Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben een Caddy Maxi in bestelling (mei 2019 levering) maar wou toch volgende vraag al stellen.
We willen de fietsen rechtopstaand achterin meevoeren.  Qua ruimte kan dit geen probleem zin; dit is trouwens 1 vd redenen waarom we voor de Maxi-versie gekozen hebben.

Maar ik vraag me wel af hoe ik de fietsen rechtop kan fixeren, zodat ze niet neergaan bij de eerste de beste bocht?  Het gaat om twee elektrische fietsen.

Voorlopig had ik gedacht om mijn fietsendrager (die ik nu bij mijn huidige wagen op de trekhaak monteer) binnenin de auto te zetten en de fietsen daarin vast te zetten.

Goed idee?  Of heeft iemand een alternatief voorstel?  Ik kijk uit naar jullie ervaringen en voorstellen.

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Geplaatst:

Op de fietsendrager staan de fietsen inderdaad vast, maar de fietsendrager staat nog altijd los in het voertuig.. ofwel deze op een of andere manier ook fixeren, want bij een deftige bocht of een aanrijding wil je niet in de auto zitten denk ik...

Met mountainbikes wordt er meestal een houten lat gemaakt, om de voorvork te monteren zonder voorwiel.. of dit interessant is voor twee elektrische fietsen betwijfel ik..

Alleszins, vast in een losse fietsendrager lijkt me dus geen goed idee.

Geplaatst:

Ik heb geen lichte vracht maar wel spanogen. Zijn dus standaard. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst:

Ik heb ook al eens rond gekeken, maar bij alle oplossingen die ik vind, moet het voorwiel er uit en wordt de vork vastgezet in de houder.

Ik wil gewoon de wielen erin houden; het zijn ook gewone fietsen zonder snelspanwielen, zodoende...

En zo'n oplossing heb ik nog niet gevonden totnutoe...

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Geplaatst:

Je neemt bv een taxc staander voor op het dak en verboort deze zodat je ze kan vastzetten op de vloer of op een plaat.

• Bedankt 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:

Lijkt me een dure oplossing.  Dan kan ik net zo goed mijn oude dakdrager gebruiken en op de vloer plaatsen...

Kan je die trouwens vastmaken aan de vloer?  Hoe?

@pluxy wat bedoel je met "je verboort deze"?

Geplaatst:

tuurlijk, moet geen nieuwe zijn. Het gaat om het principe.

verboort bedoel ik mee, het zou straf zijn moesten de bevestigingspunten juist overeenkomen met de vloerbevestigingspunten.

In een caddy zitten toch ankerpunten in de vloer. Ik heb dat gedaan met een draaiknop met schroefdraad in een oogbout.

• Bedankt 1

Geplaatst:

Pluxy, bestaat zoiets of heb je dat zelf gefabriceerd?  Hoe heet het en waar kan je die kopen?  Kan je eens een foto posten van je hele opstelling en hoe je deze haken dan gebruikt aub?  Dank alvast!

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem, caddy maxi met scheidingswand wordt binnenkort geleverd. Voor deze auto gekozen om fietsen te vervoeren. In vorige wagen bevestigden we deze met fietsrekkers aan de zijwand. Nu bemerk ik echter dat er enkel sjorogen zijn voorzien in de bodem van de caddy, en dus niet aan de zijkant. Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb zelf iets gefabriceerd om twee koersfietsen rechtop in de Polo (!!!) te kunnen zetten. Dan wel met de wielen verwijderd. Het houten frame hangt vast aan de ankers voor een kinderstoeltje in de neergeklapte achterbank mbv twee schroefhaken en twee vleugelmoeren. Fietsen worden rechtop gehouden door een quickrelease/thru axle in een beugel gemaakt van wat elektriciteitsbuis &  - beugels. Voor je elektrische fietsen misschien ook zo iets maken, maar dan met een imperiaal-drager op de houten dwarsbalken? Mijn constructie heeft me iets van een 10€ aan materiaal gekost, en een avondje meten, schuiven & passen.

9RwLcDh.jpg

PoAyFpK.jpg

aangepast door MrFingers
  • Bedankt 1
Geplaatst:
8 uren geleden, BertQ zei:

Ik heb hetzelfde probleem, caddy maxi met scheidingswand wordt binnenkort geleverd. Voor deze auto gekozen om fietsen te vervoeren. In vorige wagen bevestigden we deze met fietsrekkers aan de zijwand. Nu bemerk ik echter dat er enkel sjorogen zijn voorzien in de bodem van de caddy, en dus niet aan de zijkant. Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Waar exact bevinden de sjorogen zich op de vloer, Bert?

6 uren geleden, MrFingers zei:

Ik heb zelf iets gefabriceerd om twee koersfietsen rechtop in de Polo (!!!) te kunnen zetten. 

thx, Mr. Fingers!  Zitten de vleugelmoeren (foto 3) vast aan de sjorogen?

aangepast door janvg

30 minuten geleden, janvg zei:

thx, Mr. Fingers!  Zitten de vleugelmoeren (foto 3) vast aan de sjorogen?

Nee, aan de metalen bar die door mijn achterbank loopt, waar de gordels voor een kinderstoeltje aan vast gemaakt dienen te worden. De Polo heeft geen sjorogen aan de vloer, wel twee aan de zijkant. Had dat rek eerst daaraan vastgemaakt met spanbanden. Werkte ook perfect, maar was wat omslachtiger om te installeren.

volkswagen-polo-boot-space.jpg?itok=9pqP

Nu heb ik zelf geen ervaring met de Caddy (Maxi), maar als ik zo snel even kijk op google, moet dat ook perfect te doen zijn om zo iets te fabriceren dat het vasthangt op de sjor-ogen.

caddy-tsi-2018-mo-white-1200x800-(1).jpg

aangepast door MrFingers
Op 22/2/2019 om 20:49, janvg zei:

Pluxy, bestaat zoiets of heb je dat zelf gefabriceerd?  Hoe heet het en waar kan je die kopen?  Kan je eens een foto posten van je hele opstelling en hoe je deze haken dan gebruikt aub?  Dank alvast!

Bij mij hangt deze aan de ogen van de zetels, maar kan ook aan de sjorogen.

@janvg Ik heb blijkbaar nog niet geantwoord op uw vraag.

Mijn onderdelen zijn van radstand.de.

fix o fork.be is zelfde principe.

aangepast door pluxy

Geplaatst:
Op 19/2/2019 om 23:56, janvg zei:

Wij hebben een Caddy Maxi in bestelling (mei 2019 levering) maar wou toch volgende vraag al stellen.
We willen de fietsen rechtopstaand achterin meevoeren.  Qua ruimte kan dit geen probleem zin; dit is trouwens 1 vd redenen waarom we voor de Maxi-versie gekozen hebben.

Maar ik vraag me wel af hoe ik de fietsen rechtop kan fixeren, zodat ze niet neergaan bij de eerste de beste bocht?  Het gaat om twee elektrische fietsen.

Voorlopig had ik gedacht om mijn fietsendrager (die ik nu bij mijn huidige wagen op de trekhaak monteer) binnenin de auto te zetten en de fietsen daarin vast te zetten.

Goed idee?  Of heeft iemand een alternatief voorstel?  Ik kijk uit naar jullie ervaringen en voorstellen.

Hoi,

Ik bedenk ineens: we hebben een Caddy Maxi zevenzitter gekocht (volgende week levering), maar meestal zal de 3e zetelrij NIET in de auto staan. Dat betekent dat het systeem om de 3e zetelrij in vast te klikken, NIET gebruikt wordt als we fietsen vervoeren.
Is het mogelijk om dat kliksysteem dan te gebruiken om iets anders dan de zetelrij in vast te klikken (bv standaard voor fietsen)?  

Kan iemand mij aub een foto bezorgen van het vasthechtingssysteem voor de 3e bank?

Ik wil namelijk bekijken of ik ook iets anders dan de zitbank (imperiaal fietsen bv) zou kunnen vasthechten aan dit systeem, op ogenblikken dat de 3e bank NIET geplaatst is.

Dank alvast voor de respons!

Geplaatst:

ik heb al gezien dat vlgd systeem binnenin een kleine bestelwagen was gemonteerd, waarschijnlijk met zelf wat aan te passen of te voorzien. ik weet wel niet of je dan genoeg lengte over hebt in de caddy maxi.

fietsendrager-dakmontage-1-fiets-thule-outride-561--256990.jpg

Geplaatst:

Jan (Robert),

heb je meer info over dit systeem (merknaam?)?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...