Rik Vermeeren Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 (aangepast) Zijn er nog mensen die plots geen aardgas meer kunnen tanken? Onze fiat doblo was pas twee weken nieuw. Moeten nu wachten op nieuwe stukken . Iets met de ventielen of zo. Rijden nu al de hele tijd op benzine. Niet leuk. 17 augustus 2016 aangepast door Aardgasrijder
Aardgasrijder Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 @kristiaan kan jij Rik info geven over jouw problemen met je Fiat Doblo op CNG? @Rik Vermeeren, in onderstaand bericht heeft Kristiaan zijn frustraties ook al geuit, je bent blijkbaar niet de enige met een Doblo en problemen. Wat heeft de garage je verteld? Waar heb je je wagen gekocht? Wanneer wordt het probleem opgelost? 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Danny268 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Ik heb hetzelfde probleem gehad met mn fiat 500L een klep moet dan vervangen worden .. dit is door drive systems gerepareerd onder garantie Fiat 500L =>
greg Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 ja , mijn doblo had 7500km en was 3 maand toen ik dit probleem had. klep is moeten vervangen worden in tienen (ik ben van ieper). ook 2 weken op benzine moeten rijden. garagist wist me te vertellen dat ze daar al heel wat doblo's onder handen hadden moeten nemen. ondertussen 15000km met de wagen en hoop dit niet meer tegen te komen. mvg. greg. 1
kristiaan Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Mijn eerste reparatie gebeurde ook in Tienen Géén maand later; bingo! Opnieuw prijs. Toen kozen ze (fiat buga) voor een atelier in Luik, maar géén jaar later opnieuw prijs. En dit telkens wij op reis zijn. Heb sinds vorig jaar géén fatsoenlijke vakantie kunnen meemaken; iedere keer vervroegd terug moeten komen en Frankrijk doorkruisen met 20 l benzine met een wagen die er 10 / 100 verbruikt is idd niet aangenaam. We vertrekken zondag nog maar eens naar het zuiden.... wait and see! Volgens de laatste uitleg zou de oorzaak "een vuiltje" zijn waardoor die klep afsluit....ik blaas nu telkens de vulmonden uit alvorens te tanken......... Ik hoop dat je voor de 5 jaar garantie koos met je wagen. Misschien is het ook de moeite om onze klachten te bundelen en gezamenlijk naar fiat te gaan. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Rik Vermeeren Geplaatst: 19 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2016 Fiat Doblo gekocht bij garage Demuynck in Meulebeke. Wordt ergens in september hersteld omdat we zolang op wisselstukken moeten wachten en er nog wachtenden voor ons zijn. Zou niet zolang mogen duren vinden wij. De garagist zou er volgens ons wat meer mogen achter zitten om het vlotter te laten repareren.
maartenv Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Toch vreemd dat het bij die Fiats zo vaak mis schijnt te lopen. Je zou toch denken dat net een Italiaanse autobouwer veel ervaring zou moeten hebben met CNG?
Aardgasrijder Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Ja dat zou ik ook denken, tenzij er natuurlijk een kwaliteitsprobleem is met een welbepaald onderdeel. Het vreemde is dat ik dit niet kan terugvinden op de andere fora zoals metanauto en ergasfahrer. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
kristiaan Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 12 uren geleden, Rik Vermeeren zei: Fiat Doblo ...... Wordt ergens in september hersteld omdat we zolang op wisselstukken moeten wachten en er nog wachtenden voor ons zijn. Z.... Dat kreeg ik ook vorige maand te horen, toen ik het voor de derde keer voorhad! "Vakantie, veel werk en bla-bla" Heb mij eens flink kwaad gemaakt en het kon plots dezelfde week. Er zijn nog ateliers die de reparatie kunnen en mogen uitvoeren. Contact opnemen met Fiat Italie en hun bombarderen met uw ongenoegen. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
greg Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 ja zou me ook graag aansluiten bij groep mensen die dit probleem bij fiat kan aankaarten. misschien kunnen zij ons uitleg geven en vooral wat eraan gebeurt. net met de wagen terug van Italie en geen probleem gehad. het schijnt ook dat er een garage dichterbij of in W vlaanderen komt die aan CNG zou mogen werken? iemand hier weet van? 1
kristiaan Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Wij zitten momenteel (nog maar eens!) in het zuiden van frankrijk (nog nooit zo ver geraakt met deze wagen, op gas!). Volgende week hebben we een (opnieuw!) een bespreking, met Buga en er zou een Fiat delegatie bij zijn (op onze aanvraag).... Ik hou jullie zeker op de hoogte. 2 Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Ivivke Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Op 19-8-2016 om 16:00, Aardgasrijder zei: Ja dat zou ik ook denken, tenzij er natuurlijk een kwaliteitsprobleem is met een welbepaald onderdeel. Het vreemde is dat ik dit niet kan terugvinden op de andere fora zoals metanauto en ergasfahrer. Hoi , zou ook kunnen dat alle anderen tevreden rijders zijn die niet allemaal op fora bezig zijn. Het zijn er ofwel enorm geïnteresseerden ofwel enorm gefrustreerde klanten( lees: boze klanten die hun onheil trachten op te lossen via zoeken naar mede-gedupeerden ... ). gr, Ive ps: ik hoop dat het probleem snel opgelost raakt want als ik reclame maak hoor ik ook deze horrorverhalen opduiken ... .
Rik Vermeeren Geplaatst: 23 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2016 Er is idd ook een nieuwe locatie waar je met dit probleem terecht kan. Namelijk in Sint Martens leerne , nabij Deinze . Maar zoals ik al eerder vermelde moeten we ook hier geduld hebben. Hebben nog altijd niks vernomen wanneer we kunnen gaan met onze wagen. ?
kristiaan Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Op 23-8-2016 om 10:15, kristiaan zei: Wij zitten momenteel (nog maar eens!) in het zuiden van frankrijk (nog nooit zo ver geraakt met deze wagen, op gas!). Volgende week hebben we een (opnieuw!) een bespreking, met Buga en er zou een Fiat delegatie bij zijn (op onze aanvraag).... Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ook dit leverde weinig op.....het antwoord komt volgende week, maar ik geloof er niet in. De Fiat delegatie was vol lof over onze keuze om met CNG te willen rijden (bij het binnen komen!!!), terwijl de directie van Buga ons, bij een vorige ontmoeting,smeekte om voor een diesel Doblo te kiezen als volgende wagen..... Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Brembos Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 Wat een beschamende reactie van Buga ! Ik denk dat jullie volgende wagen geen Fiat zal zijn. Als ik het goed begrijp hebben jullie dus geen vergoeding gekregen voor de reizen die in het water vielen en de meerkosten voor 10.000 km op benzine . Al bij al zit je dan toch al snel aan 2.500 euro denk ik.
kristiaan Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Klopt! En er komt nog bij, dat ze nu ook de 750 euro terug vragen die we als vergoeding kregen omdat er géén vervangwagen kon geboden worden, gelijkwaardige aan de onze (trekhaak !). En dit omdat ze een doblo van hun met een trekhaak hadden voorzien om die ter onze beschikking te zetten, tijdens de reparatie. Een trekhaak voor fiat doblo kost (volgens onze prijsofferte!)500 euro! Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
kristiaan Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Ja; mijn bericht naar test aankoop is net weg.Heb daarbij ook melding gemaakt van meer fiats met het zelfde probleem en naar het forum verwezen. Want het buga voorstel blijft; 5700 euro opleggen voor een nieuwe wagen. En als compensatie 350 euro aan vouchers van fiat en 150 euro vermindering op twee nog openstaande facturen; een van 450 euro voor het onderhoud en een van 750 euro voor het uitrusten van de vervangwagen met een trekhaak! Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
kristiaan Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 En net een deftig antwoord van Test-Aankoop gekregen! Ik ga er hier om begrijpelijke redenen even niet meer over posten, maar hou jullie zeker op de hoogte. 2 Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Brembos Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Schandalige klantenservice van Buga.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen