Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Het valt mij toch wel op dat er zoveel storingen in CNG tankstations zijn.

Zijn dit kinderziektes die er op termijn uitgaan of moeten we hier mee leren leven  ?

Ik kan mij wel voorstellen dat een CNG installatie het nodige onderhoud heeft op o.a. de compressor want een vuldruk geven van rond de 260 bar is niet niks.

Wat ik zelf al heb voorgehad is dat als ik mijn pincode heb ingegeven ; en groen licht kreeg om te tanken dit niet ging, tot 3 maal toe.

Wanneer ik dan de pomp aan de overkant inschakelde werkte het van de eerste keer. ( pistool i.p.v. draaihendel ) - voor de muggenzifter: ik stond steeds aan het juiste nummer om te tanken :-) 

Bij total in Kallo heb ik dit probleem nooit tegengekomen, pomp(en) werk(en) steeds van de eerste keer ( draaihendel ).

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Tot hiertoe bij mij nog maar 1x (Total Hoboken) maar het valt inderdaad op.

In de 35 jaar (de jaren voor CNG) op benzine/diesel nooit tegengekomen.

Ook als kind bij het tanken van de auto door mijn vader kan ik me niet herrineren dat er ooit een probleem was.

Geplaatst:
6 uren geleden, Lange_666 zei:

Tot hiertoe bij mij nog maar 1x (Total Hoboken) maar het valt inderdaad op.

In de 35 jaar (de jaren voor CNG) op benzine/diesel nooit tegengekomen.

Ook als kind bij het tanken van de auto door mijn vader kan ik me niet herrineren dat er ooit een probleem was.

voor cng, 35 jaar diesel, 2x slechte diesel getankt, telkens met kosten (injectoren, dieselpomp; geen goedkope herstellingen)

in 3 jaar cng, 1 x "problemen" bij Dats 24 Torhout, nl slechts in kleine beetjes kunnen tanken, oplossing: 6km omrijden naar Q8 Zedelgem, eigenlijk zijn dat geen problemen/kosten, alleen wat ongemak.

always look at the bright side of live.:)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur terug, Jan Robert zei:

voor cng, 35 jaar diesel, 2x slechte diesel getankt, telkens met kosten (injectoren, dieselpomp; geen goedkope herstellingen)

in 3 jaar cng, 1 x "problemen" bij Dats 24 Torhout, nl slechts in kleine beetjes kunnen tanken, oplossing: 6 km omrijden naar Q8 Zedelgem, eigenlijk zijn dat geen problemen/kosten, alleen wat ongemak.

always look at the bright side of live.:)

6 km is nu ook weer niet overdreven. Als de CNG-installatie hier in Sint-Truiden defect zou zijn, dan moet ik 20 km rijden (in enkele richting) vooraleer ik aan een ander CNG-station ben !

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...