaan maar het is toch straf dat ze zelfs tot 2x toe het probleem niet konden vinden met hun 'snuffelaars'?? Er is nooit echt een groot veiligheidsprobleem geweest denk ik (hoop ik) en heb er een paar duizend kilometer mee rondgereden maar ik ben nu toch geruster nu er geen gas, al is het maar heel weinig, meer lekt onder de motorkap op de hete motor! gr B! 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 En toch ben ik nieuwsgierig naar welk bedrijf (dat niets vond) je 2x bent geweest... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Egidius Geplaatst: 26 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2019 Op 24-12-2019 om 15:31, Egidius zei: Kan mij iemand een goede tip geven voor diagnose,onderhoud en reparatie van mijn CNG installatie? liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Bree (Limburg) alvast bedankt! Egidius Hartelijk dank Bart en Koen!??ik ben er blij mee omdat ik een probleem heb met de overschakeling van de ene tank op de andere... Ik ga Scancar Deurne bellen na de feestdagen! Wordt vervolgd! Fijne feestdagen en een goed Nieuwjaar gewenst allemaal !! Groet Egidius! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 26 februari 2020 Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Nog vervolg hiervan? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 Op 26/2/2020 om 18:46, Sertitude zei: Nog vervolg hiervan? Zijn probleem is wellicht opgelost, en dat is het belangrijkste toch? ... Typisch. 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VolvoBart Geplaatst: 20 maart 2020 Delen Geplaatst: 20 maart 2020 Laten we het hopen. Dan is het forum toch nuttig geweest weer. Maar idd wel fijn om dan even iets te posten hoe het afgelopen is.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 26 september 2020 Delen Geplaatst: 26 september 2020 ook wat opgezocht, deze man in zuid nederland wordt overal geprezen voor LPG en CNG probleempjes: http://verdampere.nl 1 ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 27 september 2020 Delen Geplaatst: 27 september 2020 Hey, ik heb net een probleem met de gasdrukregeling (denkt men). Schakelt te vroeg over op benzine en kan maar 11 tot 12 kg tanken. De flessen zijn in orde. Hij gaat volgende week naar Drive Systems in Halen (vroeger in Tienen). Deze mensen schijnen wel een goede kennis te hebben van CNG installaties. De eigenaar rijdt met een Volvo Bifuel. Dus voor alles wat niet met de gasinstallatie te maken heeft ga ik naar de dealer (Celis Hasselt). En voor CNG specifieke problemen naar Drive Systems. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 18 oktober 2020 Delen Geplaatst: 18 oktober 2020 Wat was het resultaat van het onderzoek bij Drive Systems, @Gerard? hebben ze het kunnen oplossen? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Hallo, resultaat van het onderzoek was dat de drukregelaar defekt is. Ze hebben er een drukregelaar van een V70 op gezet om te testen en tooen werkte alles naar behoren. De nieuwe drukregelaar is besteld bij Vermant (Drive systems werken blijkbaar samen met Vermant voor Volvo) maar die hebben de drukregelaar van het nieuwe model geleverd, en het moest dus die van de 5 cylinder zijn. Ik wacht nu op levering van het onderdeel. Montage zou in een half uur in orde zijn. Nog even uitstel voor ik zeker weet dat het ogelost is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 1 november 2020 Delen Geplaatst: 1 november 2020 Drukregelaar is nu vervangen en mijn probleem is opgelost. Net meer dan 14kg getankt en hij was niet leeg, dus alles weer in orde. Totale kost van de reparatie 460 Euro. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 1 november 2020 Delen Geplaatst: 1 november 2020 bedankt om het te laten weten. Fijn dat het opgelost is. ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen